Colnago
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik behoor tot de oudere doelgroep........ maar een Colnago koop je niet als opgebouwde fiets vind ik.
Je koopt een frame en die bouw je naar eigen smaak op.
Je koopt een frame en die bouw je naar eigen smaak op.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Fietsgroeten Camaro.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Help mij even, welke achterstand heb je het precies over?
V2-r is een van de lichtste semi-aero’s met DM remmen, de C60 is er al paar jaar met disc en ze staan nog steeds zeer hoog aangeschreven qua rijeigenschappen. En kijk even naar de oplossing voor het BB wat C60 en V2-r hebben. Daarnaast heel veel maten en meerdere kleuren ipv 1 of 2 kleuren (waarvan bij bijna alle merken sowiso 1 mat zwart).
Ik ben dus heel benieuwd naar die achterstand.
Prijs is te hoog, maar aan de andere kant:
€3400 adviesprijs voor een V2-r frame. Daar gaat zo 15% af (zeker weten, aanvraag gedaan bij Colnago dealer) en kom je dus op €2890.
Een Canyon Ultimate kost €2532 incl verzenden. Dat verschil MOET er ook tussen zitten gezien de directe levering van Canyon. Dan zou ik eerder roepen dan Pinarello of Spesh te duur is.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Klopt Camaro, ik vond vroeger Colnago en Gios de mooiste fietsen die überhaupt te krijgen waren op de markt.
Echter waar Colnago te lang is blijven hangen in hun design, kleurtjes en het vast blijven houden aan de tube to tube bouw van de C40,C50, C60 en de slapte van sommige frames zoals de Extreme die de Rabobank destijds in gebruik had, daar zijn de andere merken Colnago voorbijgestreefd.
Kwa prijs hebben ze wel gelijke tred gehouden met de ander italiaanse merken zoals Pinarello, Bianchi, Derosa.
Ze pogen nu wel aan te haken met nieuwe modellen zoals bv de Concept, trendsetters zijn het al lang niet meer, wel trendvolgers.
Echter waar Colnago te lang is blijven hangen in hun design, kleurtjes en het vast blijven houden aan de tube to tube bouw van de C40,C50, C60 en de slapte van sommige frames zoals de Extreme die de Rabobank destijds in gebruik had, daar zijn de andere merken Colnago voorbijgestreefd.
Kwa prijs hebben ze wel gelijke tred gehouden met de ander italiaanse merken zoals Pinarello, Bianchi, Derosa.
Ze pogen nu wel aan te haken met nieuwe modellen zoals bv de Concept, trendsetters zijn het al lang niet meer, wel trendvolgers.
Welk BB zit daar precies in? Press-shit?En kijk even naar de oplossing voor het BB wat C60 en V2-r hebben.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De Extreme was idd een slap ding.
Maar vroeger is geweest, kijk even naar de huidige lineup. Zie mijn betoog hierboven.
Als aanvulling daarop;
Tube2tube: DE manier om makkelijk heel veel maten aan te bieden. Dat heeft altijd de voorkeur boven spelen met stuurpenlengte en zadelpen setback.
Design: wat is er mis met de kleuren van de C60 serie? Van modern, fel, mat tot retro-colnago. Keuze genoeg!
Prijs: ik ken geen premium-italiaan met dezelfde kenmerken als de V2-r voor die prijs.
BB: https://www.excelsports.com/main.asp?pa ... 1&minor=49
Niet direct in het frame persen, maar in een geschroefde alu bus.
Maar vroeger is geweest, kijk even naar de huidige lineup. Zie mijn betoog hierboven.
Als aanvulling daarop;
Tube2tube: DE manier om makkelijk heel veel maten aan te bieden. Dat heeft altijd de voorkeur boven spelen met stuurpenlengte en zadelpen setback.
Design: wat is er mis met de kleuren van de C60 serie? Van modern, fel, mat tot retro-colnago. Keuze genoeg!
Prijs: ik ken geen premium-italiaan met dezelfde kenmerken als de V2-r voor die prijs.
BB: https://www.excelsports.com/main.asp?pa ... 1&minor=49
Niet direct in het frame persen, maar in een geschroefde alu bus.
Less is bore
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Voor mijn gevoel heeft een Colnago toch wel wat meer "ziel" dan een fiets van een van de grotere "nieuwe" merken. Ongeacht welke beter is, is fietsen toch voor velen (ik weet het Keezx, voor jou niet) ook voor een groot gedeelte gevoel.
Nu denk ik absoluut niet dat een Colnago uit het huidige gamma veel slechter zal zijn dan een Speci, BMC, Scott of whatever. Beter zullen ze echter ook niet zijn.
