Als beginneling vind ik het wel fijn dat de fiets iets meer comfort biedt. Op die manier kan ik beter wennen aan de houding en dergelijke. Tegen de zomer gaan de originele banden er terug op en hou de 28mm waarschijnlijk als reserveband voor mijn vrouw.daniel1975 schreef: ↑17 dec 2017 18:17 28mm banden op een Ultimate? Kom op zeg, 25mm is gewoon perfect voor een fiets als dit. Als 25mm op 6.5bar niet genoeg comfort geeft heb je de verkeerde fiets gekocht.
Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 05 sep 2017 14:14
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Het gaat erom dat jij prettig fietst op jouw fiets.
Comfort uit je banden, ja het zal iets schelen, bredere banden op lagere druk. Maar in principe zou je met 25mm meer dan voldoende comfort moeten kunnen halen. Als dat niet zo is, dan heb je er teveel lucht in zitten.
Comfort uit je banden, ja het zal iets schelen, bredere banden op lagere druk. Maar in principe zou je met 25mm meer dan voldoende comfort moeten kunnen halen. Als dat niet zo is, dan heb je er teveel lucht in zitten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik rij hem nu ook sinds 6 maanden. Hiervoor een Wilier GTR met een vrij slap carbon frame. Bij de mont Ventoux naar beneden lag hij als een dweil op de weg. Met klimmen en staan op de pedalen is juist wel weer fijn. Afijn... Nederland is vlak. Dit was de reden om een Aeroad aan te schaffen. Ik heb nu een merkbaar stijver frame. Wegsprinten bovenin het stuur voelt dan ook niet fijn aan. Sprint je weg met je handen onderin het stuur, dan voelt de fiets als een beest! Lekker stijf en hij wil enkel VOORUIT! Om in te gaan op je vraag ervaar ik merkbaar meer comfort dan een ''instap-frame'' van Wilier. Ik rij met alle plezier over lokale klinkers en kasseien met 8 bar. Ter info: achterband 25mm, voorband 23mm samen met de bekende Reynolds wielen.robbiey schreef: ↑18 dec 2017 07:28 Goedemorgen misschien een beetje rare gevoelsmatige vraag maar sinds een half jaar heb ik een aeroad tot mijn beschikking en rij ik voor het eerst op Carbon.
Nu wil ik in maart op de kasseien van Vlaanderen gaan rijden. Los van de weersomstandigheden vraag ik me af hoe wenselijk dat is op deze aeroad? Kan Carbon dit gewoon goed aan , is het iets wat in mijn hoofd zit? Is dit gevoel herkenbaar?
Aeroad Disc 2017
Een bruine koersfiets? Gewoon laten staan! De bruine broeken van FDJ zijn al erg genoeg!Desperation schreef: ↑13 dec 2017 13:30 Momenteel ben ik aan het rondkijken voor ofwel de canyon Ultimate CF SL Disc 7.0 (bruine kleur)
ofwel de Canyon Endurace CF SL Disc 8.0
Oorspronkelijk was het de bedoeling om voor de Endurace te gaan, alleen vind ik dat bruin véééél mooier dan dat grijze (misschien omdat mijn huidige nu ook grijs met zwart is).
Ze zijn allebei mooi maar de geometrie is wel totaal anders. Ik begrijp dat kleur belangrijk is en het is jammer dat Canyon zijn modellen maar in een beperkt aantal kleuren aanbiedt maar ik zou het model kiezen met de geometrie die het beste bij jou aansluit.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
bandendruk hangt af van de band en gewicht bereider..., maar 8 bar is in de huidige mode vrij veel...
De conservatieve stelregel bij 23mm bandjes was 1 bar per 10kg lichaamsgewicht tot een maximum van een bar of 8 a 8,5. Bij 25mm mag er zomaar een bar minder in. En voor toepassing als kassei rijden, kan je prima overwegen met nog minder te rijden... enige risico waar je niet wilt komen is stootlek rijden door te lage druk en dan een gat of riggel frontaal pakken.
De conservatieve stelregel bij 23mm bandjes was 1 bar per 10kg lichaamsgewicht tot een maximum van een bar of 8 a 8,5. Bij 25mm mag er zomaar een bar minder in. En voor toepassing als kassei rijden, kan je prima overwegen met nog minder te rijden... enige risico waar je niet wilt komen is stootlek rijden door te lage druk en dan een gat of riggel frontaal pakken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 25 mei 2016 23:41
De stijlpolitie zou ik gewoon negeren. Aangezien 28mm niet merkbaar langzamer is dan 25mm maar gewoon veel prettiger rijdt is er eigenlijk geen enkele reden om voor 25mm te kiezen. Uitzondering misschien als je alleen over perfect asfalt fietst met goed weer.michaeldaerden schreef: ↑18 dec 2017 09:13Als beginneling vind ik het wel fijn dat de fiets iets meer comfort biedt. Op die manier kan ik beter wennen aan de houding en dergelijke. Tegen de zomer gaan de originele banden er terug op en hou de 28mm waarschijnlijk als reserveband voor mijn vrouw.daniel1975 schreef: ↑17 dec 2017 18:17 28mm banden op een Ultimate? Kom op zeg, 25mm is gewoon perfect voor een fiets als dit. Als 25mm op 6.5bar niet genoeg comfort geeft heb je de verkeerde fiets gekocht.
Ik heb sinds vanmorgen zelfs 33mm CX-one wielen onder mijn ultimate . Maar ja, ik ben iemand die ook vorige week maandag gewoon heen en weer naar werk ging, zo'n 16km per enkele rit, toen er een 'beetje' sneeuw lag. Alleen woensdag leek het mij te glad.
Die banden zijn wel merkbaar langzamer, vooral met accelereren, maar dat is niet zo gek. Is ook even als test omdat ik mogelijk een cyclocrosser als reserve-/winterfiets wil gaan kopen volgend jaar.
Maar de stijlpolitie schiet mij toch al af, ik draag ook enkelsokken als dat het eerste paar is wat ik in mijn sokkenla vind (behalve met dit weer).