B'Twin
- Supergrover
- Forum-lid HC
Die hebben ze al een jaar of 10.
Deze Decathlon, nu van mijn Matthijs, was van Erik Dekker zijn zoontje, inmiddels zoon....
Deze Decathlon, nu van mijn Matthijs, was van Erik Dekker zijn zoontje, inmiddels zoon....
Dan geef je Dechatlon toch even een belletje
In week 10 komen de nieuwe fietsen, zeggen ze.
Dus dat zou dan begin maart zijn.
Zijn er hier ook die een b'twin uit het wat hogere segment hebben? De ultra 920/940 cf? Hoe bevalt de fiets?
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe fiets en zit nu vooral te kijken naar canyon/rose en dus b'twin. Op het eerste oog leveren ze allemaal goede prijs/kwaliteit. Waarvan ik denk dat b'twin voor het geld de beste/duurste afmontage levert. Maar dat zegt natuurlijk niet alles. Daarom dus benieuwd naar ervaringen..
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe fiets en zit nu vooral te kijken naar canyon/rose en dus b'twin. Op het eerste oog leveren ze allemaal goede prijs/kwaliteit. Waarvan ik denk dat b'twin voor het geld de beste/duurste afmontage levert. Maar dat zegt natuurlijk niet alles. Daarom dus benieuwd naar ervaringen..
Ik vind het goed te begrijpen dat je dit merk in een rijtje grote (web)warenhuizen noemt. B'twin heeft een relatief smaller sportfietsenaanbod, met minder modellen.. Decathlon is een outdoor/multisport winkel en sinds een aantal jaren actief in Nederland. Ik zou verwachten dat je ze meer zou zien rondrijden, maar onze racefietsframemarkt wordt gedomineerd door andere merken (mijn beeld: Canyon, Trek, Giant, i.e.g niet B'twin). Het Ultraframe heeft serieus knappe spec's en op prijs kwaliteit worden ze door bijvoorbeeld Bikeradar hoog gewaardeerd. Onder gegeven omstandigheden zou de Ultra zeker mijn keuze kunnen zijn. Dat laatste is er (nog) niet van gekomen.
Laatst gewijzigd door Codalunga op 31 jul 2018 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
De groeten
Dat ligt eraan hoeveel je om merkbeleving geeft. Half Frankrijk rijdt op B'twin fietsen geloof ik dus qua kwaliteit zal je wel waar voor je geld krijgen. Hier in Nederland is het meer een imagoprobleem denk ik. Ik zie in mijn toergroep wel steeds meer B'twin spullen langskomen. Het zal denk ik niet lang duren voordat de eerste B'twin fiets meefietst. Wat veel mensen (en ik ook) een nadeel vinden van Canyon is dat er geen service in de buurt is, je niet vooraf opgemeten wordt of kan proberen enz enz. Voor hetzelfde geld koop je dan een vergelijkbare Cube bijvoorbeeld waar dat alles wel is/kan.
Misschien dat de waarde sneller daalt op de 2e hands markt, maar een fiets koop je om te gebruiken niet als investering.
Misschien dat de waarde sneller daalt op de 2e hands markt, maar een fiets koop je om te gebruiken niet als investering.