Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint Parijs - Roubaix?

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 06 apr 2010 11:31

Bottecchia schreef:Zometeen bij Holland sport is Nikki Terpstra aanwezig. Ik hoorde in de aankondiging net iets over Parijs-Roubaix en een stalen voorvork dus da's denk ik wel even de moeite waard om te kijken.


Kan me niet voorstellen dat die vork het verschil gaat maken. Het leek mij toch een vrij recht exemplaar zonder de kromming aan de onderzijde die oude stalen vorken zo kenmerkt.

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 06 apr 2010 12:54

fiedoo schreef:
Bottecchia schreef:Ik vind Boonen zelfs een steeds betere indruk maken in de media. Hij neemt het regelmatig op voor zijn ploegmaten en verstopt zich toch niet. Je kunt zien dat hij ouder en wijzer is geworden. Dat hij dan na de finish met dit verhaal komt vergeef ik 'm wel. Het zal misschien wat frustratie geweest zijn omdat hij zelf echt ijzersterk was en dan tegen iemand aanloopt die van een andere planeet lijkt te komen. Want vergis je niet, Boonen is ook volle bak doorgegaan vanaf de Molenberg en heeft na de muur ook solo zijn voorsprong kunnen verdedigen tegen de groepen achter hem.

Het is niet makkelijk om Tom Boonen te zijn in het fietsgekke Vlaanderen.


Voor wie het al opgemerkt heeft: waarom rijdt Boonen "slechts" met een campagnolo record- en niet met een superrecord groep?


Misschien is Super Record wel te licht!

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 06 apr 2010 14:18

Of hij kan het als excuus gebruiken dat ie het 11e kransje miste en daardoor de overwinning misliep... ;)

sjoerd510
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2008 20:24

sjoerd510 06 apr 2010 18:42

Martijn Maaskant, iemand?
4e in 2008.
En gewoon een ontzettende aardige, droge gozer.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 06 apr 2010 18:58

Arepol schreef:Of hij kan het als excuus gebruiken dat ie het 11e kransje miste en daardoor de overwinning misliep... ;)


Daar zeg je wat: het leek inderdaad wel of hij een kransje miste, als je ziet op welk (veel te) groot verzet hij naar boven harkte en stoempte... Nogal wiedes dat hij geen reactie meer in de benen had!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

raleighrick
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 dec 2009 20:15

raleighrick 06 apr 2010 19:22

Ik denk dat Tyler Farrar em gaat pakken ! Geweldig resultaat RvV en wat al gezegd is minder heuveltjes dus rij em eerst maar eens eraf !

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 06 apr 2010 19:25

Theo Bos zal ook deelnemen aan P-R.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 06 apr 2010 19:31

Ik hoop dat Stijn De Volder wint maar dan wel op de volgende manier:
1. Devolder begint op kop te rijden op iedere strook vanaf het Bos van Wallers zoals Flecha, Dierickxens en Tafi het al voordeden.
2. Op den duur nog een man of 8 in het wiel: Cancellara, Boonen, Hoste, Burghardt, Leukemans, Pozzato, Eisel en Guesdon, de enige overlever van een vroege vlucht met onder andere ook Svein Tuft, Dominique Rollin en William Bonnet. Breschel is dan net lek gereden, Boom heeft zich vastgereden in de modder van de eerste stroken toen hij een valpartij probeerde te ontwijken en daarbij los door een vers geploegd veld een bocht probeerde af te snijden, Flecha heeft duidelijk een mindere dag en is zijn conditiepiek al te ver voorbij.
3. Cancellara gaat overmoedig te vroeg forcing voeren op Templeuve. De rest kan volgen/komt terug, op Boom na.
4. Devolder pakt weer de kop vanaf Cysoing. Boonen laat een klein gaatje in tweede positie op een stuk asfalt tegenwind. Cancellara is net van kop af en de rest is te leeg om te reageren.
5. Cancellara gaat nog enkele keren aan, maar Boonen pakt hem terug en rijdt niet.
6. Devolder neemt meer afstand, en rijdt alleen op Carrefour de l'Arbre. Bijna gaat het nog fout wanneer een vlag aan zijn fiets blijft hangen, maar Devolder rijdt gewoon door en schudt de vlag af.
7. Cancellara gaat nog 1 keer in de achtervolging op de Carrefour, enkel Leukemans kan volgen en pakt niet over. Hoste raakt nog jammerlijk verstrikt in de vlag die op de Carrefour was achtergebleven.
8. De Volder wint met 7 seconden voorsprong op Leukemans die gemeen de sprint afsnoept van een ontketende Cancellara voor wie de velodrome net te vroeg lag. Boonen wordt 4de, en steekt de handen in de lucht net voor Cancellara en Leukemans de sprint uitvechten.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 06 apr 2010 20:34

