Cannondale
MTB's zonder steekassen, met schijfremmen hebben ook jaren (meer dan 10) bestaan zonder rare dingen. De steekas op de MTB is vooral handig omdat de constructie veel stijver wordt bij een verende vork. Bij een vaste carbon vork is dat verschil verwaarloosbaar en is eigenlijk het enige technische voordeel dat het makkelijker is om je wiel precies recht terug te plaatsen. Het grootste voordeel nu is dat er veel meer keuze is in wielen met steekassen dan met QR's
Campagnolo Ultra Dork
Voor de Cannondale MTB adepten onder ons.
De HeadShok bestaat 25 jaar. Ik rij er ondertussen zo'n 20 jaar mee.
http://www.velozine.nl/2017/12/22/25-ja ... het-hoofd/
Ik 1 jaar, maar in de zoektocht naar een andere vork, kom ik toch weer op een lefty uit.jakkel schreef: ↑23 dec 2017 12:36 Voor de Cannondale MTB adepten onder ons.
Leuk stuk !
Cannondale kenners!!
Ik overweeg om een SS Evo, 2 x 11 Ultegra, Mavic Aksium uit 2016 te gaan kopen, €1679,-
- Zijn er ervaringsdeskundigen die deze fiets al hebben en hun ervaring met mij kunnen delen?
- Is een cannondale Caad12 uit 2018, 105, beter omdat hij nieuwer is?
- Zijn er redenen waarom deze fiest al zolang voor dit tarief te koop staat, nieuwprijs 2016 €2399,-
Of is het gewoon een rete goede fiets zoals SS bekendstaat?
Ik overweeg om een SS Evo, 2 x 11 Ultegra, Mavic Aksium uit 2016 te gaan kopen, €1679,-
- Zijn er ervaringsdeskundigen die deze fiets al hebben en hun ervaring met mij kunnen delen?
- Is een cannondale Caad12 uit 2018, 105, beter omdat hij nieuwer is?
- Zijn er redenen waarom deze fiest al zolang voor dit tarief te koop staat, nieuwprijs 2016 €2399,-
Of is het gewoon een rete goede fiets zoals SS bekendstaat?
Voor de groep zou ik het niet laten. Ultegra 6800 heeft zijn strepen wel verdiend als groepset.
Wat je wel moet realiseren is dat de 2016 editie de laatste was met externe achterremkabel. Vanaf model 2017 gaat dit door de bovenbuis. Ook het frame kreeg wat updates, zo is de zadelpen voor model 2017 geen 27.2 maar 25.4mm voor wat extra comfort. Over andere wijzigingen kunnen anderen misschien aanvullen.
Je koopt dus een ouder frame en een oudere groep.
Wat je wel moet realiseren is dat de 2016 editie de laatste was met externe achterremkabel. Vanaf model 2017 gaat dit door de bovenbuis. Ook het frame kreeg wat updates, zo is de zadelpen voor model 2017 geen 27.2 maar 25.4mm voor wat extra comfort. Over andere wijzigingen kunnen anderen misschien aanvullen.
Je koopt dus een ouder frame en een oudere groep.
Een topframe, maar ook nog eens het voordeel van kabels buitenom, voor nog geen 1700 euro. Ik zou het wel weten...
(Maar ik ben zo slim om mjin fietsen altijd overjarig te kopen)
(Maar ik ben zo slim om mjin fietsen altijd overjarig te kopen)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Nu ben ik nog niet heel bedreven in het zelfstandig onderhouden van mijn eigen racefiets, maar hoe vaak is het daadwerkelijk handig dat de kabels buitenom lopen?? Lijkt mij niet dat je elke maand gebruikt maakt van je achterrem kabel voor onderhoud.