Zn kopers kunnen dat 1 of 2x doen en krijgen dat schoring als je dat meld aan ebay
Ontbinding heb je zelf ook geen kosten .
Zou het dus wel altijd even melden aan ebay zodat andere niet de dupe worden of dat uiteindelijk het account geschorst wordt voor bepaalde tijd en uiteindelijk voorgoed
eBay verkoop en niet betalen ?!
Momenteel erg irritant: Koper heeft nog niet betaald , en op mijn vraag of we de verkoop maar moeten annuleren geeft ie niet thuis. Wel komt meneer met allerlei andere vragen welke duidelijk in de advertentie staan zoals :
* Is de wielset voor bandjes of tubes óf Zit er ook een cassette bij de wielset.
Waarna ik hem uitleg dat de set voor tubes is , en dat er geen cassette bij zit. Ook vertel ik hem dat hij deze vragen beter had kunnen stellen toed de veiling actief was en niet achteraf.
Nogmaals vraag ik hem, en ik quote : Een simpele vraag , wilt u de wielset nog kopen of niet ?! En ik wacht dus alweer een dag op antwoord. Affijn nog 1 dag wacht ik en dan annuleer ik de verkoop maar. Gelukkig bewaar ik altijd m'n inbox berichten zodat ik die ook aan eBay kan versturen mochten ze er om vragen.
* Is de wielset voor bandjes of tubes óf Zit er ook een cassette bij de wielset.
Waarna ik hem uitleg dat de set voor tubes is , en dat er geen cassette bij zit. Ook vertel ik hem dat hij deze vragen beter had kunnen stellen toed de veiling actief was en niet achteraf.
Nogmaals vraag ik hem, en ik quote : Een simpele vraag , wilt u de wielset nog kopen of niet ?! En ik wacht dus alweer een dag op antwoord. Affijn nog 1 dag wacht ik en dan annuleer ik de verkoop maar. Gelukkig bewaar ik altijd m'n inbox berichten zodat ik die ook aan eBay kan versturen mochten ze er om vragen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
[Edit Edwin: Ik heb op zijn verzoek de naam van de eigenaar van het bedrijf verwijderd ivm zijn privacy.]
Of deze rubriek veel gelezen wordt weet ik niet maar moet toch even een recente vervelende marktplaats ervaring kwijt. BB&P Bart’s bikes & parts uit Landgraaf stelt een product te mooi voor en levert het (ondanks vooraf navragen) niet compleet.
Geeft vervolgens geen geld terug. Terwijl ik zelf verzendkosten heen en weer voor mijn rekening neem en het hem niets kost. Ik heb nog gevraagd de originele foto die inmiddels verwijderd was te mailen. Als ik zelf echt niet op had gelet moet ik misschien mijn verlies accepteren. Maar foto sturen wil hij niet. Tsja, dan rest mij niet anders dan te denken dat het een bewuste misleiding was.
Stelt zich op marktplaats voor als bedrijf met handelsnaam en meer dan 100 advertenties. Maar als het op geld terugstorten aankomt is hij ineens particulier en doet of zijn neus bloedt. “Ja ach het moet een naampje hebben he” zegt hij dan. Jammer. Het is maar dat je het weet. Ik koop er nooit meer. Eerste echt negatieve marktplaats ervaring in 12,5 jaar.
Bij eBay wordt de koper wat meer beschermd. Omdat je bij negatieve waarderingen niets meer verkoopt wil je de kopers tevreden houden. Maar ja in het voorbeeld van de topic starter is dat juist weer niet zo handig.
Of deze rubriek veel gelezen wordt weet ik niet maar moet toch even een recente vervelende marktplaats ervaring kwijt. BB&P Bart’s bikes & parts uit Landgraaf stelt een product te mooi voor en levert het (ondanks vooraf navragen) niet compleet.
Geeft vervolgens geen geld terug. Terwijl ik zelf verzendkosten heen en weer voor mijn rekening neem en het hem niets kost. Ik heb nog gevraagd de originele foto die inmiddels verwijderd was te mailen. Als ik zelf echt niet op had gelet moet ik misschien mijn verlies accepteren. Maar foto sturen wil hij niet. Tsja, dan rest mij niet anders dan te denken dat het een bewuste misleiding was.
Stelt zich op marktplaats voor als bedrijf met handelsnaam en meer dan 100 advertenties. Maar als het op geld terugstorten aankomt is hij ineens particulier en doet of zijn neus bloedt. “Ja ach het moet een naampje hebben he” zegt hij dan. Jammer. Het is maar dat je het weet. Ik koop er nooit meer. Eerste echt negatieve marktplaats ervaring in 12,5 jaar.
Bij eBay wordt de koper wat meer beschermd. Omdat je bij negatieve waarderingen niets meer verkoopt wil je de kopers tevreden houden. Maar ja in het voorbeeld van de topic starter is dat juist weer niet zo handig.
