Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 500

Spykerracing90
Forum-lid

Spykerracing90 09 okt 2016 14:34

razenderoeland schreef:Sinds een aantal ritjes krijg ik tijdens het fietsen met enige regelmaat de melding 'automatisch gepauzeerd ' en vlak daarna 'automatisch hervat '. Kan dit liggen aan de staat van de batterijtjes, en die dus vervangen, of komt dit door een ander probleem?
Heb exact hetzelfde probleem aan het begin van dit jaar ook gehad. Door de polder, langs het water of tussen de bomen, telkens 'automatisch gepauzeerd' en 'automatisch hervat'. Ondanks dat Strava zelf nog een berekening over de Garmin-data gooit, was er wel telkens een (negatieve) afwijking van ca. 5 min op 2 uur - en bijbehorende kms - vergeleken met mn fietsgenoten, zonder pauzes.

Heb van alles geprobeerd, herpositioneren, batterijen vervangen, instellingen veranderen, software updates, harde reset, niks hielp. Stond op het punt het apparaat terug te sturen naar Garmin, maar dat was me nog net een stap te ver. Heb een maand zonder de losse sensors gereden, en toen ik 'm daarna weer probeerde, geen problemen meer gehad.

Wat het is geweest? Al sla je me dood..

Rikny
Forum-lid

Rikny 12 jun 2017 14:03

Beetje een late reactie maar ik heb de afgelopen periode hetzelfde gehad.

Tijdens ritjes ging steeds vaker 'automatisch gepauzeerd' aan op willekeurige momenten. Toen het erger werd en hij op een gegeven moment langer uit dan aan stond heb ik m'n Garmin volledig gereset en dan leek een week lang te helpen. Daarna begon hij toch weer raar te doen.
Per toeval brak in datzelfde ritje m'n spaak waardoor ik even met een reservewiel moest rijden. En wat bleek: Zonder wielmagneet deed de Garmin weer perfect! Sindsdien rijd ik volledig op GPS en dat gaan prima maar het laat wel de vraag open:
Kan een wielmagneet defect zijn?

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 24 jan 2018 17:09

Niet een wielmagneet, maar het lijkt me dan dat het batterijtje van je sensor op je brug bijna leeg was?

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 24 jan 2018 17:11

Ok lieve mensen, ik ben bijna in de verleiding gekomen om een Wahoo Elemnt Bolt te kopen ter vervanging van mijn Edge 500, maar toen dacht ik: waarom zou ik, de Edge 500 doet het nog gewoon prima.

Zijn hier nog meer Edge 500 fanboys die gewoon door blijven rijden met dat ding tot hun graf?

Zwasja
Forum-lid

Zwasja 26 jan 2018 12:04

Ik wil ook eigenlijk stiekem wel een nieuwe Garmin 1000 of 1030. Maar de 500 doet het nog gewoon een vind het dan onzin om een nieuwe te kopen. Ik heb wel eens dat hij uit mijn handen valt. Dan betrap ik mij er soms op dat ik teleurgesteld ben dat hij niet kapot is.

Karl66
Forum-lid

Karl66 26 jan 2018 12:12

Ik hoop dat mijn 500 het nog heel lang uithoudt. Ik zit niet echt te wachten op een halve tablet op mijn stuur en navigatie heb ik toch niet nodig.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 26 jan 2018 16:03

Karl66 schreef: 26 jan 2018 12:12 Ik hoop dat mijn 500 het nog heel lang uithoudt. Ik zit niet echt te wachten op een halve tablet op mijn stuur en navigatie heb ik toch niet nodig.
Precies dit, ik vraag me soms af of die Garmin 1000 niet stiekem ook een ijsklontjes dispenser heeft.

HarrieD
Forum-lid

HarrieD 26 feb 2018 13:32

Gebruik ook al jaren de Edge 500 op de MTB en racefietsl. Bevalt nog steeds erg goed. Een enkele keur duurt het opstarten irritant lang. Maar verder geen enkele reden te bedenken om nu wat anders aan te schaffen.
In het begin maakte ik regelmatig gebruik van het "kruimelspoor" om een gedownloade of zelfgemaakte track te rijden, maar dat heb ik al enige tijd niet meer gedaan. Bij het volgen van het spoor heb je geen enkele andere functie meer in beeld en dat vind ik jammer. En wil ik toch een keer een GPX route rijden dan installeer ik eerst wel een goede app op de smartphone.

Plaats reactie