Het grote taaltopic
En onderwijs maar stug Nederlandse taal onderwijzen.
Tweetalig opvoeden.
Sorry maar communicatie is cruciaal ik volg veel mensen niet meer door wat ze zeggen. Ik herken de woorden niet en dus begrijp ik ze niet.
Zou dit individualisering in de hand werken?
Tweetalig opvoeden.
Sorry maar communicatie is cruciaal ik volg veel mensen niet meer door wat ze zeggen. Ik herken de woorden niet en dus begrijp ik ze niet.
Zou dit individualisering in de hand werken?
Hetzelfde zou je kunnen zeggen over het gebruik van gewone moeilijke woorden.
Sowieso is het hele ouderwetse groepsgevoel dat je kunt zien als de tegenhanger van de individualisering grotendeels gebaseerd op het buitensluiten van anderen. Er is immers geen wij zonder zij.
En het staat je natuurlijk altijd vrij om te vragen wat het betekent. Pas als dan geweigerd wordt daarop te antwoorden kun je spreken over buitensluiten.
Sowieso is het hele ouderwetse groepsgevoel dat je kunt zien als de tegenhanger van de individualisering grotendeels gebaseerd op het buitensluiten van anderen. Er is immers geen wij zonder zij.
En het staat je natuurlijk altijd vrij om te vragen wat het betekent. Pas als dan geweigerd wordt daarop te antwoorden kun je spreken over buitensluiten.
Campagnolo Ultra Dork
Heb je daar voorbeelden van?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Op zich heb je wel gelijk maar ervaring leert dat "vaktaal" (en dan vooral buitenlandse termen want die klinken pas echt "geleerd") vooral bedoelt is om buitenstaanders te imponeren en uit te sluiten.Ernie C. schreef: ↑17 jan 2018 22:56 Hetzelfde zou je kunnen zeggen over het gebruik van gewone moeilijke woorden.
Een mooi voorbeeld van het gebruik van het Engels door Nederlanders blijft de oude Unox reclame :
https://www.youtube.com/watch?v=HXp7Bs36ino
https://www.youtube.com/watch?v=HXp7Bs36ino
Hi Robbiey, ik bedoelde eigenlijk te vragen of je voorbeelden hebt van "Sorry maar communicatie is cruciaal ik volg veel mensen niet meer door wat ze zeggen. Ik herken de woorden niet en dus begrijp ik ze niet."
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
Iemand het magazine gelezen? Inclusief stijlgids? Ik kwam het weegt zwaarder dan tegen (terwijl dat volgens mij het is zwaarder dan of het weegt meer dan moet zijn) en over smaak valt te twisten (over smaak valt niet te twisten). Beetje slordig, ben ik niet gewend van het magazine.
Verder las ik ook overkopen, ik dacht altijd dat het gewoon kopen moest zijn (of overnemen). Maar daar twijfel ik zelf over.
Verder las ik ook overkopen, ik dacht altijd dat het gewoon kopen moest zijn (of overnemen). Maar daar twijfel ik zelf over.
Michiel
- Marcopfiets
- Forum-lid
Ik mis te veel context om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.