Het grote zeik-hier-de-weerman-af topic 2018
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kun je verwachten..... Dit is zo'n periode dat elke kleinste kans op een drup gewoon altijd neer komt op regen, en straks in het voorjaar wordt bijna elke 'serieuze kans op een bui' gewoon een droge dag. Grappige is dat de wijzen uit De Bilt dat maar niet lijken te snappen. Die gaan straks weer moord en brand schreeuwen dat het veel te droog is, we een neerslagtekort krijgen, etc, maar zoals altijd kwamen we na een droog voorjaar 2017 aan het eind van 2017 weer keurig rond normaal uit (zelfs er boven).
Meneer Hiemstra trekt met elke mogelijke afwijking direct zijn stokpaardje Global Warming tevoorschijn, heel vermoeiend.
Meneer Hiemstra trekt met elke mogelijke afwijking direct zijn stokpaardje Global Warming tevoorschijn, heel vermoeiend.
Less is bore
Is me nog nooit opgevallen, maar ik kijk eigenlijk nooit bewust naar het TV weerbericht.daniel1975 schreef: ↑10 jan 2018 14:01 Meneer Hiemstra trekt met elke mogelijke afwijking direct zijn stokpaardje Global Warming tevoorschijn, heel vermoeiend.
Klimaatsceptici zijn in het algemeen dom, suspect en bevinden zich in slecht gezelschap.
Vind ik nog veel vermoeiender.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik vind de personen die het weer en het klimaat niet uit elkaar kunnen houden het meest vermoeiend. En dat zijn zowel de wetenschap ontkenners en kenners. Je kan niet over global warming spreken tijdens één storm of één hitte/koude golf.Keezx schreef: ↑10 jan 2018 15:21Klimaatsceptici zijn in het algemeen dom, suspect en bevinden zich in slecht gezelschap.daniel1975 schreef: ↑10 jan 2018 14:01 Meneer Hiemstra trekt met elke mogelijke afwijking direct zijn stokpaardje Global Warming tevoorschijn, heel vermoeiend.
Vind ik nog veel vermoeiender.
- daniel1975
- Forum-lid HC
hear hear!!!
De algemene hype is momenteel Global Warming a.g.v. menselijk handelen. Hoe zat dat dan met die dino's die in een veel warmer klimaat rond hobbelden, de warme periode in de vroege middeleeuwen en de kleine ijstijd in de late middeleeuwen? Rond het jaar 1.000 groeiden er perzikken in de Benelux en ook druivenplantages.
Dat was niet als gevolg van menselijk handelen; klimaat is gedurende de historie van de aarde altijd dynamisch geweest. De mens heeft ABSOLUUT invloed op het huidige klimaat, maar volgens mij weet niemand hoe groot die rol exact is.
Less is bore
Hadden ze in de prehistorie ook al weermannen die liegen?
Grootste probleem heb ik met die uursvoorspellingen die je op buienradar kan zien.
Zie je 20% kans op 0mm staan maar ondertussen zie je een grote regenwolk op de buienradar aankomen.
En toch kijk ik steeds naar die uursvoorspelling.
Zie je 20% kans op 0mm staan maar ondertussen zie je een grote regenwolk op de buienradar aankomen.
En toch kijk ik steeds naar die uursvoorspelling.
Bij Buienradar heeft met een Chinees in dienst. Die tekent achteraf buien in. Heel irritant. Bij ons thuis ook een gevleugelde uitspraak.
"Ik ben nat geregend"
- hè? De radar was schoon
"Kijk nog maar eens die Chinees is weer bezig"
"Ik ben nat geregend"
- hè? De radar was schoon
"Kijk nog maar eens die Chinees is weer bezig"
Laatst gewijzigd door havana op 10 jan 2018 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Heel herkenbaar DDX. Ik zoek altijd positief. "Om 13 uur is het droog volgens weer online dus we kunnen prima fietsen, ondanks dat 4 concurrerende sites regen voorspellen". Dat is altijd mijn insteek, die per uur voorspelling is dan mn grootste vriend. Helaas heb ik ook fietsmaten die 5 websites afzoeken naar een negatieve voorspelling om dan af te zeggen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Buienradar heeft -1 uur, +3 uur en +24 uur, de eerste is een feit maar al voorbij, de laatste 2 zijn voorspellingen en die kloppen i.h.a. heel goed.
Je moer er alleen niet in zien wat er niet in zit EN de radar pikt fijne regen niet altijd op.
Herhaal dit niet onnodig