Klimwielen: halfhoog, full carbon, clinchers
Dat komt door die naven, de velgen zijn rond de 500 gram (net als veel middenklasse systeemwielen)...
Voor klimwielen (whatever men zich daarbij voortstelt) zijn er betere denkbaar b. v. XR22T
Voor klimwielen (whatever men zich daarbij voortstelt) zijn er betere denkbaar b. v. XR22T
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dat is juist. De velgen zijn 485 gram, de naven en spaken zijn zeer licht. De XR22T velgen zijn met 440 gram nog 45 gram per velg lichter. Er is ook nog een XR26T voor 450 gram. Ik vind de brede velgen met tubeless band heerlijk dalen en het remvermogen is groter dan FCC. De looks van de XR31T vind ik beter dan de lagere velgen maar deze zijn wel lichter natuurlijk.
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 feb 2014 11:01
Je zou eens kunnen gaan kijken bij Andy Los van Andless in Vlaardingen. Echte vakman en redelijke prijzen.
Heeft vele opties staan, Kinlin, A-force, Chinees Carbon in diverse hoogtes, Schmolke etc. etc.
Heeft vele opties staan, Kinlin, A-force, Chinees Carbon in diverse hoogtes, Schmolke etc. etc.
Hier is naar gekeken?
http://racefietsblog.nl/nieuwe-bontrage ... albaarder/
http://racefietsblog.nl/nieuwe-bontrage ... albaarder/
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13694
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat ligt een beetje aan je gewicht.
Maar mijn nutobes alpha 340 velgen van gram 24 voor 28 achter waren echt stijver dan een setje nieuwe zero,s nite en die aplha,s waren als setje 170 gram lichter en 200 euro goedkoper.
Bij R2 kan je ook mooie lichte combo,s samenstellen.
Als je echt een extra set klim wielen wilt, dan zou je ook nog kunnen kijken naar een handgespeekte set met Ryde Pulse Sprint: viewtopic.php?f=10&t=66192&start=12
Als je toch graag carbon wilt en graag goede remprestaties wilt, zou ik nu voor een afgeprijsde set mavic cosmic pro sl-c á €1100 gaan. (Volledig carbon en een heel goed allround wiel met dezelfde eigenschappen als een licht klimsetje maar dan met hogere velg.) 1 wielset voor alles.
Of de bc flechtwerk als je nog minder uit wilt geven. (licht.)
Ik zou spijt krijgen als ik van mijn voornemen volledig carbon af zou stappen.
Een tijd terug was er een test met een hoop wielen op de Stockeu van een ander blad:
http://www.pedalamagazine.nl/wp-content ... ts1504.pdf
Misschien word je daar wat wijzer van. Deze test is alweer wat ouder en er zijn al nieuwe wellicht betere modellen op de markt. De onbekende velgen staan er niet allemaal bij maar als je die van kuiper als gemiddelde neemt zou ik die niet nemen.
Als je toch graag carbon wilt en graag goede remprestaties wilt, zou ik nu voor een afgeprijsde set mavic cosmic pro sl-c á €1100 gaan. (Volledig carbon en een heel goed allround wiel met dezelfde eigenschappen als een licht klimsetje maar dan met hogere velg.) 1 wielset voor alles.
Of de bc flechtwerk als je nog minder uit wilt geven. (licht.)
Ik zou spijt krijgen als ik van mijn voornemen volledig carbon af zou stappen.
Een tijd terug was er een test met een hoop wielen op de Stockeu van een ander blad:
http://www.pedalamagazine.nl/wp-content ... ts1504.pdf
Misschien word je daar wat wijzer van. Deze test is alweer wat ouder en er zijn al nieuwe wellicht betere modellen op de markt. De onbekende velgen staan er niet allemaal bij maar als je die van kuiper als gemiddelde neemt zou ik die niet nemen.
Zijn de Ryde Pulse Sprint wielen trouwens vervangen? Op webshops vind ik ze nog wel, maar op de website van Ryde zie ik ze niet meer staan. Hun lichtste model is nu de Trace R20, maar die weegt een 470g tov de 385g van een Pulse Sprint velg. Zou deze laatste dan letterlijk en figuurlijk te licht bevonden zijn?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13694
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Kan me niet voorstellen mijn notubes velgen van 370 gram waren echt wel stijf zat, zoals boven te lezen.
Maar als we over een licht carbon klimsetje praten zou het in velrem voor mijn echt wel maximal net boven de 1300 mogen zijn en geen 1450 gram. Liever onder de 1300.
Klimsetjes boven de 1400 kunnen wel, maar dan disc.
Ik zou toch naar zoiets gaan kijken (met andere naven):
https://r2-bike.com/Wheelset-28-Carbon- ... -Ray-RR-CX
Maar als we over een licht carbon klimsetje praten zou het in velrem voor mijn echt wel maximal net boven de 1300 mogen zijn en geen 1450 gram. Liever onder de 1300.
Klimsetjes boven de 1400 kunnen wel, maar dan disc.
Ik zou toch naar zoiets gaan kijken (met andere naven):
https://r2-bike.com/Wheelset-28-Carbon- ... -Ray-RR-CX
Nogmaals dank voor alle (aanvullende) reacties!
Afgaande op alle adviezen lijkt het me verstandig om me eens te laten informeren door een goede wielbouwer. Met mijn gewicht kom ik mogelijk op meerdere manieren tot een laag gewicht. De Duke Baccara C35 vind ik bijvoorbeeld een goede optie.
Afgaande op alle adviezen lijkt het me verstandig om me eens te laten informeren door een goede wielbouwer. Met mijn gewicht kom ik mogelijk op meerdere manieren tot een laag gewicht. De Duke Baccara C35 vind ik bijvoorbeeld een goede optie.
t.a.f.k.a.e.h.
Bootankers, kom, je geen berg mee op.wasbeer2006 schreef: ↑04 jan 2018 13:06
Maar als we over een licht carbon klimsetje praten zou het in velgrem voor mijn echt wel maximaal net boven de 1300 mogen zijn en geen 1450 gram. Liever onder de 1300.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig