Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom vond iemand het trouwens een goed idee om die man uit te nodigen? Zoveel historie met de RVV heeft ie ook weer niet.
Less is bore
Ik vind het dan wel weer een goed idee om hem uit te nodigen. Je stapt niet zo snel op het vliegtuig naar de VS, alleen om hem uit te gaan fluiten. Maar een ritje naar Vlaanderen is dan weer een heel ander verhaal
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid HC
En blijkbaar heeft iedereen zijn eigen idee over de juiste strafmaat.
Ik ben van mening dat een onafhankelijke instantie de strafmaat voor een vergrijp dient te bepalen. En als die straf voldoende is uitgezeten krijg je weer vrijheden.
Ik heb ook niet de straf voor LA mogen bepalen, ik heb daar ook te weinig verstand van. Maar als een instantie als die van de ronde vind dat de straf uitgezeten is, dan mogen ze hem van mij zeker weer toelaten.
Ik ben van mening dat een onafhankelijke instantie de strafmaat voor een vergrijp dient te bepalen. En als die straf voldoende is uitgezeten krijg je weer vrijheden.
Ik heb ook niet de straf voor LA mogen bepalen, ik heb daar ook te weinig verstand van. Maar als een instantie als die van de ronde vind dat de straf uitgezeten is, dan mogen ze hem van mij zeker weer toelaten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Toelaten of eregast....das nogal een verschil imho.
Less is bore
Geen enkele keer bij de eerste 10, als tie ooit heeft meegedaan.daniel1975 schreef: ↑15 dec 2017 15:39 Waarom vond iemand het trouwens een goed idee om die man uit te nodigen? Zoveel historie met de RVV heeft ie ook weer niet.
Weren die knakker.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Gelukkig zijn er mensen die daar wel verstand van (zouden moeten) hebben. USADA heeft hem een levenslange schorsing opgelegd, geaccepteerd door UCI en niet aangevochten door Armstrong zelf. Onafhankelijk genoeg?scottwilko schreef: ↑15 dec 2017 21:18 En blijkbaar heeft iedereen zijn eigen idee over de juiste strafmaat.
En ik ga er van uit dat ik je verkeerd begrepen heb, dat koersdirecteuren zelf zouden mogen bepalen of ze een dopingschorsing accepteren of niet.
Dopingschorsing is dopingschorsing, en door zo iemand naast de koersdirecteur in de auto uit te nodigen geef je als belangrijke koers toch een verkeerd signaal af.
timo2.0 schreef: ↑15 dec 2017 12:47 Of wacht, nodig hem maar uit maar nodig dan ook Greg Lemond, Emma O'Reilly, Betsy Andreu, Filippo Simeoni, Floyd Landis, Tyler Hamilton en al die anderen uit. En dan laten we David Walsh de boel presenteren.
[/
Dat is dé reden dat ik hem niet meer kan waarderen, ook al ben je als sportman (ver) over grenzen gegaan, anderen dopeten ook (niet zo systematisch als hij) maar hij was toch een beest op de fiets, daarvoor kun je toch altijd wel wat bewondering over houden (ook zo bij Froome) maar hoe hij met zijn vrienden en bekenden is omgegaan, dat vind ik echt verschrikkelijk. Juist daarom is hij geen held meer, maar een klootzak.
Al de contra's hebben mijn steun (voor wat het waard is) Voor mij is het zelfs chockerend dat men iemand die zoveel schade heeft aangericht aan ploeggenoten, huisgezinnen er voor zorgde dat zij die weigerden mee te werken hun baan verloren en ja zelfs hun echtgenoten werden bedreigd. Hij de top-carleone van het wielrijden.
wel ik denk dat nu eens niet ze. Dat alle toppers zowat aan de dope zaten, okee, wil ik aannemen. Maar niet iedereen verplichte zijn ploegmaats van ook allemaal een uitgekiend dopingprogramma te volgen. Niet alle ploegen waren zo sterk georganiseerd als Armstrongs ploeg.
Ik blijf er ook van overtuigd dat de UCI indertijd meer toeliet voor LA zijn ploeg dan bij anderen (commerciële overwegingen of smeergeld?). ook het afdreigen van personen maakt dat hij zich meer kon veroorloven dan andere ploegen en renners.
Hij was een zeer goed renner maar iemand die zonder doping 7 tours kan rijden zonder één inzinking? Onmogelijk. Als hij al een tourwinnaar zou geweest zijn als iedereen zonder doping dan toch nooit 7x.
Ik blijf er ook van overtuigd dat de UCI indertijd meer toeliet voor LA zijn ploeg dan bij anderen (commerciële overwegingen of smeergeld?). ook het afdreigen van personen maakt dat hij zich meer kon veroorloven dan andere ploegen en renners.
Hij was een zeer goed renner maar iemand die zonder doping 7 tours kan rijden zonder één inzinking? Onmogelijk. Als hij al een tourwinnaar zou geweest zijn als iedereen zonder doping dan toch nooit 7x.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.