Wie wint Parijs - Roubaix?
IK wil even iets 'rechtzetten'. Ja, ik vind Boonen geen sympathiek mens en zeer onsympathieke verliezer, maar daar ging het mij niet op. Waar het mij om ging is dat imho Boonen op een verkeerde manier, op het verkeerde moment met zijn krachten heeft gesmeten. Dat staat los van het koersgedrag van de rest van de groep.
Flecha, Hoste en Hushovd hadden (al dan niet met Boonen) zeker nog een poging kunnen/moeten wagen. Aan de andere kant - zoals GastheerG al zei - er reden wel een paar lijken rond in die groep. Toen Cancellara weg reed bij en de kopgroep bijhaalde zag je hem ook even temporiseren. Al snel bleek dat ze z'n wiel niet eens konden volgen.
Fabian is een klasbak, die na vele jaren rijpen eindelijk ontdekt heeft dat ie ook hard kan rijden zonder druppelhelm en ligstuur. (hij wel... )
Flecha, Hoste en Hushovd hadden (al dan niet met Boonen) zeker nog een poging kunnen/moeten wagen. Aan de andere kant - zoals GastheerG al zei - er reden wel een paar lijken rond in die groep. Toen Cancellara weg reed bij en de kopgroep bijhaalde zag je hem ook even temporiseren. Al snel bleek dat ze z'n wiel niet eens konden volgen.
Fabian is een klasbak, die na vele jaren rijpen eindelijk ontdekt heeft dat ie ook hard kan rijden zonder druppelhelm en ligstuur. (hij wel... )
- daniel1975
- Forum-lid HC
eelcoz schreef:
Vergeet onze darters niet.
Wie dat ooit sport heeft durven noemen had teveel bier op denk ik....
Less is bore
Ach, je kunt zeggen wat je wilt, maar ze zien er in ieder geval afgetraind uit.
Daniel1975 schreef:Beetje triest Teutoon. Waar zijn "wij" goed in?
2.5 schaatstopper, 1 dames hockey ploeg, een paar zwemsters en een hobbelpaard. Heel veel verder kom ik niet. De topjaren van het NL voetbal stammen uit de periode van de zwart-wit televisie en worden momenteel zwaar overschat, de gouden volleybalploeg is inmiddels ook oud en grijs geworden en qua tennis staat belgie veel hoger op de succeslijst.
De topjaren van het Nederlands voetbal? Dat kan je zeggen van wel meer ploegen. Van Frankrijk, Brazilië, Duitsland. Nederland levert nog steeds genoeg topspelers af in het internationale voetbal.
Je zegt 2.5 schaatstopper. Ja, nou en. Hoeveel wielertoppers heeft België? Ook 2.5 of mischien 3? Om over het provinciale veldrijden maar te zwijgen. Ik vind het mooi daar niet van, maar het is niet arrogant om te zeggen dat Nederland een groter sportland is dan België.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Theo bos werkt wel echt aan z'n toekomst. Rijdt de koers gewoon uit, en ook nog binnen de tijd! Hulde!
Overigens kwamen er ook nog een boel Nederlanders buiten tijd binnen. Ondanks dat, toch hulde!
Overigens kwamen er ook nog een boel Nederlanders buiten tijd binnen. Ondanks dat, toch hulde!
Dario schreef:Nee maar, dat soort Hollanders bestaat dus echt? Heerlijk, mensen die bestaande clichés zo bevestigen
Maar ach, wat stelt Holland op sportgebied voor in vergelijking met Italië of Duitsland, denk ik dan weer...
Ga je grote landen nu met Nederland vergelijken.
Over de hele lijn is Nederland toch echt wel een groter sportland dan Belgie. Kijk alleen maar naar prestaties op de Olympische Spelen. Qua wielrennen kunnen we natuurlijk bij lange na niet aan ze tippen, maar voor haar omvang doet Nederland het lang niet slecht op sportgebied.
eelcoz schreef:Over de hele lijn is Nederland toch echt wel een groter sportland dan Belgie. Kijk alleen maar naar prestaties op de Olympische Spelen. Qua wielrennen kunnen we natuurlijk bij lange na niet aan ze tippen, maar voor haar omvang doet Nederland het lang niet slecht op sportgebied.
Klopt. En desondanks moet er meer haalbaar zijn. We hebben geen sportcultuur zoals Italië of Spanje. Duitsland kent ook geen sportcultuur maar zijn meer fitness fanaten dan wij. Altijd fysiek top en de wil om te winnen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, in NL spelen ze vooral een spelletje met een bal ipv sporten
Less is bore
teutoon schreef:Daniel1975 schreef:Beetje triest Teutoon. Waar zijn "wij" goed in?
2.5 schaatstopper, 1 dames hockey ploeg, een paar zwemsters en een hobbelpaard. Heel veel verder kom ik niet. De topjaren van het NL voetbal stammen uit de periode van de zwart-wit televisie en worden momenteel zwaar overschat, de gouden volleybalploeg is inmiddels ook oud en grijs geworden en qua tennis staat belgie veel hoger op de succeslijst.
De topjaren van het Nederlands voetbal? Dat kan je zeggen van wel meer ploegen. Van Frankrijk, Brazilië, Duitsland. Nederland levert nog steeds genoeg topspelers af in het internationale voetbal.
Je zegt 2.5 schaatstopper. Ja, nou en. Hoeveel wielertoppers heeft België? Ook 2.5 of mischien 3? Om over het provinciale veldrijden maar te zwijgen. Ik vind het mooi daar niet van, maar het is niet arrogant om te zeggen dat Nederland een groter sportland is dan België.
de 9 echte hollandse wielrentoppers waren donderdag in het Noord Franse wielerland.
Funny the way it is
Valt me echt op dat de belgen die Roger de Vlaeminck nog serieus nemen ook. Beetje een triest figuur als je het mij vraagt. "Mij had Cancellara nooit kunnen kloppen. Want hij was moe op de piste en ik was nooit moe, ge moet wel genoeg trainen hé"
Wat een dwaas, de enigste reden dat ie zo bang is dat z'n record er aan gaat, is dat ie dan niet elk jaar weer zoveel aandacht krijgt en iedereen kan lopen afzeiken en zeggen hoe goed hij wel niet was.
Edit: zie nu de reactie van bruyneel, wat een held!
Wat een dwaas, de enigste reden dat ie zo bang is dat z'n record er aan gaat, is dat ie dan niet elk jaar weer zoveel aandacht krijgt en iedereen kan lopen afzeiken en zeggen hoe goed hij wel niet was.
Edit: zie nu de reactie van bruyneel, wat een held!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Linkje?
Less is bore