Jans schreef: ↑18 jan 2018 17:21En daarna klagen dat de belastingen zo hoog zijn?
Zullen we afspreken dat we elkaar geen woorden in de mond leggen? Fijn, Dat discussieert toch een stuk makkelijker.
53x11 schreef: ↑18 jan 2018 17:49Zoals preventief strooien bedoel je...?
Als je daaronder verstaat, "strooien vóórdat de spoedeisende hulp volstroomt met gewonde fietsers", ja, dan bedoel ik bijvoorbeeld dat.
Persoonlijk heb ik een pesthekel aan zowel claimgedrag als het afschuiven van verantwoordelijkheden, dus van mij hoeft TS weinig support te verwachten, maar je moet doen wat je niet laten kan of zoiets.
Persoonlijk heb ik een pesthekel aan de opvatting dat het halen van je recht al te gemakkelijk wordt afgedaan als "claimgedrag".
mao schreef: ↑18 jan 2018 17:52Je kan je beter "druk" maken dat bij elke weg oversteek de fietser ( of voetganger) voorrang zou moeten hebben. Dat zal een boel (onnodige) gewonden schelen..
Je kunt je nóg beter druk maken over mensenrechtenschendingen in bedenkelijke dictaturen en de diplomatieke banden die wij daarmee onderhouden. Maar dat is nou net niet het onderwerp van deze discussie.
mao schreef: ↑18 jan 2018 18:15Nu is het bij elke rotonde de vraag wie heeft er voorrang...
Nee, hoor. Verkeer op de rotonde heeft voorrang en op de rotonde heeft doorgaand verkeer voorrang. Simpel zat. Dat de gemiddelde automobilist de hersencapaciteit om zulke simpele verkeersregels te kunnen onthouden, en/of interpreteren, en/of toepassen, lijkt te ontberen (ongeacht of hij zich op een rotonde bevindt, overigens), is óók weer een andere discussie.
amclassic-fan schreef: ↑18 jan 2018 19:38Als ze een half uur eerder hadden gestrooid dan was het voor jou goed geweest? Maar als iemand anders een half uur eerder dan jij vertrekt dan moet de gemeente nog maar een half uur eerder alles gestrooid hebben?
Maar waar trek je dan die grens? Dat is dus precies de vraag.
Er wordt toch nergens gegarandeerd dat wegen ijsvrij zijn? Als je met de auto de sloot in glijdt, dan is de gemeente ook niet aansprakelijk. Je moet je snelheid aanpassen naar de omstandigheden en dan kan het nog gebeuren dat je pech hebt.
Is dat een vrijbrief aan wegbeheerders om maar helemaal geen onderhoud meer te plegen? De weggebruiker zoekt het maar uit en dient zijn rijgedrag maar aan te passen aan de omstandigheden.
Dude schreef: ↑18 jan 2018 21:19Wat een kansloos verhaal dit zeg. Moet het kleine beetje schade nou echt vermenigvuldigd worden met een factor x en vervolgens afgewenteld worden op de samenleving?
Ik maak nergens uit op dat de schade "vermenigvuldigd moet worden met x". En maakt WalterG geen deel uit van de samenleving? Betaalt hij niet mee aan het onbderhoud en beheer van het wegennet? Mag hij zich dan niet afvragen of de prioriteiten daarbij wel juist gesteld worden? De autoweg was immers wél al gestrooid.