Niet even makkelijk is iets anders dan onmogelijk ... De meeste mensen stellen vragen alvorens ze iets aankopen ipv achteraf. Zeker op eBay is dat de gewoonte.
Nu is het wel zo dat : na 100.000 vragen van de kopers kant de wielen alsnog betaald zijn. Ik heb aangegeven dat ik ze volgende week langst breng ipv verzenden. Dit ivm omdat ik toch in de buurt moet zijn - en geen risico van beschadiging door verzending, of :
Zodat hij zoals Mackers schreef : Op de wielen zou staan en dan zeggen - niet ontvangen zoals gekocht. Dus om dat gezeik voor te zijn breng ik ze zelf langst. Kost me een uurtje extra en wat tolgelden. En toen stuurde meneer me een berichtje of hij de verzendkosten terug kon krijgen..... . Toch een soort Louis de Funès..
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ja dat zijn altijd van die leuke dingen. Want doe je het niet dan geeft hij je een negatieve waardering en daar zit je ook niet op te wachten.rene schreef: ↑12 jan 2018 11:37Niet even makkelijk is iets anders dan onmogelijk ... De meeste mensen stellen vragen alvorens ze iets aankopen ipv achteraf. Zeker op eBay is dat de gewoonte.
Nu is het wel zo dat : na 100.000 vragen van de kopers kant de wielen alsnog betaald zijn. Ik heb aangegeven dat ik ze volgende week langst breng ipv verzenden. Dit ivm omdat ik toch in de buurt moet zijn - en geen risico van beschadiging door verzending, of :
Zodat hij zoals Mackers schreef : Op de wielen zou staan en dan zeggen - niet ontvangen zoals gekocht. Dus om dat gezeik voor te zijn breng ik ze zelf langst. Kost me een uurtje extra en wat tolgelden. En toen stuurde meneer me een berichtje of hij de verzendkosten terug kon krijgen..... . Toch een soort Louis de Funès..
Eind goed al goed ; vandaag de wielen afgegeven op zijn adres. Hij was zeer tevreden van de wielen en heeft een positief achtergelaten op eBay. Hij was een beetje onzeker of de wielen goed waren, maar toen hij ze in handen had was hij dolgelukkig. Mijn vrouw heeft nog wel een foto gemaakt van de overdracht zodat hij nooit kon zeggen dat ie niets ontvangen had. Ik had natuurlijk geen track en trace van verzending. Ook geen gezeur van terug betaling van de verzendkosten of wat ook.
Het heeft een half uurtje extra gekost onderweg voor ons, dus ook dat viel wel mee.
Het heeft een half uurtje extra gekost onderweg voor ons, dus ook dat viel wel mee.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Zijn er hier mensen die tips hebben voor de verkoop van fietsonderdelen op eBay?
Ik heb hier een tweetal atb frames van Cannondale staan die inmiddels ruim te kwalificeren zijn als vintage.
Op MP kan ik er misschien 50 Euro voor vangen (hoop ik)
Het zal wel zijn omdat Cannondale een Amerikaans merk is dat de prijzen voor vintage frames daar serieus hoger liggen en ik daarom overweeg de boel in de VS te verkopen.
De frames die ik heb staan zijn natuurlijk niet nieuw en hebben veel gebruiksporen in de vorm van lakschade.
Het gaat natuurlijk helpen als ik duidelijk foto's plaats en aangeef dat het frame vol met lakbeschadigingen zit en feitelijk een respray nodig heeft.
Wat ik niet wil is dat het frame naar de VS gaat en iemand nog ergens een spikkeltje vind dat net niet op de foto stond en hij vervolgens de koop ontbind.
Terugsturen is geen optie gezien de kosten van verzenden uit de VS ($100,- is niets)
Hebben jullie tips, wat doe je wel en wat beter niet?
Of zeggen jullie, doe maar niet?
Ik heb hier een tweetal atb frames van Cannondale staan die inmiddels ruim te kwalificeren zijn als vintage.
Op MP kan ik er misschien 50 Euro voor vangen (hoop ik)
Het zal wel zijn omdat Cannondale een Amerikaans merk is dat de prijzen voor vintage frames daar serieus hoger liggen en ik daarom overweeg de boel in de VS te verkopen.
De frames die ik heb staan zijn natuurlijk niet nieuw en hebben veel gebruiksporen in de vorm van lakschade.
Het gaat natuurlijk helpen als ik duidelijk foto's plaats en aangeef dat het frame vol met lakbeschadigingen zit en feitelijk een respray nodig heeft.
Wat ik niet wil is dat het frame naar de VS gaat en iemand nog ergens een spikkeltje vind dat net niet op de foto stond en hij vervolgens de koop ontbind.
Terugsturen is geen optie gezien de kosten van verzenden uit de VS ($100,- is niets)
Hebben jullie tips, wat doe je wel en wat beter niet?
Of zeggen jullie, doe maar niet?