Bij mijn Inflite ging het afgelopen week vlot , binnen 5 dagen vanaf betaaldatum , en daar zat een weekend tussen .
Canyon
Het zou mij heel erg verbazen als dat geen M4/5/6 is.sanderscholtens schreef: ↑16 dec 2017 10:55 Weet iemand wat voor schroefje er gaat in de zadelklem van een ultimate al slx (2015)?
CUT
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Bikes&Coffee What else?
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 05 sep 2017 14:14
Het kan soms ook sneller. De Ultimate CF SL Disc 8 stond eerst met levertijd 25/12-5/1 maar is enkele weken geleden al beschikbaar gekomen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 05 sep 2017 14:14
Ik heb zelf ook enorm zitten twijfelen tussen een Ultimate en een Endurace. Ik heb beide geprobeerd en ben uiteindelijk voor de Ultimate gegaan. De Endurace is een héél fijne en comfortabele fiets maar ik vind de Ultimate fijner rijden. De Ultimate stuurt directer en voelt toch wendbaarder als je op de trappers gaat staan. Er zit wel wat verschil in comfort maar dat is behoorlijk op te lossen door 28mm banden op de Ultimate te leggen. De zadelpen van de Endurace geeft wel nog meer comfort.Desperation schreef: ↑13 dec 2017 13:30 Momenteel ben ik aan het rondkijken voor ofwel de canyon Ultimate CF SL Disc 7.0 (bruine kleur)
ofwel de Canyon Endurace CF SL Disc 8.0
Oorspronkelijk was het de bedoeling om voor de Endurace te gaan, alleen vind ik dat bruin véééél mooier dan dat grijze (misschien omdat mijn huidige nu ook grijs met zwart is).
Onlangs hebben ze op mijn 8 jaar oude racefiets (nieuw op het internt nog geen 500€) een herstelling uitgevoerd, en hebben ze er iets van de Sora groep opgeplaatst, aangezien die dat er toen opstond nog minder waard was. De overstap naar een 105 groep zal dus al een enorme stap voorwaarts zijn, alleen ben ik bang dat ik me dit binnen een jaar of 2 ga beklagen...
Wat is jullie mening? Gaan voor een "kwaliteitsvolle fiets" met een kleur die me meer aanspreekt en iets goedkoper is, of voor nog een betere fiets, waarvan de kleur me minder aanspreekt?
Uiteraard zijn er nog verschillen zelf tussen beide fietsen, al vraag ik me af of ik dat verschil zoveek zal merken t.o.v. mijn huidige racefiets?
Het hangt dus vooral van jouw voorkeur af. Endurace is zeker geen 'trage' endurance fiets. Maar ik snap wel dat je kleur belangrijk vind. Ik ben daar zelf ook nogal gevoelig aan. Voordeel is wel dat ik nogal hou van all black
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
28mm banden op een Ultimate? Kom op zeg, 25mm is gewoon perfect voor een fiets als dit. Als 25mm op 6.5bar niet genoeg comfort geeft heb je de verkeerde fiets gekocht.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16483
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ter info: Continental GrandPrix 4000 SII in 25 mm zijn in werkelijkheid bijna 28 mm breed.daniel1975 schreef: ↑17 dec 2017 18:17 28mm banden op een Ultimate? Kom op zeg, 25mm is gewoon perfect voor een fiets als dit. Als 25mm op 6.5bar niet genoeg comfort geeft heb je de verkeerde fiets gekocht.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Weet ik, vallen breed. Dus laat staan als je originele 28mm gaat plaatsen....
Less is bore
Tja , ik had nog een 28mm liggen als test. Die ligt nu op het achterwiel van mijn ultimate met schijfremmen. Nog veel plaats over
Het stoort niet, en het zal me worst wezen of het überhaupt smoelt
Maar nog meer comfort op de pekelfiets geeft het wel en bollen dat dat doet
Het stoort niet, en het zal me worst wezen of het überhaupt smoelt
Maar nog meer comfort op de pekelfiets geeft het wel en bollen dat dat doet
Sworks Venge
Goedemorgen misschien een beetje rare gevoelsmatige vraag maar sinds een half jaar heb ik een aeroad tot mijn beschikking en rij ik voor het eerst op Carbon.
Nu wil ik in maart op de kasseien van Vlaanderen gaan rijden. Los van de weersomstandigheden vraag ik me af hoe wenselijk dat is op deze aeroad? Kan Carbon dit gewoon goed aan , is het iets wat in mijn hoofd zit? Is dit gevoel herkenbaar?
Nu wil ik in maart op de kasseien van Vlaanderen gaan rijden. Los van de weersomstandigheden vraag ik me af hoe wenselijk dat is op deze aeroad? Kan Carbon dit gewoon goed aan , is het iets wat in mijn hoofd zit? Is dit gevoel herkenbaar?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Zit in je hoofd.., Carbon kan het prima aan. Frames van carbon zijn sterk (uiteraard onder voorbehoud van goed ontwerp ed. maar dat zit wel snor, anders mogen ze het niet verkopen).
Je moet maar bedenken dat profwielrenners hetzelfde doen, ook met carbon. En zij gooien nog een veelvoud aan geweld tegen hun fietsen aan, dan wat jij voor elkaar krijgt.
Met zoiets als ronde van vlaanderen en parijs roubaix, zijn het de wielen die overmatig belast worden, niet het frame. Je zou kunnen overwegen om (indien mogelijk), een degelijke wielset te steken voor deze dag. Dat wil zeggen, niet per se voor hoge velgen kiezen en voldoende spaken erin. 1 en ander natuurlijk wat afhankelijk van je eigen gewicht ook.
Je moet maar bedenken dat profwielrenners hetzelfde doen, ook met carbon. En zij gooien nog een veelvoud aan geweld tegen hun fietsen aan, dan wat jij voor elkaar krijgt.
Met zoiets als ronde van vlaanderen en parijs roubaix, zijn het de wielen die overmatig belast worden, niet het frame. Je zou kunnen overwegen om (indien mogelijk), een degelijke wielset te steken voor deze dag. Dat wil zeggen, niet per se voor hoge velgen kiezen en voldoende spaken erin. 1 en ander natuurlijk wat afhankelijk van je eigen gewicht ook.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013