Het dopingtopic 2.0
Wat een ongelofelijk onrealistisch verhaal. Je rijdt bijna iedereen op een hoop in een loeizware etappe zonder dat je dat middel gebruikt, maar vervolgens heb je extra pufjes nodig om de pers te woord te staan. Tjonge jonge, wat een astma...
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4
Gazelle XR4
- daniel1975
- Forum-lid HC
De historie wijst uit dat de meest ellendige doktoren gewoon door mogen gaan en gewoon open en bloot op de website/loonlijst staan van bepaalde ploegen.
Less is bore
-
- Forum-lid
Ah! Dat zou in elk geval verklaren dat er ook over uitdroging wordt gesproken (zeer geconcentreerde urine)Marxten schreef: ↑18 dec 2017 15:49 Ik neem aan dat zijn verdediging zich, afgaande op deze verklaring, toe zal spitsen op een piekwaarde in de urine 30 tot 60 minuten na inname van een legale hoeveelheid.
Benieuwd of hij die piekwaarde kan aantonen, zijn reputatie lijkt toch een flinke klap te hebben gehad.
@Hans-Je-Pence
Het is volgens mij een urinewaarde waar over gepraat wordt en geen bloedwaarde.
Zou kunnen kloppen maar ik neem aan dat er een correctiefactor is…
Het was even aan mijn aandacht ontsnapt maar Shane Sutton, oud trainer bij SKY, heeft vorige maand al gesteld dat SKY met de medische attesten (TUE) de "marginal gains" opschroeft.
Shane Sutton has said that therapeutic use exemptions (TUEs) for corticosteroids were essentially marginal gains used to give riders an edge over opponents.
Sutton, who left Team Sky and British Cycling in April 2016 and now coaches the Chinese track team, made the comment in an interview as part of a documentary aired on BBC Two on Sunday night.
“If you’ve got an athlete that’s 95% ready and that little 5% niggle or injury that’s troubling them, if you can get the TUE to get them to 100%, of course you would in them days,” Sutton said in Britain’s Cycling Superheroes: the Price of Success.
Read more at http://www.cyclingweekly.com/news/lates ... ce5R0p.99 /quote]
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Sky is dus bezig de wielersport nog meer te laten wegzakken in het moeras van doping. Misschien een ideetje voor het volgende seizoen wanneer je naar de koers gaat kijken. Neem een doosje eieren mee en deponeer die eitjes gezellig tegen of op de teambus of teamauto van Sky. Iedere koers weer. Onder het motto " Is anarchie geoorloofd wanneer een democratie faalt ".
Ja! Of een flesje urine, om in het gezicht van Froome te gooien.
Oh wacht, dat was vorig jaar al...
Tokkie...
Oh wacht, dat was vorig jaar al...
Tokkie...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Op zich vallen ze daarmee nog binnen de regels lijkt me. Ik weet niet wat de regels zijn t.a.v. schijn attesten maar als die niet expliciet zijn dan hebben ze daarmee in elk geval niets fout gedaan volgens dopingreglement.
Ik begin me alleen wel ernstig zorgen te maken over Wout Poels. Die had ik in de toekomst graag naast Dumoulin een berg op zien gaan, en dan wel met dezelfde sponsor op zijn shirt als Tom. Soort kuiper Zoetemelk combi
Ik begin me alleen wel ernstig zorgen te maken over Wout Poels. Die had ik in de toekomst graag naast Dumoulin een berg op zien gaan, en dan wel met dezelfde sponsor op zijn shirt als Tom. Soort kuiper Zoetemelk combi
BikeT schreef: ↑19 dec 2017 08:14 Sky is dus bezig de wielersport nog meer te laten wegzakken in het moeras van doping. Misschien een ideetje voor het volgende seizoen wanneer je naar de koers gaat kijken. Neem een doosje eieren mee en deponeer die eitjes gezellig tegen of op de teambus of teamauto van Sky. Iedere koers weer. Onder het motto " Is anarchie geoorloofd wanneer een democratie faalt ".
![Vind ik niet leuk :dislike:](./images/smilies/thumbdown.gif)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. ![👻](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f47b.svg)
![😳](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f633.svg)
![🤬](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f92c.svg)
Voor het geval je de uitdrukking Tokkie niet kent (zou zomaar kunnen als je een Belg bent); ik bedoel daarmee "asociaal en hersenloos persoon".
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Volgens mij is het dan belangrijk de tijdlijnen reconstrueren: Hoe lang na de race was het interview, en hoe lang na de race was de dopingcontrole?
De argumentatie is dat ze hem net gepakt hebben op een piekwaarde, maar kan het ook een echt piekmoment geweest zijn als we er vanuit gaan dat deze lezing klopt?
Klopt het dat renners eerst interviews doen en iets meer dan een uur na de finish pas een plasje inleveren?