de zwarten schreef:Ik hoop dat Stijn De Volder wint maar dan wel op de volgende manier:
1. Devolder begint op kop te rijden op iedere strook vanaf het Bos van Wallers zoals Flecha, Dierickxens en Tafi het al voordeden.
2. Op den duur nog een man of 8 in het wiel: Cancellara, Boonen, Hoste, Burghardt, Leukemans, Pozzato, Eisel en Guesdon, de enige overlever van een vroege vlucht met onder andere ook Svein Tuft, Dominique Rollin en William Bonnet. Breschel is dan net lek gereden, Boom heeft zich vastgereden in de modder van de eerste stroken toen hij een valpartij probeerde te ontwijken en daarbij los door een vers geploegd veld een bocht probeerde af te snijden, Flecha heeft duidelijk een mindere dag en is zijn conditiepiek al te ver voorbij.
3. Cancellara gaat overmoedig te vroeg forcing voeren op Templeuve. De rest kan volgen/komt terug, op Boom na.
4. Devolder pakt weer de kop vanaf Cysoing. Boonen laat een klein gaatje in tweede positie op een stuk asfalt tegenwind. Cancellara is net van kop af en de rest is te leeg om te reageren.
5. Cancellara gaat nog enkele keren aan, maar Boonen pakt hem terug en rijdt niet.
6. Devolder neemt meer afstand, en rijdt alleen op Carrefour de l'Arbre. Bijna gaat het nog fout wanneer een vlag aan zijn fiets blijft hangen, maar Devolder rijdt gewoon door en schudt de vlag af.
7. Cancellara gaat nog 1 keer in de achtervolging op de Carrefour, enkel Leukemans kan volgen en pakt niet over. Hoste raakt nog jammerlijk verstrikt in de vlag die op de Carrefour was achtergebleven.
8. De Volder wint met 7 seconden voorsprong op Leukemans die gemeen de sprint afsnoept van een ontketende Cancellara voor wie de velodrome net te vroeg lag. Boonen wordt 4de, en steekt de handen in de lucht net voor Cancellara en Leukemans de sprint uitvechten.


mooi verhaal, maar grote kans dat het niet lukt als beschreven.
dan toch weer Cancellara als eerste over de meet!
Funny the way it is

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 06 apr 2010 20:45

Ik heb heel hard mijn best moeten doen om een scenario te bedenken waarin Cancellara NIET als eerste over de meet komt.
Misschien topic titel veranderen in:
Door welke redenen wint Cancellara niet?
1. ploegenspel met Breschel/O'Grady/De Volder/Boonen als acteurs
2. pech, maar het is al gebleken dat de ervaren kasseirijders minder vaak pech hebben, althans toch wat lekrijden betreft.
3. geklopt in de sprint door bvb. Boonen
4. de ene week in supervorm en euforisch = goed mogelijk dat daarna toch een dipje komt in de conditie...
5...(vul maar aan, veel meer kan ik niet verzinnen!)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

piraat
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 mar 2010 23:08

piraat 06 apr 2010 22:35

1. Fabian Cancellara
2. Tom Boonen
\'Veel kennis is nog geen wijsheid\'

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 apr 2010 22:56

Soffatti schreef:Theo Bos zal ook deelnemen aan P-R.


Neem 'm niet mee naar de wielerbaan he. Want dan ben je gezien! :)

Plaats reactie