Juist een nieuwe reden om het toch te doen.Harry Jacques schreef: ↑15 mei 2017 22:56 Gisteren echter helaas ook vernomen dat de reden (nieuwe baan na periode 'between jobs') waarom ik mezelf dit kado van een nieuwe fiets wilde geven, heel waarschijnlijk toch nog niet doorgaat op korte termijn
Jan Janssen
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid
Hoi JJ bezitters, is er iemand van jullie nog van plan om op 24 juni a.s. Mee te doen aan de JJ classic toertocht in Wageningen en zo ja welke afstand?. Ik twijfel tussen de 70 en de 125. Heb geen fietsmaatje die mee wil en om nu al die kms alleen te rijden lijkt me ook niks. Omdat er al enkele jaren helaas geen JJ forumtocht (met bezoek aan de fabriek) georganiseerd is, is dit misschien een mooi alternatief om een paar ander JJ fietserds te ontmoeten.
Zeker een 10 versnellingscassette? Als ik hiervoor een nieuwe ketting probeer te vinden lijken ze steeds schaarser te worden. De 105 serie is volgens de boeken ook prima compatible met ultegra 10sp ketting dus dat zal de voor de hand liggende reden zijn denk ik. Veel fietsplezier!Harry Jacques schreef: ↑23 apr 2017 17:55 Alleen wel raar, de TDF is afgemonteerd met sh 105, maar de FM heeft er wel een ultegra ketting op gegooid (zag ik pas thuis op de rekening, dus niet kunnen vragen waarom).
De JJ dealer in mijn woonplaats heeft zijn deuren gesloten helaas dus we moeten reizen als we hulp van een dealer nodig hebben. Op de eilanden is er volgens mij maar 1 verkoop punt en die wás dus lekker dichtbij...
Op de fiets, want de metro is zeker niets!!!!
-
- Forum-lid
ha flexodder, bedankt voor reactie. Het is een 9 cassette.
-
- Forum-lid
Ai ai, al meer dan 100 dagen geen nieuw bericht op dit forum dat enkele jaren geleden zo intensief werd gebruikt...gelukkig gebruik ik zelf mn JJ nog wel intensief, vandaag weer 50 km lekker in het zonnetje.
Ik heb deze week vooral gravelritten gedaan maar de Super Prestige staat zeker geen stof te vangen. Het blijft een geweldige fiets. Ik zal binnenkort eens een fotootje maken met de "nieuwe" tweedehands Marchisio wieltjes. Dat is echt een gigantische verbetering t.o.v. wat erin zat, optisch maar ook qua gewicht en vooral stijfheid.
Campagnolo Ultra Dork
Na 8 of 9 jaar met een Jan Janssen eclypse te hebben gereden, ben ik sinds het weekend eigenaar van een bianchi infinito CV. Wegens de sneeuw heb ik die nog niet kunnen testen, maar van mijn JJ neem ik sowieso nog geen afscheid.
Integendeel: hij verdient nog een lofzang, want voor een bescheiden alu-fiets met 'slechts' een shimano 105 groep (triple dan nog), heb ik er toch enorm veel plezier aan beleefd. Vlaamse kasseien, Alpen, Pyreneeën, Ventoux, Stelvio, 3 Ballons, ...
Waarom de nieuwe dan toch geen Jan Janssen is?
- Vroeger woonde ik dicht bij de Nederlandse Grens. Waar ik nu woon (nabij Gent, België) is er geen dealer in de buurt.
- voor een kader uit het topgamma wilde ik toch bij de grote, bekendere merken gaan shoppen (JJ komt in België nauwelijks voor). Dan ook liefst een Belg (Ridley) of een Italiaan (Bianchi, Wilier).
Groetjes,
P.
Integendeel: hij verdient nog een lofzang, want voor een bescheiden alu-fiets met 'slechts' een shimano 105 groep (triple dan nog), heb ik er toch enorm veel plezier aan beleefd. Vlaamse kasseien, Alpen, Pyreneeën, Ventoux, Stelvio, 3 Ballons, ...
Waarom de nieuwe dan toch geen Jan Janssen is?
- Vroeger woonde ik dicht bij de Nederlandse Grens. Waar ik nu woon (nabij Gent, België) is er geen dealer in de buurt.
- voor een kader uit het topgamma wilde ik toch bij de grote, bekendere merken gaan shoppen (JJ komt in België nauwelijks voor). Dan ook liefst een Belg (Ridley) of een Italiaan (Bianchi, Wilier).
Groetjes,
P.