Dat ben ik met je een. Al hebben deze sporters, als ze al astma hebben, waarschijnlijk inspanningsastma.codex schreef: ↑16 dec 2017 18:01 Die wielrenners maken zo het hele thema rond astma belachelijk en dat neem ik ze nog het meest kwalijk. In mijn jeugdjaren was een jongen die woonde in de buurt en voetbalde wel eens met ons mee.Die had astma. Een paar minuten voetballen en dan helemaal met een vuurrrood en helemaal opgezwollen gezicht van de kortademendheid/zuurstofgebrek, weer aan de kant. Zal dat beeld van hem, nooit meer vergeten, maar hij voetbalde veel mee. Die misselijke zg-astma fietsers/sporters zou je echt eens die astma gunnen, die die jongen had.
verder interesseert dat hele dopinggebeuren(na betrapt te zijn) me geen ene moer, want als je al die schijnheilige ontkennende gezichten, al tientallen jaren hoort en ziet...weet je ook .....dat ze steeds weer met hetzelfde komen opdraven wat verklaren moet dat zij wel onschuldig zijn.
En jonge mensen die een lichte vorm van astma hebben en die door medicatie wel goed kunnen sporten wens ik alle succes toe en begrip.
Hier een zoon van 13 met astma. Hij fietst nu sinds een paar maanden. In goede periodes kan hij leuk fietsen als hij van tevoren maar puft. Maar als het even slechter gaat kan je zoveel puffen als je wilt maar dan kan je toch echt niet mee wegens zuurstofgebrek. En als het echt slecht gaat moet ie aan de ab, prednison, vernevelen en een keer een week aan de zuurstof in het zkh. Dát is astma.