![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
Hebben ze al gestrooid?
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Kom er maar in, Keezx!JC80 schreef: ↑07 nov 2017 17:03 Dank allen. Op de heenweg kwam ik in de omgeving Den Haag niks tegen, op de terugweg was er gestrooid op de fietspaden. Beetje onzin, want alles lag er droog bij en over een dag of wat wordt het warmer en natter.
Toch nog even uw gewaardeerde mening over het volgende: hoe beroerd is het rijden door droge pekel? Ik heb het dan dus niet over sneeuw/slush/natte rommel etc, maar gewoon over een droog wegdek waar pekel op ligt. Als je daarna je fiets afspoelt, is er toch niet zo gek veel aan de hand?
Heb net even wat oude draadjes doorgelezen: denk dat er genoeg meningen en info op het forum te vinden is. Moraal van het verhaal: als je een winterfiets hebt, kun je die maar beter gewoon gebruiken. Zo niet, extra goed schoonmaken en iets hogere onderhoudskosten incalculeren.
- Marcopfiets
- Forum-lid
Gisteren op de Friese fietspaden rond Oosterwolde zout gezien. Maar snel door het bos naar Drenthe gefietst :p
-
- Forum-lid
Vrijdag ochtend lag er nog geen pekel in een bocht op een brug waar wel ijs lag. Ging met redelijk tempo onderuit in de bocht.
Gelukkig alleen m'n front-shifter vol met krassen en zadel stond scheef (en mijn knie en arm lagen een beetje open).
Winterbanden zijn onderweg.
Gelukkig alleen m'n front-shifter vol met krassen en zadel stond scheef (en mijn knie en arm lagen een beetje open).
Winterbanden zijn onderweg.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Deze morgen (zondag 3 december) op de website van een Belgische krant.
Het KMI waarschuwt zondag opnieuw voor gevaarlijk gladde wegen in het hele land, met uitzondering van de kust. Aanvriezende regen of sneeuw kunnen de wegen erg glad maken. Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft zo’n 200 ton zout gestrooid.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Marcopfiets
- Forum-lid
Voorlopig mag het zout weer even wegregenen. Ketting maar goed schoonmaken na de rit.
- Marcopfiets
- Forum-lid
Op het fietspad langs de Drentse Hoofdvaart (N371) lag er gisteravond alweer pekel in de bochten.