V.w.b. de nieuwe CLX evo, ik heb die zien staan op de fietsshow van Beukers in Petten een aantal weken geleden. Echt een serieus mooie fiets. Nog wat uitleg gekregen van de vertegenwoordiger, welke vertelde dat het frame in grote lijnen gelijk is aan de V2-R, maar dan zonder het aerodynamische gedeelte. Hij stond daar in het wit, en moest toch een klein druppeltje kwijl uit mijn mondhoeken vegen, zeg maar.
Als ik met de wetenschap van nu nogmaals mocht kiezen voor een nieuwe fiets wordt het zeker wel weer een Colnago. Bianchi heeft in zijn totaliteit toch wel een beetje een smetje wat mij betreft, ondanks dat mijn huidige fiets nu wel goed is.
Nu denk ik absoluut niet dat een Colnago uit het huidige gamma veel slechter zal zijn dan een Speci, BMC, Scott of whatever. Beter zullen ze echter ook niet zijn.
V.w.b. de nieuwe CLX evo, ik heb die zien staan op de fietsshow van Beukers in Petten een aantal weken geleden. Echt een serieus mooie fiets. Nog wat uitleg gekregen van de vertegenwoordiger, welke vertelde dat het frame in grote lijnen gelijk is aan de V2-R, maar dan zonder het aerodynamische gedeelte. Hij stond daar in het wit, en moest toch een klein druppeltje kwijl uit mijn mondhoeken vegen, zeg maar.
Als ik met de wetenschap van nu nogmaals mocht kiezen voor een nieuwe fiets wordt het zeker wel weer een Colnago. Bianchi heeft in zijn totaliteit toch wel een beetje een smetje wat mij betreft, ondanks dat mijn huidige fiets nu wel goed is.
BB82.5 lijkt heel veel op het T47 systeem. Waar veel frame bouwers ook toekomst in zien. Kijk het zorgt voor kleinere spelingen op een plek waar weinig toleranties toegestaan zijn.
Voor mij als thuis FMer is het ook ok. Ik ben een beetje huiverig voor frameschade bij systemen als bb30 of andere pf oplossingen.
Een plusje bij het merk met de c.
De geo van de clx EVO zal vast gelijk zijn aan de clx. De v2r is toch ook gelijk aan de v1r.
Eigenlijk moet iedereen zn eigen fiets opbouwen. Veel beter voor de (ontwikkeling)aftermarket parts en groepen. En ook voor je knowhow.
Wisten ze in Petten iets van een frameset prijs?
Voor mij als thuis FMer is het ook ok. Ik ben een beetje huiverig voor frameschade bij systemen als bb30 of andere pf oplossingen.
Een plusje bij het merk met de c.
De geo van de clx EVO zal vast gelijk zijn aan de clx. De v2r is toch ook gelijk aan de v1r.
Eigenlijk moet iedereen zn eigen fiets opbouwen. Veel beter voor de (ontwikkeling)aftermarket parts en groepen. En ook voor je knowhow.
Wisten ze in Petten iets van een frameset prijs?
Rabobank bestaat al sinds 2012 niet meer en na 2008 reden ze op Giant. Dus het is alweer 10 jaar geleden dat ze Colnago reden.scottpch schreef: ↑10 dec 2017 13:23 Klopt Camaro, ik vond vroeger Colnago en Gios de mooiste fietsen die überhaupt te krijgen waren op de markt.
Echter waar Colnago te lang is blijven hangen in hun design, kleurtjes en het vast blijven houden aan de tube to tube bouw van de C40,C50, C60 en de slapte van sommige frames zoals de Extreme die de Rabobank destijds in gebruik had, daar zijn de andere merken Colnago voorbijgestreefd.
Kwa prijs hebben ze wel gelijke tred gehouden met de ander italiaanse merken zoals Pinarello, Bianchi, Derosa.
Ze pogen nu wel aan te haken met nieuwe modellen zoals bv de Concept, trendsetters zijn het al lang niet meer, wel trendvolgers.
Volgens mij is niet Colnago blijven hangen in het verleden maar ben jij dat .
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Nog even een foto van mijn Concept waar na 7 maanden 6955k.m. op de teller staat.
Natuurlijk valt er van alles te zeggen over dit model, maar deze k.m.ters hebben mij veel plezier en alleen maar positieve reacties opgeleverd.
Het idee dat ik met een fiets onderweg ben van een achterhaald merk vind ik echt totaal niet van toepassing. Het is eerder een wens die uitgekomen is om ooit met een
Colnago onderweg te zijn!!!
Gr. Camaro.
Natuurlijk valt er van alles te zeggen over dit model, maar deze k.m.ters hebben mij veel plezier en alleen maar positieve reacties opgeleverd.
Het idee dat ik met een fiets onderweg ben van een achterhaald merk vind ik echt totaal niet van toepassing. Het is eerder een wens die uitgekomen is om ooit met een
Colnago onderweg te zijn!!!
Gr. Camaro.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Supermooie moderne fiets.
Colnago is het merk dat ook op mijn verlanglijstje staat.
Colnago is het merk dat ook op mijn verlanglijstje staat.