Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

siepie

siepie 22 nov 2017 23:19

CDL is canal defence light.

SPT ken ik als afkorting niet, maar ik vermoed dat er op de marketing afdeling van Cannondale harder over nagedacht is dan bij de productontwikkeling.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 23 nov 2017 15:15

Ik heb zelf even verder "gespeurd" en ik kan niets vinden op het net.
Het is alleen gebruikt op de zitbuis van de Synapsen en daardoor
vermoed ik sterk, dat het hiermee te maken heeft nl
>SAVE PLUS MICRO-SUSPENSION

En dan gok ik op de betekenis SPT op Save Plus Technologie

De oudere modellen hadden daar het woord Synapse op staan. Ik begrijp niet zulke maketing. Liever zo weinig mogelijk namen/decalls op het frame of dan (als uitzondering)....het type.

**aangevuld (een paar uur later)
Ik heb even via facebook contact gehad met Cannondale en
dit kreeg ik terug geschreven:

SPT staat (inderdaad)voor Save Plus Technology :like:

CDL=natuurlijk Cannondale en niet zoals Siepie hierboven denkt/vermoedt
the Canal Defence Light (CDL) was a British "secret weapon" of the Second World War.
It was based upon the use of a powerful carbon-arc searchlight mounted on a tank. It was intended to be used during night-time attacks.

weten we dat ook weer.

siepie

siepie 24 nov 2017 00:23

Maar heeh, wel een Carbon lamp!

Top!

Ik ben ook fanatiek modelbouwer, CDL triggerde mij meteen 😀

AllezVin
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 aug 2017 21:42

AllezVin 27 nov 2017 17:55

Iemand een idee waar je een cannondale caad 12 disc frame kan kopen ?

khoidra
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mar 2016 14:07

khoidra 27 nov 2017 19:02

.
Laatst gewijzigd door khoidra op 08 aug 2018 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 28 nov 2017 12:01

Wauw! Wat een gave kleur dat paars! Ik moet mij bewingen om geen frame te kopen.... ;)

AllezVin
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 aug 2017 21:42

AllezVin 28 nov 2017 13:50

Heb maat 54 , wil de frame in een ander kleur laten spuiten wel. Mss komen er tegen het einde vàn het jaar wel leuke promoties .

Volly
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2017 18:10

Volly 06 dec 2017 18:14

Beste allen,

Ik ben momenteel aan het zoeken naar mijn eerste racefiets en mijn oog viel, (door de goede reviews) op de caad12 met schijfremmen (ultegra variant).

Nu las ik dat de 2017 variant nog gebruik maakt van een quick release, in tegenstelling tot de 2018 variant waar ze kennelijk zijn overgestapt op de thru-axle.

Is dat een groot bezwaar? Zijn er nog andere dingen waar ik volgens de meer ervaren fietsers bij een nieuwe fiets op zou moeten letten behalve fit e.d.?

Sportieve groet, Sebas

bolster
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2016 19:34

bolster 06 dec 2017 20:45

Schijfremmen icm quick release zou ik niet doen --> thru-axel.
Verder moet de fiets je vooral goed passen (maatvoering) en je moet hem vooral zelf mooi vinden ;) .

Volly
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2017 18:10

Volly 06 dec 2017 23:30

Is dat zo'n serieus risico dan? Als dat het geval is waarom heeft cannondale die fietsen zo ontworpen?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 07 dec 2017 08:54

Enkele jaren (lees 4-5 jaar) terug werden alle standard MTB's met schijfremmen voorzien van standard quick release assen.
Mijn Gravel racer met schijven heeft voor een steekas en achter een QR. Nog geen negatieve ervaring mee gehad, val dus allemaal nog wel mee.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 dec 2017 12:11

Volly schreef: 06 dec 2017 23:30 Is dat zo'n serieus risico dan? Als dat het geval is waarom heeft cannondale die fietsen zo ontworpen?
Goede vraag.
Antwoord: heeft met Cannondale niets te maken, ooit is men begonnen met een schijfrem op een voorvork van een fiets te monteren en de configuratie werd w.s. afgekeken van motorfietsen die de remklauw achter de vork hebben, die steekt dan wat minder uit.
Wat de pioniers niet beseften is dat bij remmen er dan een neerwaartse kracht op de as wordt uitgeoefend en er bij een snelspanner risico bestaat dat het voorwiel een eigen toekomst wil gaan leiden.....
Om mij onbekende redenen is er wat dat betreft nooit een radicale designwijziging geweest, vermoedelijk omdat men MTB's toch al met steekassen uirustte.
Wel is er van een bepaald merk een vork geweest met de klauw aan de voorkant, maar gemeengoed is het nooit geworden.
Laywer's tabs kunnen echte narigheid voorkomen, maar het is en blijft een kapitale ontwerpfout.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie