@Cas, klinkt bekend. Heb dat ook al tijdje maar voelt nooit als heel storend/pijnlijk. positie op de fiets is hier erg belangrijk. Ik ga zeker ook es proberen zadel tikkeltje lager te doen en beetje naar voren te schuiven. Wie weet helpt het...
Bij mij linkerknie aan de binnenkant en rechterknie rechtsonder: voelt als peesontsteking door overbelasting door zwaarder te fietsen. elke dag rekken en om de dag licht losfietsen is mijn plan, nu maar hopen op herstel...
Specifieke knieproblemen
Ik heb het dus echt alleen bij mijn linkerknie en aan de buitenkant, het schijnt dat een pees daar over die knobbel heen schuurt en dat dat irritatie geeft. Ik ga ook eens kijken of een verandering van de positie van mijn zadel een oplossing is. Helaas (of eigenlijk gelukkig ) heb ik er alleen last van bij langere tochten en dan ook niet eens altijd, dus het is lastig om er achter te komen wat de oplossing is...
Ik zou het dan zeker laten checken bij expert van SMA.
gister een uurtje op de hometrainer gezeten en licht gepeddeld en goed gerekt. Heb nu geen last meer bij normaal lopen en zitten itt afgelopen dagen. Voelt dus goed! DIt ga ik veelvuldig blijven doen en dan volgend weekend (30 mei) weer es kijken of ik ietsje meer zou kunnen.... Herkenbaar bij jullie? licht fietsen helpt bij mij dus zeker!
gister een uurtje op de hometrainer gezeten en licht gepeddeld en goed gerekt. Heb nu geen last meer bij normaal lopen en zitten itt afgelopen dagen. Voelt dus goed! DIt ga ik veelvuldig blijven doen en dan volgend weekend (30 mei) weer es kijken of ik ietsje meer zou kunnen.... Herkenbaar bij jullie? licht fietsen helpt bij mij dus zeker!
groet, Tjaard
Ja, heel herkenbaar, licht fietsen op de roller gaat goed en mag van de physio.
Richtlijn van mijn physio is dat ik geen pijn mag voelen op de fiets, daarnast doe ik oefeningen met hem waar ik wel wat belasting mag voelen. Op deze manier belast je de pees steeds meer en vermijd je de specifieke fiets beweging dat wellicht voor meer irritatie zorgt.
Buiten het fietsen maak ik progressie, heb geen last van verder, alleen het fietsen gaat niet snel vooruit.
Hopelijk lukt het jou wel, succes.
Richtlijn van mijn physio is dat ik geen pijn mag voelen op de fiets, daarnast doe ik oefeningen met hem waar ik wel wat belasting mag voelen. Op deze manier belast je de pees steeds meer en vermijd je de specifieke fiets beweging dat wellicht voor meer irritatie zorgt.
Buiten het fietsen maak ik progressie, heb geen last van verder, alleen het fietsen gaat niet snel vooruit.
Hopelijk lukt het jou wel, succes.
[quote="*Cas*"]Ik heb het dus echt alleen bij mijn linkerknie en aan de buitenkant, het schijnt dat een pees daar over die knobbel heen schuurt en dat dat irritatie geeft. Ik ga ook eens kijken of een verandering van de positie van mijn zadel een oplossing is. Helaas (of eigenlijk gelukkig ) heb ik er alleen last van bij langere tochten en dan ook niet eens altijd, dus het is lastig om er achter te komen wat de oplossing is...[/quote]
Is het jou nog gelukt om van de knieklachten af te komen?
Is het jou nog gelukt om van de knieklachten af te komen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein