Rose (voorheen Red Bull)
-
- Forum-lid
Er is ook een grijze variant met gele binnen vorkscheden.... Ik las dat Rose zelf de frames aflakt in Bocholt, dan lijkt het mij niet zo moeilijk een andere kleur in de spuit te doen, net als bij de Backroad.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
- Forum-lid
Wel duidelijk dat er niet veel echte liefhebbers zijn van hun "nieuwe" kleurschema's. Toch spijtig voor een product dat voor de rest helemaal goed is (stijf, licht, veel waar voor je geld).
- robbebopper
- Forum-lid HC
Een jaar of acht geleden, toen zwarte fietsen helemaal in waren, maakt Rose de fietsen juist heel kleurig. Ik heb nog een Pro-sl uit 2010 die felblauw is.
Wel vreemd inderdaad dat ze nu juist kleurloos zijn.
Ik ben er nog steeds blij mee.
Wel vreemd inderdaad dat ze nu juist kleurloos zijn.
Ik ben er nog steeds blij mee.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gaaaaaaaaaaap, de zoveelste zwarte fietsenleverancier.
En die R is echt zot; zo groot en lelijk op de balhoofdbuis kan toch niemand geslaagd vinden?
Value4money prima, alleen jammer dat ze het zo suf/lelijk afronden.
En die R is echt zot; zo groot en lelijk op de balhoofdbuis kan toch niemand geslaagd vinden?
Value4money prima, alleen jammer dat ze het zo suf/lelijk afronden.
Less is bore
-
- Forum-lid
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lijkt wel of hier en daar de knalkleurtjes als details op het frame wel weer beginnen te komen. Maar verder is het nog steeds heeeeeel veel zwart, al dan niet gecombineerd met wit of rood.
Blijkbaar is dat wat de mensen willen.
Blijkbaar is dat wat de mensen willen.
Less is bore
Ik was eigenlijk aan het uitkijken naar de Rose X-Lite Team Ultegra, oorspronkelijk 2.949,00 euro, nu in sale voor 2.541,00 euro. Deze fiets wordt nu vervangen door de X-Lite 4 Ultegra die aangeboden wordt voor 2.337,00 euro.
Het nieuwe frame is +/- 350 gram zwaarder geworden en de Mavic Ksyrium Pro wielen zijn vervangen door DT Swiss P1750 Spline wielen. De overige onderdelen zijn niet gewijzigd.
Persoonlijk vind ik de vormgeving van het nieuwe fame mooier. De extra 350 gram zal wel verwaarloosbaar zijn. Is het nieuwe model meer "allround" geworden dan het vorige "lightweigth" model? Of zijn er meer belangrijke wijzigingen?
Het nieuwe frame is +/- 350 gram zwaarder geworden en de Mavic Ksyrium Pro wielen zijn vervangen door DT Swiss P1750 Spline wielen. De overige onderdelen zijn niet gewijzigd.
Persoonlijk vind ik de vormgeving van het nieuwe fame mooier. De extra 350 gram zal wel verwaarloosbaar zijn. Is het nieuwe model meer "allround" geworden dan het vorige "lightweigth" model? Of zijn er meer belangrijke wijzigingen?
Er is wel wat meer veranderd hoor!
Op de website geven ze aan dat het nieuwe frame 860 gram weegt. Het oude frame weegt volgens opgave ongeveer 795 gram. Op de nieuwe zit Shimano 8000 en op de 'oude' Ultegra 6800.
Daarnaast geven ze voor de 'oude' een totaal gewicht van ongeveer 7.1kg en voor de nieuwe circa 6.8kg...(maat 57).
Wat hetzelfde is, is het stuur, de stuurpen en de zadelpen...verder is alles anders(!)
Op de website geven ze aan dat het nieuwe frame 860 gram weegt. Het oude frame weegt volgens opgave ongeveer 795 gram. Op de nieuwe zit Shimano 8000 en op de 'oude' Ultegra 6800.
Daarnaast geven ze voor de 'oude' een totaal gewicht van ongeveer 7.1kg en voor de nieuwe circa 6.8kg...(maat 57).
Wat hetzelfde is, is het stuur, de stuurpen en de zadelpen...verder is alles anders(!)
Dat het frame zoveel zwaarder is geworden lijkt me sterk. Klopt ook niet met de opgaven die ik zie. Haal je niet gewichten met en zonder voorvork door elkaar ?
https://www.fiets.nl/2018/01/18/bezoek-rose-versand/mont aigoual schreef: ↑20 jan 2018 11:19 Er is ook een grijze variant met gele binnen vorkscheden.... Ik las dat Rose zelf de frames aflakt in Bocholt, dan lijkt het mij niet zo moeilijk een andere kleur in de spuit te doen, net als bij de Backroad.
Frames worden in het verre oosten gelakt.
-
- Forum-lid HC
elbachon schreef: ↑21 jan 2018 00:35 Ik was eigenlijk aan het uitkijken naar de Rose X-Lite Team Ultegra, oorspronkelijk 2.949,00 euro, nu in sale voor 2.541,00 euro. Deze fiets wordt nu vervangen door de X-Lite 4 Ultegra die aangeboden wordt voor 2.337,00 euro.
Vreemd. Ik vergelijk deze pagina's:roos69 schreef: ↑21 jan 2018 05:54 Er is wel wat meer veranderd hoor!
Rose X-Lite Team Ultegra
https://www.rosebikes.nl/bike/rose-x-li ... id:2682679
Rose X-Lite 4
https://www.rosebikes.nl/bike/rose-x-li ... id:2686182