Legend
Och misschien blijven de dropouts en bracket bij Legend wél zitten
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zou die 6800 groep toch ook niet doen. Pak Potenza of de 8000.
8000 oogt echt wel strakker dan de 6800 en op het eerste gevoel was de remmodulatie veel fijner.
En voor mooi natuurlijk Potenza
8000 oogt echt wel strakker dan de 6800 en op het eerste gevoel was de remmodulatie veel fijner.
En voor mooi natuurlijk Potenza
Less is bore
6800 is echt een belediging inderdaad. Dan zou ik liever nog een 2e hands Red22 o.i.d. pakken.
Nog een plaatje
Nog een plaatje
Dat zijn meer smaakgebonden zaken. Aangezien ik niemand hoor klagen over een gebrek aan stijfheid of comfort bij Legend zullen die chain en seat stays wel state of the art genoeg zijn. Die titanium dropouts zijn best mooi maar op technisch vlak voegt het niks toe t.o.v. aluminium.csteenbe schreef: ↑06 dec 2017 07:37Dan zou ik eens goed kijken, zelf nog na gekeken bij Jean Habets voor ik mijn Festka kocht. Drop-outs zijn niet fraai zeker niet voor dat prijs kaartje, zo ook de seat en chain stays.
Qua lakwerk en kleurtjes vind ik het wel top, en als je wilt hipster
Maar het blijven fraaie frame's
Campagnolo Ultra Dork
Wat mij tegenstaat bij de 8000 is de achter derailleur , veelte hoekig. Wel weer mooier de remmen. ( $ is in principe geen obstakel ) Vroeger was ik echt een snob en moest het minimaal het aller duurste wezen, tegenwoordig sta ik er wat praktischer in.
Potenza .. tja het heeft het gewoon niet (zegt de niet snob zijnde meer). Dan zou het Chorus worden...
Van huis uit ben ik 100% Campagnolo liefhebber. Rij al jaren met een Record 10sp groep(en) maar heb ook ervaring met de 6800 en dat schakelt echt stukken beter.
@Ernie al m'n Shimano 11sp velgen werken zonder problemen met Campa?
Potenza .. tja het heeft het gewoon niet (zegt de niet snob zijnde meer). Dan zou het Chorus worden...
Van huis uit ben ik 100% Campagnolo liefhebber. Rij al jaren met een Record 10sp groep(en) maar heb ook ervaring met de 6800 en dat schakelt echt stukken beter.
@Ernie al m'n Shimano 11sp velgen werken zonder problemen met Campa?
Red22 te veel zilver in verwerkt, het liefst hou ik het zo zwart mogelijk.
Heb nog heel even over na gedacht om gekleurde stuurlint / snelspanner of bv kabels te nemen, maar dat zal allen te veel aandacht afleiden van het frame.
Ga dus voor zoveel mogelijk zwart..
- daniel1975
- Forum-lid HC
100% mee eens!
Ik zou graag een full black groep zien van SRAM, dan koop ik direct een etap setje.
Als je zo zwart mogelijk wilt moet je zeker niet voor 6800 gaan. Dat is muisgrijs. De 8000 is duidelijk donkerder.
EDIT: 11 speed kun je prima mixen. Ik gebruik in de heuvels met de Thule CX1 achter de racer ook een Shiman0 11-32 cassette op een setje DA9000 C24 wielen in combinatie met mijn Campa groepen. Werkt prima.
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 06 dec 2017 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Less is bore
Bij de Festka van Csteenbe kwamen beide los, vandaar...