Carbon clinchers uit China vragen
- Infinito GB
- Forum-lid
Iemand trouwens nog tips voor goede remblokjes op de basalt remvlakken van de Chinese wielen?
Heb de standaard blokjes erbij gedaan, maar kon ook kiezen voor Swisstop met meerprijs.
Zelf heb ik ook nog een bijna nieuw setje Shimano R55C4 voor carbon. Deze heb ik kort gebruikt op de Mantel wielen, maar had het idee dat ze iets te hard waren. Heb toen de rode Edco blokjes geplaatst.
Lees wel goede berichten over de Swisstop black prince, maar las ook dat de basalt remvlakken zeker in het begin nog iets te grof zijn, en je binnen no time je blokjes op remt. Maar voor later zou dat zeker kunnen.
Heb de standaard blokjes erbij gedaan, maar kon ook kiezen voor Swisstop met meerprijs.
Zelf heb ik ook nog een bijna nieuw setje Shimano R55C4 voor carbon. Deze heb ik kort gebruikt op de Mantel wielen, maar had het idee dat ze iets te hard waren. Heb toen de rode Edco blokjes geplaatst.
Lees wel goede berichten over de Swisstop black prince, maar las ook dat de basalt remvlakken zeker in het begin nog iets te grof zijn, en je binnen no time je blokjes op remt. Maar voor later zou dat zeker kunnen.
Tja, beter dat die remblokken slijten dan de carbonvelg lijkt mij toch.!Infinito GB schreef: ↑29 nov 2017 21:50 Iemand trouwens nog tips voor goede remblokjes op de basalt remvlakken van de Chinese wielen?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Ik zou die Swisstop van Farsports nemen, daar heb ik goede ervaringen mee. De standaard meegeleverde zijn niet super goed. Verder kun je ook goed de Kingstop voor Carbon blokken op Aliexpress kopen, ook prima ervaringen mee en niet duur.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
Ik kreeg gisteren mijn 38 mm hoge velgen binnen. Gewogen op 450 gram per stuk, interne breedte gemeten op 17.5 mm (uitwendig 25 mm). Besteld bij Helin Liu voor minder dan 200$ (met de 11.11 korting). Binnen 2 weken had ik ze op de mat, ik moest de postbode 2 tientjes betalen dus dat viel goed mee.
Ik ga ze inspaken met Sapim CX-ray spaken, Sapim Polyax zwarte messing nippels en Bitex naven.
De spaken zijn momenteel onderweg vanuit Duitsland, hopelijk dit weekend maar eens een begin maken....
Ik ga ze inspaken met Sapim CX-ray spaken, Sapim Polyax zwarte messing nippels en Bitex naven.
De spaken zijn momenteel onderweg vanuit Duitsland, hopelijk dit weekend maar eens een begin maken....
Na een dikke maand (na bestelling) heb ik mijn wielset van Farsports (50mmx25mm Road Disc Clincher with DT350S) ontvangen. Meteen de spaakspanning en gevoeligheid carbon getest en kwaliteit lijkt mij op het eerste zicht top, niets op aan te merken.
Ik stuur ook alvast 2 foto's door. De stickers van 'Farsports' heb ik er afgeprutst omdat ik dat nu eenmaal mooier vind
Wel heb ik een domme fout gemaakt... iets te enthousiast de stickers eraf gekrabt waardoor ik oppervlakkige krassen op mijn carbon heb. ik weet het, DOM! maar wat kan ik hiervoor het best doen? blank lakstiftje kopen of blanke nagellak... iemand suggesties?
Verder heel tevreden van de service van Farsports! Van zodra er wat kilometers op de wielen staan bezorg ik een nieuwe review
(wat het gewicht van de wielset betreft, zoals gezicht +/- 1700gr) - weegt 1690gr
Ik stuur ook alvast 2 foto's door. De stickers van 'Farsports' heb ik er afgeprutst omdat ik dat nu eenmaal mooier vind
Wel heb ik een domme fout gemaakt... iets te enthousiast de stickers eraf gekrabt waardoor ik oppervlakkige krassen op mijn carbon heb. ik weet het, DOM! maar wat kan ik hiervoor het best doen? blank lakstiftje kopen of blanke nagellak... iemand suggesties?
Verder heel tevreden van de service van Farsports! Van zodra er wat kilometers op de wielen staan bezorg ik een nieuwe review
(wat het gewicht van de wielset betreft, zoals gezicht +/- 1700gr) - weegt 1690gr
It's just a hill - Get over it
Met Brasso koperpoets - kopen bij Blokker - heb ik een kras op de glanslaag weg kunnen poetsen. Gebruik dit ook voor het wegpoetsen van een kras op kwartsglas bijv. van je horloge. Btw, altijd eerst op een proefstukje o.i.d. proberen.Wiedse schreef: ↑07 dec 2017 10:27 Na een dikke maand (na bestelling) heb ik mijn wielset van Farsports (50mmx25mm Road Disc Clincher with DT350S) ontvangen. Meteen de spaakspanning en gevoeligheid carbon getest en kwaliteit lijkt mij op het eerste zicht top, niets op aan te merken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Gewoon wat condit van cyclon.
- Infinito GB
- Forum-lid
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen.
Ik heb in de PostNL-app op mijn telefoon ineens een verzending staan waarvan ik vermoed dat het mijn wielset is. Er staat dat het verwachte bezorgmoment nog niet bekend is, en een locatie voor afhalen is een tabakswinkel in mijn woonplaats. Ik heb geen afhaallocatie opgegeven, maar gewoon mijn huisadres als bezorglocatie.
Verder staat er een bedrag voor inklaringskosten van €67,69, en daar ging eigenlijk ook de vraag over.
Doet PostNL aan afronden, of moet het precies dat bedrag contant zijn?
Ik heb overigens nog helemaal geen berichtje van Farsport ontvangen dat er iets verstuurd zou zijn.
Ik heb in de PostNL-app op mijn telefoon ineens een verzending staan waarvan ik vermoed dat het mijn wielset is. Er staat dat het verwachte bezorgmoment nog niet bekend is, en een locatie voor afhalen is een tabakswinkel in mijn woonplaats. Ik heb geen afhaallocatie opgegeven, maar gewoon mijn huisadres als bezorglocatie.
Verder staat er een bedrag voor inklaringskosten van €67,69, en daar ging eigenlijk ook de vraag over.
Doet PostNL aan afronden, of moet het precies dat bedrag contant zijn?
Ik heb overigens nog helemaal geen berichtje van Farsport ontvangen dat er iets verstuurd zou zijn.