Canyon
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Want met 5.6bar zijn je banden heel anders van vorm, wat nadelig is voor de aërodynamica?
Ging het om stijfheid, kan je beter een knetterhard alu frame kiezen, die lichter en harder is dan een aerroad...
Ging het om stijfheid, kan je beter een knetterhard alu frame kiezen, die lichter en harder is dan een aerroad...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Nee..... het zwaggelt alle kanten op wat een alu frame ook niet kan opvangenMarkVeenstra schreef: ↑19 dec 2017 09:04 Want met 5.6bar zijn je banden heel anders van vorm, wat nadelig is voor de aërodynamica?
Ging het om stijfheid, kan je beter een knetterhard alu frame kiezen, die lichter en harder is dan een aerroad...
Aeroad Disc 2017
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ah, dan snap ik het wel... Want alle voordelen van een aeroframe zijn dus alleen als je strak rechtdoor gaat met wind ook strak van voren? Zodra je stuurt of zwaggelt, ben je je aero voordeel direct kwijt?
Ik breng het wat lomp misschien, het is prima als je lekkerder rijdt op 8 bar over de kasseien. Maar ga dat niet beargumenteren met aerodynamische eigenschappen die zouden wegvallen bij lagere bandendruk.
Overigens waag ik het zelfs te betwijfelen dat je fiets meer gaat zwaggelen als je met lagere druk rijdt, of dat je de oorzaak ergens anders moet vinden. Als je aanzet, na een bocht, en je staat, duwt en trekt op/aan je pedalen, heb je geen zijdelingse beweging. Een klein beetje moment is er wel, maar dat is echt heel beperkt zolang jij je fiets gewoon overeind houdt. Smijt je je fiets elke pedaalslag onder een hoek van 45 graden, ja dan snap ik dat je de mindere bandendruk als nadelig voelt.
Ik breng het wat lomp misschien, het is prima als je lekkerder rijdt op 8 bar over de kasseien. Maar ga dat niet beargumenteren met aerodynamische eigenschappen die zouden wegvallen bij lagere bandendruk.
Overigens waag ik het zelfs te betwijfelen dat je fiets meer gaat zwaggelen als je met lagere druk rijdt, of dat je de oorzaak ergens anders moet vinden. Als je aanzet, na een bocht, en je staat, duwt en trekt op/aan je pedalen, heb je geen zijdelingse beweging. Een klein beetje moment is er wel, maar dat is echt heel beperkt zolang jij je fiets gewoon overeind houdt. Smijt je je fiets elke pedaalslag onder een hoek van 45 graden, ja dan snap ik dat je de mindere bandendruk als nadelig voelt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ja, dank! dit is het 'bijzondere' schroefdraad dat ik bedoelde. En inderdaad een nieuwe klem kopen kan uiteraard ook, vond ik alleen zonde gezien het schroefje wisselen voldoende is (less waste / less money).roboxl schreef: ↑17 dec 2017 13:32 Misschien heb je hier wat aan?
viewtopic.php?f=12&t=81831&hilit=Metrisch+fijn&start=12
Gisteren kwam de canyon MTB binnen voor mevr. 53x11. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de value voor money: lichtgewicht alu (slx frame), steekassen voor en achter, reba voorvork, dtswiss wielen, volledig xt afgemonteerd en dat voor 1300 euro (korting, want 2017 model).
Ben ik bij andere merken nog niet tegen gekomen.
Ben ik bij andere merken nog niet tegen gekomen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40168
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De lagere prijsklasse fietsen zijn bij Canyon inderdaad zeker prima in orde. Zeker de Sale modellen! Ik heb paar maanden geleden ook een ATB voor iemand besteld, zag er ook uitstekend uit. Kon geen betere deal voor hem vinden!
In de laag en middenklasse zijn ze nog steeds behoorlijk scherp, conform hun eerste opzet van een aantal jaar geleden. In de hogere middenklasse en topsegment werkt hun systeem minder goed IMHO.
Jammer, want die blauwe Ultimate blijft een plaatje! (maar wie wil er in hemelsnaam standaard 65mm wielen)
In de laag en middenklasse zijn ze nog steeds behoorlijk scherp, conform hun eerste opzet van een aantal jaar geleden. In de hogere middenklasse en topsegment werkt hun systeem minder goed IMHO.
Jammer, want die blauwe Ultimate blijft een plaatje! (maar wie wil er in hemelsnaam standaard 65mm wielen)
Less is bore
De kans is groot dat niet alleen de schroefdraad van het boutje beschadigd is maar ook van de klem. Veel gedoe en moeite dus en dan is een nieuwe klem (en dat is dus NIET alleen vanwege het boutje) veruit de simpelste, goedkoopste en waarschijnlijk ook de milieu vriendelijkste oplossing....sanderscholtens schreef: ↑20 dec 2017 11:52Ja, dank! dit is het 'bijzondere' schroefdraad dat ik bedoelde. En inderdaad een nieuwe klem kopen kan uiteraard ook, vond ik alleen zonde gezien het schroefje wisselen voldoende is (less waste / less money).roboxl schreef: ↑17 dec 2017 13:32 Misschien heb je hier wat aan?
viewtopic.php?f=12&t=81831&hilit=Metrisch+fijn&start=12
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
De fiets die gister binnenkwam zou ik toch wel scharen onder hogere middenklasse.daniel1975 schreef: ↑21 dec 2017 09:41 De lagere prijsklasse fietsen zijn bij Canyon inderdaad zeker prima in orde. Zeker de Sale modellen! Ik heb paar maanden geleden ook een ATB voor iemand besteld, zag er ook uitstekend uit. Kon geen betere deal voor hem vinden!
In de laag en middenklasse zijn ze nog steeds behoorlijk scherp, conform hun eerste opzet van een aantal jaar geleden. In de hogere middenklasse en topsegment werkt hun systeem minder goed IMHO.
Jammer, want die blauwe Ultimate blijft een plaatje! (maar wie wil er in hemelsnaam standaard 65mm wielen)
Het topsegment is ook wel ok, maar dan moet je wel mazzel hebben. Mijn eigen MTB was destijds het top hardtail CX frame van Canyon, volledig X0 afgemonteerd, met high-end DT Swiss wielen en SID worldcup vork. Model ging eruit, en daarom met 750 euro korting kunnen kopen voor 2250 euro (zeg maar de adviesprijs van vork en wielen bij elkaar). Nog een bak geld, maar voor het samenstellen van een vergelijkbare fiets ben je zo het dubbele kwijt.
Is de MTB sectie misschien scherper geprijsd dan de race-sectie?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40168
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat denk ik wel ja. Sowiso ook wat meer frisse kleuren erbij en minder uitgesproken keuzes qua wielsets.
Adviesprijzen voorvorken moet je met een hele grote schep zout nemen, die zijn aftermarket onbetaalbaar bij Fox als je het vergelijkt met de fietsprijzen waar ze standaard soms in zitten.
Een mooie blauwe LUX 8.0 race zou ik wel eens willen rijden
Less is bore
Het wachten is op een nieuw model (op zijn minst met boost achtervork). De huidige lux is ook alweer een jaartje of vijf oud gok ik
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?