Je zou kunnen kijken naar de Rondo Ruut AL Heeft steekassen. Zie alleen nergens de maat van de as.Bospaadje schreef: ↑06 jan 2018 20:10 Trek domane is toch gewoon een wegracer? Ik wil juist brede cross banden erin kunnen zetten om ook eens het bos in te kunnen duiken.
Ik wil graag steekassen, omdat mijn wegracer ook steekassen heeft. Dan kan ik de velgen uitwisselen. Anders heb ik weer een ander systeem erbij. Mocht de Canyon in zomer niet beschikbaar zijn, gooi ik een setje velgen met wegbanden in de gravel racer en kan ik door met kleine gewichtspenalty...
Gravel-racers
o'7o
De Rondo heeft voor 12x100 steekas.Douglas schreef: ↑07 jan 2018 06:14Je zou kunnen kijken naar de Rondo Ruut AL Heeft steekassen. Zie alleen nergens de maat van de as.Bospaadje schreef: ↑06 jan 2018 20:10 Trek domane is toch gewoon een wegracer? Ik wil juist brede cross banden erin kunnen zetten om ook eens het bos in te kunnen duiken.
Ik wil graag steekassen, omdat mijn wegracer ook steekassen heeft. Dan kan ik de velgen uitwisselen. Anders heb ik weer een ander systeem erbij. Mocht de Canyon in zomer niet beschikbaar zijn, gooi ik een setje velgen met wegbanden in de gravel racer en kan ik door met kleine gewichtspenalty...
Domane kan ook 35mm banden (schwalbe G-one) aan. Breder wordt waarschijnlijk een probleem.
Of het in de praktijk zo gaat zijn als je omschrijft is nog maar de vraag. (Snel even wisselen bij pech etc)
Waarschijnlijk zul je toch iets van afstelwerk aan de calipers hebben als je 2 verschillende wielsets door elkaar gaat gebruiken in 1 fiets.
Mijn 'Gravel Racer.'
Bulls met 40 Schwalbe bandjes en hydraulische remmen.
De geometrie is wat 'relaxter' als een echte veldfiets (die is gemaakt voor snelle bochten op technisch terrein) en de gravelbike is gemaakt voor 'immer gerade aus'. Verder zit er weinig verschil tussen een veldfiets en gravel.
Voor de rest sleep ik op langere tochten van alles mee vandaar de Brooks tassen
Ik heb een iets kortere en steilere stuurpen gemonteerd zodat ik nog wat relaxter zit. Iets minder snel, maar je houdt het uren vol in het zadel, ook op ruigere paden.
Bulls met 40 Schwalbe bandjes en hydraulische remmen.
De geometrie is wat 'relaxter' als een echte veldfiets (die is gemaakt voor snelle bochten op technisch terrein) en de gravelbike is gemaakt voor 'immer gerade aus'. Verder zit er weinig verschil tussen een veldfiets en gravel.
Voor de rest sleep ik op langere tochten van alles mee vandaar de Brooks tassen
Ik heb een iets kortere en steilere stuurpen gemonteerd zodat ik nog wat relaxter zit. Iets minder snel, maar je houdt het uren vol in het zadel, ook op ruigere paden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
- Locatie: Wijchen
Ik wissel ook tussen 2 sets wielen. Een voor op de weg en een voor in het bos. Problemen met aan lopende schijven heb ik niet.t2300 schreef: ↑07 jan 2018 08:07De Rondo heeft voor 12x100 steekas.Douglas schreef: ↑07 jan 2018 06:14Bospaadje schreef: ↑06 jan 2018 20:10 Trek domane is toch gewoon een wegracer? Ik wil juist brede cross banden erin kunnen zetten om ook eens het bos in te kunnen duiken.
Ik wil graag steekassen, omdat mijn wegracer ook steekassen heeft. Dan kan ik de velgen uitwisselen. Anders heb ik weer een ander systeem erbij. Mocht de Canyon in zomer niet beschikbaar zijn, gooi ik een setje velgen met wegbanden in de gravel racer en kan ik door met kleine gewichtspenalty...
Je zou kunnen kijken naar de Rondo Ruut AL Heeft steekassen. Zie alleen nergens de maat van de as.
