Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 11 okt 2017 19:14

Na een paar jaar geleden al te hebben aangekondigd met de Vredestein Senso TLR heeft nu Vredestein een Fortezza als tubeless band (25 mm) op de markt gebracht.

https://www.bikerumor.com/2017/10/06/eb ... andelions/
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 15 okt 2017 19:06

Werd tijd dat Vredestein zijn TLR band op de markt bracht. Pirelli moet ook even doorzetten (maar ergens las ik dat die Hutchinson werden gemaakt, dan sla ik over...).

Ik ben inmiddels al weer 3200km (achterband) en 3900km (voorband) verder met de Hutchinson Fusion 5 Performance, welke ik heb overgenomen van Wiliertoerist. Banden zijn inmiddels flink beschadigd, maar ze zijn ook onder diverse zware omstandigheden gebruikt in België, Duitsland en Limburg. Vorig weekend reed ik voor het eerst lek tijdens de RCC Summer Warriors, al 30km na de start door een steentje welke ik net te laat zag. Dus vervolgens noodgedwongen 180km afgelegd met een biba in de voorband. Eigenlijk merkte ik weinig verschil qua rijeigenschappen (al was het wel een latex biba).

Daarentegen ben ik eigenlijk veel meer tevreden over de 28mm Maxxis Padrone TR banden, welke inmiddels ook al ruim 2800km hebben afgelegd per band. Nog steeds helemaal geen kleine kerfjes of sneetjes, wat wel gek is. Omdat de meeste kilometers ermee gewoon woon/werk kilometers zijn. Ik heb er maar 4 fixiewedstrijden mee gereden bij de NL Crit Series. Daar reden ze echt top, ook in de regen. Geven echt vertrouwen, ondanks het slick profiel. Zelfs 1x op het podium in B-race op de 2e plaats... :) :winkthumb:

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 16 okt 2017 16:54

Niet compleet maar geeft wel weer welke merken nu tubeless banden hebben uitgebracht.

http://road.cc/content/buyers-guide/214 ... ogy-rubber
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 16 okt 2017 18:26

Wel jammer dat er zo weinig 28mm TLR echte lichte racebanden zijn, zeg maar niet.

Voor mij is dit nu de perfecte breedte, mits de velg maar breed genoeg is. Had niet verwacht dat een 28mm ook zo scherp kon sturen onder alle weersomstandigheden, ook tijdens wedstrijden...

Omdat ik op zoek was naar een lichte 28mm TLR raceband belandde ik bij Maxxis en de Padrone TR. Vind het eigenlijk best gek dat Maxxis niet zo populair is, omdat het op de mountainbike wel veel wordt gezien. Ik zit met smart te wachten op de Maxxis Forza TR, want op Instagram heb ik die al eens voorbij zien komen.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 16 okt 2017 20:16

Suntoro schreef: 16 okt 2017 18:26 Wel jammer dat er zo weinig 28mm TLR echte lichte racebanden zijn, zeg maar niet.

Voor mij is dit nu de perfecte breedte, mits de velg maar breed genoeg is. Had niet verwacht dat een 28mm ook zo scherp kon sturen onder alle weersomstandigheden, ook tijdens wedstrijden...

Omdat ik op zoek was naar een lichte 28mm TLR raceband belandde ik bij Maxxis en de Padrone TR. Vind het eigenlijk best gek dat Maxxis niet zo populair is, omdat het op de mountainbike wel veel wordt gezien. Ik zit met smart te wachten op de Maxxis Forza TR, want op Instagram heb ik die al eens voorbij zien komen.
Eén goede 28mm TL raceband is genoeg toch? De Pro One van Schwalbe is niet zwaar en voldoet prima onder alle omstandigheden.

Meer merken is leuk voor de liefhebber (myself included). Een 28mm Pirelli Pzero TL zou ik direct kopen.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 19 okt 2017 19:31

Maar met Schwalbe banden was ik na de One en Pro One wel een beetje klaar, vanwege de slechte kwaliteit van het rubber. Over Hutchinson die nu op mijn racefiets zitten ben ik ook niet zo enthousiast in dat opzicht. Heb nu inderdaad een echt goede 28mm band gevonden op mijn fixie, de Maxxis Padrone TR.

