Carbonnen wielset + Vogezen
Ja, vooral omdat tubes geen druk op de remrand uitoefenen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik rijd ook gewoon met carbon in de bergen, zowel mijn huidige set (Bora clincher) als met m'n vorige set (Reynolds Assault clincher). Duizenden kilometers mee door heuvels, middengebergte en hooggebergte gebold, nooit één probleem gehad.
Zoals Raven al opmerkt, als je kunt dalen dan is het geen enkel probleem.
Een andere voorwaarde is toch dat je kwaliteitsspul gebruikt (waar Bontrager zeker onder valt).
Ik heb ook een setje FCC 38 mm uit China en daarmee zou ik geen hooggebergte doen (wel Ardennen enz).
Zoals Raven al opmerkt, als je kunt dalen dan is het geen enkel probleem.
Een andere voorwaarde is toch dat je kwaliteitsspul gebruikt (waar Bontrager zeker onder valt).
Ik heb ook een setje FCC 38 mm uit China en daarmee zou ik geen hooggebergte doen (wel Ardennen enz).
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 08 jan 2018 17:05
En slijt de velg lelijk af bij het remmen in regenweer? Ik heb geen ervaring, dit is mijn eerste set carbonwielen, ik wil ze niet meteen lelijk maken 

Nee hoor, althans bij mij niet. Bij regen is het vooral belang even "voor te remmen", de rem lichtjes indrukken zodat het water van de rand verdwijnt. Daarna gewoon remmen zoals je altijd doet. Je moet er dus iets meer tijd voor nemen. Het remt natuurlijk wel iets minder, maar het is te doen. En alu remt in de regen ook minder dan bij droog weer.
Maar hoe houden de wielen zich in een afdaling op de befaamde hobbelwegen in de Belgische Ardennen?
En belangrijker nog: hoe houdt het lichaam zich met carbon wielen op die beruchte Ardense klote hobbelwegen?
Slaan dan de vullingen uit je kiezen. Ik bedoel; nog erger dan alu velgen?
En belangrijker nog: hoe houdt het lichaam zich met carbon wielen op die beruchte Ardense klote hobbelwegen?
Slaan dan de vullingen uit je kiezen. Ik bedoel; nog erger dan alu velgen?
Life behind bars 

Dat ligt aan je druk in de banden en hoe krampachtig jij het stuur vasthoud.Ephraim schreef: ↑25 jan 2018 17:47 Maar hoe houden de wielen zich in een afdaling op de befaamde hobbelwegen in de Belgische Ardennen?
En belangrijker nog: hoe houdt het lichaam zich met carbon wielen op die beruchte Ardense klote hobbelwegen?
Slaan dan de vullingen uit je kiezen. Ik bedoel; nog erger dan alu velgen?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Putten bliijven putten en hobbels blijven hobbels, daarin gaat carbon of alu geen groot verschil maken
Ik rijd week in week uit met m’n carbonnen hoepels over de slechtste wegen die er in de Ardennen te vinden zijn. Ik heb een paar Cosmics en ‘n paar Mantels. Beide geen centje pijn en nog geen slagje in m’n wielen. Remranden zijn nog steeds als nieuw. Ik zelf ben wel liefhebber van voelbaar contact met het wegdek. Noem het maar ‘n barretje meer... Op dat soort slechte wegen is het vooral behendigheid en stuurmanskunst waar de winst zit. Carbon is dus geen probleem in de heuvels en hooggebergte. Je moet alleen niet te veel remmen. O, goede remblokjes maakt wel ‘n verschil. Die Zwarte Prins dingen bevallen op beide wielsets erg goed.Ephraim schreef: ↑25 jan 2018 17:47 Maar hoe houden de wielen zich in een afdaling op de befaamde hobbelwegen in de Belgische Ardennen?
En belangrijker nog: hoe houdt het lichaam zich met carbon wielen op die beruchte Ardense klote hobbelwegen?
Slaan dan de vullingen uit je kiezen. Ik bedoel; nog erger dan alu velgen?
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;