Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Halfords hogedrukpomp

fietser1234
Forum-lid

fietser1234 05 apr 2010 23:04

Ik heb dus de halfords hogedrukpomp. Op internet waren de tests vrij positief hierover, zeker voor de prijs. Ik gebruik de pomp met een los opschroefbaar frans ventiel dingetje.

Nu lukt het me niet om voldoende druk in de band te pompen. Ik heb het idee dat het ventiel en de pomp niet goed op elkaar aansluiten. De drukmeter loopt gelijk terug en ook hoor ik een heleboel lucht ernaast gaan. Hierdoor komt de drukmeter ook niet voorbij de 4 bar ongeveer.

Wat doe ik fout? Hoe zet je bijvoorbeeld dat hendeltje? Haaks op het ventiel?

Alvast bedankt :)

sirbas
Forum-lid

sirbas 05 apr 2010 23:54

borschroefje van ventiel los en even kort induwn zodat ie los zit, verloopnippel opdraaien, pompkop op nippel en handeltje omklappen en pompen.
Als het dezelfde pomp is die ik had gaat ie niet lang mee, die verloopnippel. Plastic schroefdraad is snel dol.

fritsert
Forum-lid

fritsert 06 apr 2010 01:04

Had hetzelfde probleem.
Ik heb hiervoor een "los opschroefbaar frans ventiel dingetje" gekocht waar een rubber afdichtingsringetje inzit en nu doet hij het goed.
De lucht ontsnapte namelijk tussen het ventiel en het verloopnippeltje.

fietser1234
Forum-lid

fietser1234 06 apr 2010 12:58

@ Sirbas; maar hoe zit het handeltje dan "dicht" :) Begin je met het handeltje in het verlengde van het ventiel en dan omklappen? Of juist haaks op het ventiel en dan omhoog zetten / helemaal naar andere kant klappen?

@ Fritser; Hmm. Die van mij heeft geen rubber, maar ik heb toch het gevoel dat het niet daar aan ligt. Ik ga het wel even proberen; waar heb je dat dingetje gehaald?

Bedankt beide!

alexd
Forum-lid

alexd 06 apr 2010 17:19

Heb hem ook nav goede tests. Heeft bij mij een metalen(koperkleurig) verloopstuk die je erop moet draaien (met binnenin een rubber ringetje).
Zoals siras zegt, na eerst ventiel borgschroefje los te draaien en druk er net even af te halen, verloopstuk erop draaien dan met zwarte stuk erop, terwijl daarvan de hendel nog in verlengde van ventiel staat, dan dwarsdrukken (dan merk je echt dat die vast gaat zitten). Pompt prima snel door tot 8 bar.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

fritsert
Forum-lid

fritsert 06 apr 2010 21:13

Is al een tijdje terug, maar ik dacht dat ik dat verloopnippeltje ook bij Halfords heb gekocht

Plaats reactie