Enige nadeel is de lastige montage (ook met compressor lastig)

Dat was bij de Schwalbe One en Pro One veel makkelijker. Daarom zoek ik toch alternatieven die makkelijk te monteren zijn, goede grip hebben en enigszins net zo duurzaam als de Maxxis banden. En wellicht iets goedkoper zijn, maar eigenlijk is 50,- euro een normale prijs voor een band. Schwalbe wordt nu eenmaal vaak goedkoper aangeboden.

Viroid
Forum-lid

Viroid 08 nov 2017 19:50

Op dit moment zijn er de nodige aanbiedingen bij materiel-velo (https://www.materiel-velo.com/c400066-p ... promo.html). O.m. Hutchinson Fusion5 Perf Tubeless ready voor maar 22,95. Verzendkosten naar Nederland 9 E

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 12 nov 2017 11:27

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 12 nov 2017 18:23

Goeie site, heb daar laatst ff een stapel tubeless Hutchinson besteld (6 stuks, want 3 wielsets), oa de AllSeason. Let wel ff op, de breedte van Hutshinson valt meestal SMAL uit (23mm is bij mij op een 15C velg 22,4mm). De 25mm ziet er niet breder uit als een Schwalbe ONE in 23mm

Viroid schreef: 08 nov 2017 19:50 Op dit moment zijn er de nodige aanbiedingen bij materiel-velo (https://www.materiel-velo.com/c400066-p ... promo.html). O.m. Hutchinson Fusion5 Perf Tubeless ready voor maar 22,95. Verzendkosten naar Nederland 9 E
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

sebraman
Forum-lid

sebraman 29 nov 2017 16:51

Tubeless IRC

gisteren ben ik een rit va 60 km gaan doen met enkele fietsers
na de middag ging ik mijn fiets inspecteren en kuisen en wat mij opviel was dat ik achteraan een lekke band had , na oppompen bleek er in mijn tubeless bandje een klein glas schervel de oorzaak te zijn.
band er afgehaald,binnenkant goed opgeschuurd en een rustine geplakt
terug opgelegt en met een goede dosis melk opgepompt tot 7.5 bar
deze morgen stond hij nog steeds hard , heb het gaatje opgevuld met secondenlijm en wacht nu het resultaat af

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 29 nov 2017 18:22

sebraman schreef: 29 nov 2017 16:50 Tubeless IRC

gisteren ben ik een rit va 60 km gaan doen met enkele fietsers
na de middag ging ik mijn fiets inspecteren en kuisen en wat mij opviel was dat ik achteraan een lekke band had , na oppompen bleek er in mijn tubeless bandje een klein glas schervel de oorzaak te zijn.
band er afgehaald,binnenkant goed opgeschuurd en een rustine geplakt
terug opgelegt en met een goede dosis melk opgepompt tot 7.5 bar
deze morgen stond hij nog steeds hard , heb het gaatje opgevuld met secondenlijm en wacht nu het resultaat af
Als je een 'rustine' hebt gebruikt die tegen hoge druk kan zal het wel blijven zitten, anders perst de hoge druk de 'rustine' door het gaatje naar buiten en krijg je weer een lekke band. Ik plak altijd een 10 mm rondje tubeless tape over de perforatie alvorens een Simson plakker te lijmen.! I.p.v. secondenlijm kan je beter Max Repair gebruiken van Bison of zelfs blanco montagekit van Bison, beide blijven n.l. elastisch, secondenlijm scheurt weer open. Succes. ;)

sebraman
Forum-lid

sebraman 29 nov 2017 18:35

dank je voor de goede raad ,had natuurlijk geen max repair (waar kan je die kopen) bij de hand en het was behelpen, die rustine is redelijk dik voor her minuscul gaatje 8-)

Plaats reactie