Canyon
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
-
- Forum-lid
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 16 mei 2016 10:10
Idd, net ook gezien. Het moet niet persé carbon zijn, maar eigenlijk keek ik nergens anders naar.
Allicht een foute redenering hoor (dat besef ik wel), maar ik heb zo het gevoel dat "velgremmen" en "aluminium" passé zijn.
Ik wil ook niet voorhebben wat ik al vaak heb meegemaakt: Iets nieuws kopen, maar dat na een jaartje of 2 echt voorbijgestreefd is...
Ik ken het . Ik heb max 1800 te besteden en wilde nu eens een kleur fiets ipv het standaard zwart waar half Nederland mee rond rijd . Ook getwijfeld carbon maar dan velgremmen met 105 of aluminium en dan schijfremmen met ultegra . Het is voor mij de Canyon endurace AL 8.0 in het rood geworden kan niet wacht tot half januari wanneer hij waarschijnlijk geleverd zal worden .
Net even gewogen, fiets weegt precies 8 kilo.
Maat L met ultegra 6800 di2
Geen idee, ligt misschien aan de hoek van het balhoofd en de verschillende vormen spacers die alle fietsen daarvoor gebruiken. Zou de chat eens vragen, misschien gaat het wel als je ook nieuwe spacers + topcap monteert
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Niet bang voor zijn... Goede alu frames blijven wel. Maar als het binnen je budget kan, geeft carbon je wel meer comfort.Desperation schreef: ↑14 dec 2017 19:51Idd, net ook gezien. Het moet niet persé carbon zijn, maar eigenlijk keek ik nergens anders naar.
Allicht een foute redenering hoor (dat besef ik wel), maar ik heb zo het gevoel dat "velgremmen" en "aluminium" passé zijn.
Ik wil ook niet voorhebben wat ik al vaak heb meegemaakt: Iets nieuws kopen, maar dat na een jaartje of 2 echt voorbijgestreefd is...
Velgremmen gaan niet zomaar passé zijn. Schijfremmen zijn momenteel de hype, maar voegen niet zoveel toe.behalve dat je velgen niet slijten. Maar velgremmen blijven wel, vanwege de simpliciteit, lage gewicht, cleane looks, goedkoper, regels in wedstrijden, eenvoudiger onderhoud.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik zelf als normale fietser die maximale ritjes van 100 tot 120 km maakt en dan vooral van de rit geniet en niet naar snelheid e.d kijk moet eerlijk zeggen dat ik het comfort verschil tussen mijn 2 huidige fietsen 1 carbon en 1 aluminium absoluut niet voel . Wat mij wel een verschil in comfort geeft is de bandenspanning dat merk ik wel . Maar nogmaals ik maak korte ritjes .
Weet iemand wat voor schroefje er gaat in de zadelklem van een ultimate al slx (2015)?
Canyon zelf weet niet/weigert dit te vertellen (meerdere chatpogingen gedaan: antwoord letterlijk 'dat weten we niet, staat niet in onze technische files' en vervolgens ' we adviseren alleen canyon materiaal te gebruiken dus geven verder geen informatie').
Nu is het schroefje versleten (gevalletje zakkende zadelpen onderweg en toen geen goed gereedschap mee) en wil ik m vervangen om te voorkomen dat hij hierna echt niet meer los komt..
Omdat het een speciale schroefdraad is had de LBS er ook geen liggen, omdat de klem dicht is aan het eind kan je ook niet een gelijke dikte en schroefdraad gebruiken want de lengte moet ook exact kloppen.
dank!
Canyon zelf weet niet/weigert dit te vertellen (meerdere chatpogingen gedaan: antwoord letterlijk 'dat weten we niet, staat niet in onze technische files' en vervolgens ' we adviseren alleen canyon materiaal te gebruiken dus geven verder geen informatie').
Nu is het schroefje versleten (gevalletje zakkende zadelpen onderweg en toen geen goed gereedschap mee) en wil ik m vervangen om te voorkomen dat hij hierna echt niet meer los komt..
Omdat het een speciale schroefdraad is had de LBS er ook geen liggen, omdat de klem dicht is aan het eind kan je ook niet een gelijke dikte en schroefdraad gebruiken want de lengte moet ook exact kloppen.
dank!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Heeft inderdaad gewoon een losse strop.
Elke klem in die maat past gewoon.
Elke klem in die maat past gewoon.
Less is bore