Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aankoop racefiets financieren

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 27 nov 2017 09:41

53x11 schreef: 27 nov 2017 08:51 @Herman: les één in verantwoord beleggen: beleg alleen geld dat je niet direct nodig hebt en wees bereid om je geld voor langere tijd vast te laten staan. Sparen mag dan niks opleveren (sterker nog, als je inflatie meerekent kost het zelfs geld), het zou toch mijn voorkeur verdienen voor dergelijke luxe aanschaffen.
Ik ben ik helemaal met je eens dat je geen geld moet beleggen dat je niet kunt missen. Ik beweer ook niet dat je al je geld moet beleggen. Maar wie een klein deel van zijn vermogen belegt kan al gauw meer rendement halen dan de spaarrente. Maar dat kost wel wat moeite, want les 2 van verantwoord beleggen is: beleg alleen in producten die je snapt. Enige visie is wel aan te raden.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 27 nov 2017 09:48

Arno357 schreef: 27 nov 2017 09:14 Aan de andere kant ..een beetje racefiets kost nog maar 1 Bitcoin .
Voor dat bedrag kunnen de meeste mensen hun droomfiets wel aanschaffen idd.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 nov 2017 10:02

En wat gebeurt er als de Bitcoin in een dip zit als bij TS de wasmachine het ook nog eens begeeft?
Ik begrijp toch al niet dat je wilt lenen voor een racefiets, en dan ook nog een bedrag dat je echt niet nodig hebt om lekker te kunnen fietsen. Maar het is natuurlijk wel fijn om je omgeving te laten zien hoe goed je het voor elkaar hebt.

Veen
Forum-lid

Veen 27 nov 2017 10:28

Ja Jans, zo ben ik ook opgevoed maar als ik dan om me heen kijk, en ik woon in een klein dorpje, vraag ik me wel eens af of juist wij soms toch de sukkelaars zijn.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

JC80
Forum-lid

JC80 27 nov 2017 10:41

Daar heb je wel een punt. Als je bijvoorbeeld je hypotheek netjes hebt afgelost, ben je nu ineens weer de klos. En het rechtssysteem is er op 'berekend' dat mensen die eindeloos blijven oplichten en jatten uiteindelijk netto geld mogen kosten. De vraag is dus meer: waar slaap je het lekkerst van?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 nov 2017 10:42

Veen schreef: 27 nov 2017 10:28 Ja Jans, zo ben ik ook opgevoed maar als ik dan om me heen kijk, en ik woon in een klein dorpje, vraag ik me wel eens af of juist wij soms toch de sukkelaars zijn.
Laat ik duidelijk zijn, ik voel me geen sukkelaar. Ik hoef geen buikpijn, of erger te krijgen, omdat ik mijn schulden niet af kan lossen.
Gelukkig ben ik tevreden met wat ik heb. Ik hoef niet iets nieuws omdat de buren, of een lid van de fietsvereniging, iets nieuws gekocht hebben.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 27 nov 2017 11:03

havana schreef: 27 nov 2017 09:17 Hoe kleiner de portemonnee, hoe groter de TV.
Die kan zo op een spreukentegeltje

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2017 11:04

Don't race what you can't replace!
Alles financieren is gewoon oliedom. Alsof financiering niet moet worden terugbetaald?
En naast de rake quote van Havana over de TV's, zie je vaak ook nog dat er een capitaal naar sigaretten en huisdieren gaat.

€3500 voor een fiets is gewoon HEEL VEEL geld en totaal onnodig.
Less is bore

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 27 nov 2017 11:25

jpp schreef: 26 nov 2017 23:02 Het onderwerp betreft niet een persoonlijk financieel advies. Dat is niet nodig.

Wij financieren van alles: van keukens tot auto's. Maar geen racefietsen?
Ook het financieren van auto's en keukens valt - uit economische afwegingen - af te wijzen. Maar dat terzijde. Is dit niet meer een topic voor in het fietscafé? Ik zou dan de vraag ook breder formuleren. Iets als "tips kortlopende lening?".
Anders blijf je gevangen in het morele debat; het lijkt erop dat jij toch al hebt besloten dat het wel degelijk acceptabel is hiervoor te gaan lenen. Wat je goed recht is.

Als je mijn kind was zou ik je vol het vet geven maar je bent mijn kind niet en dus: veel succes met het vinden van een goedkope lening!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 nov 2017 11:59

Als je echt geld wil lenen dan is het toch een koud kunstje om via een site als Independer een geldverstrekker te vinden? Een snelle zoekopdracht leert me dat je toch wel 6-7% rente betaalt en dat vind ik persoonlijk geen koopje.

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 27 nov 2017 12:14

sloeren schreef: 27 nov 2017 11:25
jpp schreef: 26 nov 2017 23:02 Het onderwerp betreft niet een persoonlijk financieel advies. Dat is niet nodig.

Wij financieren van alles: van keukens tot auto's. Maar geen racefietsen?
Ook het financieren van auto's en keukens valt - uit economische afwegingen - af te wijzen. Maar dat terzijde. Is dit niet meer een topic voor in het fietscafé? Ik zou dan de vraag ook breder formuleren. Iets als "tips kortlopende lening?".
Anders blijf je gevangen in het morele debat; het lijkt erop dat jij toch al hebt besloten dat het wel degelijk acceptabel is hiervoor te gaan lenen. Wat je goed recht is.

Als je mijn kind was zou ik je vol het vet geven maar je bent mijn kind niet en dus: veel succes met het vinden van een goedkope lening!
Bedankt voor het ongevraagde vaderlijke advies Sloeren ;)

De vraag die ik gesteld heb is welke gunstige financieringsmogelijkheden jullie kennen voor de aankoop van een fiets.

Nergens geef ik aan dat ik van plan ben om de aankoop van een racefiets te financieren onder ongunstige voorwaarden. Nergens geef ik informatie over mijn financiële positie.
... más allá ...

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 nov 2017 12:26

jpp schreef: 26 nov 2017 21:44
Lcsmet schreef: 26 nov 2017 21:35 Een persoonlijke lening.
Ik heb geen idee van jouw financiële toestand maar lenen voor een racefiets is zelden of nooit een geen goed idee.
Een gouden tip: Als je "maar" 1000 Euro kan spenderen koop je dan een fiets van 1000 Euro.
Waarom is dat geen goed idee? Lenen is relatief goedkoop op dit moment, hoor je veel.
De te betalen interest op geleend geld is nog altijd hoger dan de interest die je krijgt op je spaargeld.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie