Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 jan 2018 08:17

https://nos.nl/artikel/2213463-geschors ... skamp.html

Goed rechtgeluld door lotto jumbo... :roll:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Karl66
Forum-lid

Karl66 24 jan 2018 12:15

Ernie C. schreef: 19 jan 2018 13:41 Rusland wordt aangepakt voor een dopingnetwerk dat door de overheid gerund werd. De beschuldigingen kwamen in eerste instantie van Russische sporters zelf. Als zoiets in een ander land aan het licht komt gaat er ook echt wel wat gebeuren.
Ah, vandaar dat ze atletiek als sport op de OS geschorst hebben na het ontdekken van alle georganiseerde doping in die sport. Oh nee, toch niet :cry:

Maar gelukkig hebben ze alle atleten waar een luchtje aan zit geschorst en de rest mag onder de naam van een andere sport uitkomen. Oh nee, toch niet :cry:

Nou dan zijn ze vast wel verder gegaan met een diepgaand onderzoek om de sport schoner te maken. Oh nee, dat ook al niet :cry:

Maar gelukkig meten we niet met twee maten... :roll:
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

vanzella
Forum-lid

vanzella 24 jan 2018 14:09

MarkVeenstra schreef: 24 jan 2018 08:17 https://nos.nl/artikel/2213463-geschors ... skamp.html

Goed rechtgeluld door lotto jumbo... :roll:

Ja dat vond ik ook al.. Media training bij Sky gehad gok ik...

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 24 jan 2018 15:20

Joeskov is denk ik niet verbannen vanwege een jointje. Zijn naam wordt schijnbaar genoemd in de documenten van de klokkenluider Rodtsjenkov.
https://nos.nl/artikel/2213472-verbanne ... choon.html

Ik heb laatst de documentaire Icarus gekeken op Netflix. Echt een bizar verhaal. Gaat ook hierover

senior
Forum-lid

senior 24 jan 2018 16:01

Yuskov is wel degelijk geweigerd op basis van zijn dopingverleden (lees: marihuana gebruik in 2008), niet i.v.m. met de lijst van mcLaren. Hetzelfde geldt voor Kulizhnikov. Overigens zijn alleen Russen met een dopingverleden levenslang uitgesloten, atleten uit andere landen niet, zelfs niet voor deze OS.
Het IOC heeft al eens eerder geprobeerd dopingzondaars uit te sluiten en kreeg toen een tik over de vingers van het CAS (iets met "Ne bis in idem"). En wie won vervolgens goud in Londen bij de wegwedstrijd?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jan 2018 17:43

PK is vooral geschorst ivm een echte dopingschorsing in zijn jeugd en ivm de meldonium case. Wel iets anders dan de joint van Yuskov.
Less is bore

Marxten
Forum-lid

Marxten 24 jan 2018 18:27

Dat Yuskov in dat dagboek genoemd wordt zal niet meehelpen, maar dat is nog geen bewijs en hij is daar ook niet voor veroordeeld. Waar hij wel voor veroordeeld is, is een joint. En dat vind ik om eerlijk te zijn wel een heel magere reden om hem dan maar uit te sluiten van de OS.

(Overigens, iets wat hier volgens mij ook al eerder gevraagd is, hoe goed wordt het schaatsen gecontroleerd? Wat betekend het dat de Nederlanders zoveel medailles pakten, ondanks dat Rusland zich zo goed voorbereid zou hebben? Wat te denken van die eendagsvliegen, die plotseling tevoorschijn komen om daarna weer te verdwijnen zoals Fabris en Marsicano?)

senior
Forum-lid

senior 24 jan 2018 20:11

daniel1975 schreef: 24 jan 2018 17:43 PK is vooral geschorst ivm een echte dopingschorsing in zijn jeugd en ivm de meldonium case. Wel iets anders dan de joint van Yuskov.
Meldonium bleek langer in het lichaam te blijven dan in eerste instantie aangenomen. Die schorsing is teruggedraaid. Voor het andere geval is hij bestraft met een schorsing van 2 jaar.

Karl66
Forum-lid

Karl66 24 jan 2018 21:27

Het punt onderaan de streep is dat er verschil wordt gemaakt tussen Russen met een dopingverleden en de rest van de sporters met een dopingverleden. Als de rest na een dopingschorsing weer mee mag doen, dan is het gewoon van de zotte dat de Russen met een dopingverleden dat niet mogen.

En wat de doping in het langebaan schaatsen betreft, daar zijn ze heel erg goed in het doen alsof er niks aan de hand is, want als doet alsof er niks aan de hand is, dan is er ook niks aan de hand.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

walter-
Forum-lid HC

walter- 24 jan 2018 22:48

Welke betrapte Rus mag niet deelnemen?

Je verwijst naar het staat georganiseerd dopingsprogramma? : de Russen zijn betrapt op een gezamenlijk georganiseerd dopingsprogramma en dan mogen ze van jou terug deelnemen ook als ze zich niet zo georganiseerd hebben dat normale dopingcontrole kan?
Russen die in het buitenland verblijven kunnen wel deelnemen.

senior
Forum-lid

senior 24 jan 2018 23:02

Karl66 schreef: 24 jan 2018 21:27 ...En wat de doping in het langebaan schaatsen betreft, daar zijn ze heel erg goed in het doen alsof er niks aan de hand is, want als doet alsof er niks aan de hand is, dan is er ook niks aan de hand.
Volgens ene I. Wüst heeft doping in het schaatsen geen enkele zin omdat schaatsen vooral een kwestie van techniek is, hoewel dat dan weer niet gold voor bijv. C. Pechstein.

Tijanus
Forum-lid

Tijanus 25 jan 2018 00:09

timo2.0 schreef: 24 jan 2018 00:04 Ik vind MH17 als "knuffelramp" bestempelen werkelijk beneden alle peil. Wat je er ook mee bedoelt, zo ga je niet om met een ramp waar zoveel slachtoffers bij zijn gevallen.
Het mag duidelijk zijn dat ik me weer eens veel te slordig heb uitgedrukt, want in principe ben ik het geheel met je eens, ik ga slechts nog een hoekje verder om.

De manier waarop de (Nederlandse) media en politiek met deze ramp omgaan is beneden alle peil. Al die aandacht en beloftes die simpelweg niet ingelost kunnen worden dienen geen enkel doel voor slachtoffers of nabestaanden, maar kennelijk slechts het eigen financieel of politiek gewin. Het is die veel te breed getrokken slachtoffercultus die MH17 tot een symbool van 'nationaal verzet' poogt te verheffen die ik had willen bekritiseren. De slachtoffers zelf treft daarin (uiteraard) geen enkele blaam.

Ik had mijn woorden beter moeten kiezen. Waarvan akte.

Plaats reactie