Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Camelbag of bidon

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 05 apr 2010 19:29

Vraagje:

Met veel plezier heb ik een Camelbag Rogue gebruikt op de ATB de afgelopen winter en vraag me af wie er ook eentje gebruikt op de racefiets ? Zelf zie ik de voordelen er wel van :

Meer drinken mee - gereedschap - reserve tube die je mee kan nemen.

kan ik dus 2 liter water mee nemen ( eventueel nog een 1/2 liter bidon met sportdrank ) - 2 CO.2 pompjes - kettingponsje - telefoon - geld - reserve tube ( eventueel wel 2 stuks )- reepje/banaan.

Dit gaat dus niet als ik alleen wielerkleding draag en alles in een shirtje moet persen...dus wie gebruikt hem op de racefiets en wat gaat er allemaal in ??
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 05 apr 2010 19:34

Op de racefiets zo min mogelijk.
Ik neem hem pas mee als ik een tocht fiets waarbij ik niet wil stoppen om mijn bidons te vullen.
Ik neem ook zo min mogelijk spullen mee in de tas voor de gewichtsbesparing

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 05 apr 2010 20:50

Mijn Mule gaat binnenkort ook gewoon mee op de racefiets. Weliswaar alleen op de langere rondjes(>150km). 3 liter drank, binnenbandjes, pompje, telefoon, mobiel, sleutels.

Gewoon doen wat je prettig vind! ;)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2010 20:53

Nooit!
Op de ATB gebruik ik hem vaak genoeg, maar verder totaal niet. Alleen als het stervenskoud is in de winter pak ik hem wel eens, omdat je er dan langer warm water in kunt bewaren. Verder vind ik het niet zitten op de racer.
Less is bore

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 05 apr 2010 21:05

Op een racer vind ik het er niet uitzien. Zo weinig mogelijk balast. Straks ga je nog fietsen met een imperiaal............
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

tiest
Forum-lid HC

tiest 06 apr 2010 10:44

Voor de racefiets zijn deze dingen uitgevonden, werkt perfect:)
Afbeelding

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 06 apr 2010 13:01

Alleen in de zomer bij enkele lange tochten en vaak tijdens klimvakanties. Waarom? Lange tochten over Franse platteland, waarbij je soms lange tijd geen water kan tanken. En makkelijk om je regenjack en wat been- en armwarmers in te stoppen, wat repen... En je kunt je camera makkelijk aan een van de schouderbanden hangen. Schokvrij en je kunt hem tijdens het fietsen pakken.

Maar normaal neem ik hem niet mee. Als twee bidons, een zadeltasje en wat in de achterzakken volstaat, dan doe ik dat. Tijdens lange klimmen voel je het wel dat je 1.5 kg op je rug heb liggen.

coen
Forum-lid

coen 06 apr 2010 14:09

Zeker op warme dagen gaat ie mee, altijd voldoende en koel drinken bij je en verder altijd alle spullen bij je. Wat gewicht en uiterlijk betreft: ik rij ook met een triple en schaam me daar zeker niet voor! Cancellara heeft dit weekend nog de voordelen van een licht verzetje laten zien. Wie moet er dan om wie lachen??
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3

klaas-kippegaas
Forum-lid

klaas-kippegaas 06 apr 2010 14:22

Soms zelfs bidon + camelbag (sportdrank en water), ligt eraan hoe warm het is hoe lang ik op de fiets zit en of ik onderweg wil stoppen of niet.

Dat het op de racefiets geen gezicht zou zijn boeit mij geen hol, bijvullen van bidons is echter in de bewoonde wereld weer iets makkelijker...

Gebruik hem op de mtb vooral bij lange marathons, drinken in lastige stuiterafdalingen is nou eenmaal makkelijker met beide handen aan het stuur ;)
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

Plaats reactie