Domane kan ook 35mm banden (schwalbe G-one) aan. Breder wordt waarschijnlijk een probleem.
Of het in de praktijk zo gaat zijn als je omschrijft is nog maar de vraag. (Snel even wisselen bij pech etc)
Waarschijnlijk zul je toch iets van afstelwerk aan de calipers hebben als je 2 verschillende wielsets door elkaar gaat gebruiken in 1 fiets.
Kijk eens bij Planet-X naar de On One Bish! Bash! Bosh! Weliswaar met Sram Rival (hydraulische rem) i.p.v. Shimano, maar wel met de 12 x 142 as die je zoekt. Momenteel voor GBP 1.399, ze hebben vaak scherpe aanbiedingen. Tot voor een paar weken was ie voor GBP 1.199.
Volgens mij heeft een echte gravel bike, behalve de relaxtere geometrie vergeleken met een crosser, ook ruimte voor bredere banden. 40mm zou in ieder geval moeten passen. Vaak kunnen er ook 650b wielen in.
Ik heb vorige week een Canyon Inflite besteld - en opvallend binnen de werkweek ook ontvangen (knap!), maar ik was erg verbaasd toen ik de fiets opbouwde. Hij heeft nog 2 quickreleases - en geen enkele steekas (itt tot wat ik toch online las, bijvoorbeeld hier).
Mijn vroeg: ga ik dat heel erg beklagen? Ik bedoel, op mijn mtb (6-7 jaar oud) heb ik ook nog quickreleases (mét hydraulische schijfremmen) en dat verloopt - ondanks andere doemberichten - bij mij écht vlekkeloos. Maar de standaard voor schijfremmen wordt toch duidelijk steekassen én ik zou graag over vier-vijf jaar nog wielen kunnen kopen voor mijn crosser/gravelracer schijfremmen mét quickreleases.
Verder ben ik zeer tevreden over die Inflite: geometrie is identiek aan mijn Canyon Endurace, ze delen dezelfde schijfremblokjes en hydraulisch systeem (dus qua eigen onderhoud is dat mooi meegenomen). Alleen zal ik nooit wielen kunnen uitwisselen want de ene heeft tru axles en de andere dus blijkbaar nog quickreleases.
Mijn vroeg: ga ik dat heel erg beklagen? Ik bedoel, op mijn mtb (6-7 jaar oud) heb ik ook nog quickreleases (mét hydraulische schijfremmen) en dat verloopt - ondanks andere doemberichten - bij mij écht vlekkeloos. Maar de standaard voor schijfremmen wordt toch duidelijk steekassen én ik zou graag over vier-vijf jaar nog wielen kunnen kopen voor mijn crosser/gravelracer schijfremmen mét quickreleases.
Verder ben ik zeer tevreden over die Inflite: geometrie is identiek aan mijn Canyon Endurace, ze delen dezelfde schijfremblokjes en hydraulisch systeem (dus qua eigen onderhoud is dat mooi meegenomen). Alleen zal ik nooit wielen kunnen uitwisselen want de ene heeft tru axles en de andere dus blijkbaar nog quickreleases.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Welk type inflite heb je gekocht?
Het enige wat ik via jouw link zo snel zie is: "and both combine a quick release rear end with a thru-axle front."
Maar dat gaat dan over de aluminium 2017 uitvoeringen.
Het enige wat ik via jouw link zo snel zie is: "and both combine a quick release rear end with a thru-axle front."
Maar dat gaat dan over de aluminium 2017 uitvoeringen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Bij veel wielsets worden bijde soorten spacers meegeleverd.
Sommige fietsen hebben ook nog eens de combinatie van steekas vooraan en snelspanner achteraan.
Je moet je dus daar geen zorgen over maken.
Bedankt voor de tip. Ik ken het merk niet.
Ik zag wel dat dit een 1x11 frame is. Je kunt er dus geen voorderailleur opzetten. Is dus afhankelijk van je voorkeur of dit een orobleem is.
En ja hij is iets duurder dan je budget. Maar wie koopt er nu een fiets die binnen je oorspronkelijke budget valt? Heb ik nog nooit gedaan!
En ja hij is iets duurder dan je budget. Maar wie koopt er nu een fiets die binnen je oorspronkelijke budget valt? Heb ik nog nooit gedaan!
o'7o