Cannondale
CDL is canal defence light.
SPT ken ik als afkorting niet, maar ik vermoed dat er op de marketing afdeling van Cannondale harder over nagedacht is dan bij de productontwikkeling.
SPT ken ik als afkorting niet, maar ik vermoed dat er op de marketing afdeling van Cannondale harder over nagedacht is dan bij de productontwikkeling.
Ik heb zelf even verder "gespeurd" en ik kan niets vinden op het net.
Het is alleen gebruikt op de zitbuis van de Synapsen en daardoor
vermoed ik sterk, dat het hiermee te maken heeft nl
>SAVE PLUS MICRO-SUSPENSION
En dan gok ik op de betekenis SPT op Save Plus Technologie
De oudere modellen hadden daar het woord Synapse op staan. Ik begrijp niet zulke maketing. Liever zo weinig mogelijk namen/decalls op het frame of dan (als uitzondering)....het type.
**aangevuld (een paar uur later)
Ik heb even via facebook contact gehad met Cannondale en
dit kreeg ik terug geschreven:
SPT staat (inderdaad)voor Save Plus Technology
CDL=natuurlijk Cannondale en niet zoals Siepie hierboven denkt/vermoedt
the Canal Defence Light (CDL) was a British "secret weapon" of the Second World War.
It was based upon the use of a powerful carbon-arc searchlight mounted on a tank. It was intended to be used during night-time attacks.
weten we dat ook weer.
Het is alleen gebruikt op de zitbuis van de Synapsen en daardoor
vermoed ik sterk, dat het hiermee te maken heeft nl
>SAVE PLUS MICRO-SUSPENSION
En dan gok ik op de betekenis SPT op Save Plus Technologie
De oudere modellen hadden daar het woord Synapse op staan. Ik begrijp niet zulke maketing. Liever zo weinig mogelijk namen/decalls op het frame of dan (als uitzondering)....het type.
**aangevuld (een paar uur later)
Ik heb even via facebook contact gehad met Cannondale en
dit kreeg ik terug geschreven:
SPT staat (inderdaad)voor Save Plus Technology
CDL=natuurlijk Cannondale en niet zoals Siepie hierboven denkt/vermoedt
the Canal Defence Light (CDL) was a British "secret weapon" of the Second World War.
It was based upon the use of a powerful carbon-arc searchlight mounted on a tank. It was intended to be used during night-time attacks.
weten we dat ook weer.
Maar heeh, wel een Carbon lamp!
Top!
Ik ben ook fanatiek modelbouwer, CDL triggerde mij meteen
Top!
Ik ben ook fanatiek modelbouwer, CDL triggerde mij meteen
Beste allen,
Ik ben momenteel aan het zoeken naar mijn eerste racefiets en mijn oog viel, (door de goede reviews) op de caad12 met schijfremmen (ultegra variant).
Nu las ik dat de 2017 variant nog gebruik maakt van een quick release, in tegenstelling tot de 2018 variant waar ze kennelijk zijn overgestapt op de thru-axle.
Is dat een groot bezwaar? Zijn er nog andere dingen waar ik volgens de meer ervaren fietsers bij een nieuwe fiets op zou moeten letten behalve fit e.d.?
Sportieve groet, Sebas
Ik ben momenteel aan het zoeken naar mijn eerste racefiets en mijn oog viel, (door de goede reviews) op de caad12 met schijfremmen (ultegra variant).
Nu las ik dat de 2017 variant nog gebruik maakt van een quick release, in tegenstelling tot de 2018 variant waar ze kennelijk zijn overgestapt op de thru-axle.
Is dat een groot bezwaar? Zijn er nog andere dingen waar ik volgens de meer ervaren fietsers bij een nieuwe fiets op zou moeten letten behalve fit e.d.?
Sportieve groet, Sebas
Enkele jaren (lees 4-5 jaar) terug werden alle standard MTB's met schijfremmen voorzien van standard quick release assen.
Mijn Gravel racer met schijven heeft voor een steekas en achter een QR. Nog geen negatieve ervaring mee gehad, val dus allemaal nog wel mee.
Mijn Gravel racer met schijven heeft voor een steekas en achter een QR. Nog geen negatieve ervaring mee gehad, val dus allemaal nog wel mee.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Goede vraag.
Antwoord: heeft met Cannondale niets te maken, ooit is men begonnen met een schijfrem op een voorvork van een fiets te monteren en de configuratie werd w.s. afgekeken van motorfietsen die de remklauw achter de vork hebben, die steekt dan wat minder uit.
Wat de pioniers niet beseften is dat bij remmen er dan een neerwaartse kracht op de as wordt uitgeoefend en er bij een snelspanner risico bestaat dat het voorwiel een eigen toekomst wil gaan leiden.....
Om mij onbekende redenen is er wat dat betreft nooit een radicale designwijziging geweest, vermoedelijk omdat men MTB's toch al met steekassen uirustte.
Wel is er van een bepaald merk een vork geweest met de klauw aan de voorkant, maar gemeengoed is het nooit geworden.
Laywer's tabs kunnen echte narigheid voorkomen, maar het is en blijft een kapitale ontwerpfout.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig