Vraagje:
Met veel plezier heb ik een Camelbag Rogue gebruikt op de ATB de afgelopen winter en vraag me af wie er ook eentje gebruikt op de racefiets ? Zelf zie ik de voordelen er wel van :
Meer drinken mee - gereedschap - reserve tube die je mee kan nemen.
kan ik dus 2 liter water mee nemen ( eventueel nog een 1/2 liter bidon met sportdrank ) - 2 CO.2 pompjes - kettingponsje - telefoon - geld - reserve tube ( eventueel wel 2 stuks )- reepje/banaan.
Dit gaat dus niet als ik alleen wielerkleding draag en alles in een shirtje moet persen...dus wie gebruikt hem op de racefiets en wat gaat er allemaal in ??
Camelbag of bidon
-
- Forum-lid HC
Op de racefiets zo min mogelijk.
Ik neem hem pas mee als ik een tocht fiets waarbij ik niet wil stoppen om mijn bidons te vullen.
Ik neem ook zo min mogelijk spullen mee in de tas voor de gewichtsbesparing
Ik neem hem pas mee als ik een tocht fiets waarbij ik niet wil stoppen om mijn bidons te vullen.
Ik neem ook zo min mogelijk spullen mee in de tas voor de gewichtsbesparing
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nooit!
Op de ATB gebruik ik hem vaak genoeg, maar verder totaal niet. Alleen als het stervenskoud is in de winter pak ik hem wel eens, omdat je er dan langer warm water in kunt bewaren. Verder vind ik het niet zitten op de racer.
Op de ATB gebruik ik hem vaak genoeg, maar verder totaal niet. Alleen als het stervenskoud is in de winter pak ik hem wel eens, omdat je er dan langer warm water in kunt bewaren. Verder vind ik het niet zitten op de racer.
Less is bore
Alleen in de zomer bij enkele lange tochten en vaak tijdens klimvakanties. Waarom? Lange tochten over Franse platteland, waarbij je soms lange tijd geen water kan tanken. En makkelijk om je regenjack en wat been- en armwarmers in te stoppen, wat repen... En je kunt je camera makkelijk aan een van de schouderbanden hangen. Schokvrij en je kunt hem tijdens het fietsen pakken.
Maar normaal neem ik hem niet mee. Als twee bidons, een zadeltasje en wat in de achterzakken volstaat, dan doe ik dat. Tijdens lange klimmen voel je het wel dat je 1.5 kg op je rug heb liggen.
Maar normaal neem ik hem niet mee. Als twee bidons, een zadeltasje en wat in de achterzakken volstaat, dan doe ik dat. Tijdens lange klimmen voel je het wel dat je 1.5 kg op je rug heb liggen.
Zeker op warme dagen gaat ie mee, altijd voldoende en koel drinken bij je en verder altijd alle spullen bij je. Wat gewicht en uiterlijk betreft: ik rij ook met een triple en schaam me daar zeker niet voor! Cancellara heeft dit weekend nog de voordelen van een licht verzetje laten zien. Wie moet er dan om wie lachen??
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
-
- Forum-lid
Soms zelfs bidon + camelbag (sportdrank en water), ligt eraan hoe warm het is hoe lang ik op de fiets zit en of ik onderweg wil stoppen of niet.
Dat het op de racefiets geen gezicht zou zijn boeit mij geen hol, bijvullen van bidons is echter in de bewoonde wereld weer iets makkelijker...
Gebruik hem op de mtb vooral bij lange marathons, drinken in lastige stuiterafdalingen is nou eenmaal makkelijker met beide handen aan het stuur
Dat het op de racefiets geen gezicht zou zijn boeit mij geen hol, bijvullen van bidons is echter in de bewoonde wereld weer iets makkelijker...
Gebruik hem op de mtb vooral bij lange marathons, drinken in lastige stuiterafdalingen is nou eenmaal makkelijker met beide handen aan het stuur