Aankoop racefiets financieren
-
- Forum-lid
Helemaal mee eens vroeger lette ik er nooit op dat bij ooghoogte meestal het ongezonde voedsel staat in de schappen van de supermarkt.
Ach, jij betaalt mee aan hun diabetes en longkanker, zij aan jouw sportblessures, verkeersongevallen en langere leven.
Vorsprung durch Pedantik
Je weet dat de additionele kosten van sportblessures bij lange na niet opwegen tegen de additionele kosten van een ongezonde levensstijl?
McKinsey heeft ooit eens uitgerekend dat wereldwijd de kosten die in verband staan met obesitas ongeveer gelijk zijn aan de kosten gepaard met wereldwijde gewapende conflicten (oorlog én terrorisme). Het zelfde geldt voor de kosten gepaard aan roken.
Dat kan geen sleutelbeenbreuk tegenop.
McKinsey heeft ooit eens uitgerekend dat wereldwijd de kosten die in verband staan met obesitas ongeveer gelijk zijn aan de kosten gepaard met wereldwijde gewapende conflicten (oorlog én terrorisme). Het zelfde geldt voor de kosten gepaard aan roken.
Dat kan geen sleutelbeenbreuk tegenop.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Niet als dat een paar jaar in goede gezondheid gaat. De zorg- en ziekenhuiskosten zijn erug hoog die de ongezonde persoon genoten heeft om zijn ongezonde leven iets te verlengen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Ongezond eten is gezonder dan niet eten. Sporten kan ook veilig thuis op de cross- of hometrainer.
Ik heb weleens gelezen dat rokers juist geld opleveren vanwege het eerder sterven en de afgedragen accijns. Longkanker schijnt een relatief goedkope ziekte te zijn. Maar er worden tig van dat soort berekeningen gemaakt en als het gepubliceerd wordt is het alleen maar omdat de uitkomst de onderzoeker aanstaat.
Wij fietsers dragen allemaal belasting af in Duitsland of Engeland vanwege de goedkope spulletjes in de webshops...
Ik heb weleens gelezen dat rokers juist geld opleveren vanwege het eerder sterven en de afgedragen accijns. Longkanker schijnt een relatief goedkope ziekte te zijn. Maar er worden tig van dat soort berekeningen gemaakt en als het gepubliceerd wordt is het alleen maar omdat de uitkomst de onderzoeker aanstaat.
Wij fietsers dragen allemaal belasting af in Duitsland of Engeland vanwege de goedkope spulletjes in de webshops...
Campagnolo Ultra Dork
Ik heb nog niet één argument weerlegd of Godwin is al van kracht. Nee, op zoveel onzin ga ik maar niet in. Dat komt de sfeer niet ten goede.
Zodra je over de medemens gaat praten als "die lui" en "sommige mensen"die ongewenste dingen doen , oftewel het groepsdenken in de discussie gaat brengen komt Godwin meteen om de hoek kijken......
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Maar welke gunstige financieringsmogelijkheden voor de aankoop van een racefiets kennen jullie?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP