Tubeless
Aan het ventiel. Zit er onder het ringetje een rubberring? Zo nee dan is het biba. Je kunt ook het ventiel naar beneden duwen. Bij biba geenn probleem bij tubeless loopt hij dan leeg.
Als je een fiets nieuw koopt denk ik niet dat deze tubeless is gemonteerd.
Als je een fiets nieuw koopt denk ik niet dat deze tubeless is gemonteerd.
o'7o
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Bij mijn ZTR notubes ventielen zit geen rubbertje onder het ringetje, nogthans gewoon tubeless gemonteerd......
Sommige merken hebben een rubbertje onder het ringetje, andere weer niet dus dat is geen criterium.
Die fiets wordt gewoon met binnenbanden afgeleverd, of je moet specifiek vragen of ze de set tubeless willen maken.
Sommige merken hebben een rubbertje onder het ringetje, andere weer niet dus dat is geen criterium.
Die fiets wordt gewoon met binnenbanden afgeleverd, of je moet specifiek vragen of ze de set tubeless willen maken.
Eigenlijk alleen maar aan het ventielmoertje, een tubelessventiel heeft een ventielmoertje al dan niet met een rubberring eronder. Maar ook ventielen van biba's kunnen gemonteerd zijn met een ventielmoertje. In dat laatste geval zal er bij het naar binnendrukken van het ventiel niets gebeuren terwijl een tubelessband dan zijn druk (en evt. latexvloeistof) verliest dan wel snel daarna het ventielmoertje weer aandraaien en hopen dat het ventiel weer luchtdicht vast komt te zitten voordat de band uit zijn zitting loskomt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 899
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Nou zal ik ook mijn ervaring met tubeless met jullie delen. Na 2000km denk ik dat ik wel een goed beeld ervan kan geven. Begin november was het dan zo ver en ben ik voor het eerst tubeless gaan rijden met schwalbe one banden.
De eerste rit na 15km al lek. Gat werd mooi gedicht dat wel maar toch is je band dan vrij leeg een bar of 3/3,5 zat er nog in bleek later. De ritten die volgden hetzelfde verhaal vaak lek maar het werd gedicht. Wat mij opviel is dat ik regelmatig heb gehad dat bij het begin van de rit de band op 6,5 bar stond maar eenmaal gestart in een paar kilometer de band weer vrijwel plat stond. Nadat ik dan wat lucht erbij had geblazen ging het de rest van de rit goed. Uiteindelijk kreeg ik zo een groot gat in een band wat de sealent niet kon dichten. Ik had een binnenband bij me uiteraard maar kon de band met geen mogelijkheid los krijgen van de velgrand... Erg vervelend en uiteindelijk naar huis kunnen lopen. Thuis aangekomen heb ik de tubeless banden er met een tang uitgeknipt.
Mijn conclusie is dat ik blijf rijden met gewone banden met latex binnenbanden misschien dat ik nog eens andere banden als de schwalbe one ga proberen maar voorlopig ben ik genezen van tubeless te willen rijden.
De eerste rit na 15km al lek. Gat werd mooi gedicht dat wel maar toch is je band dan vrij leeg een bar of 3/3,5 zat er nog in bleek later. De ritten die volgden hetzelfde verhaal vaak lek maar het werd gedicht. Wat mij opviel is dat ik regelmatig heb gehad dat bij het begin van de rit de band op 6,5 bar stond maar eenmaal gestart in een paar kilometer de band weer vrijwel plat stond. Nadat ik dan wat lucht erbij had geblazen ging het de rest van de rit goed. Uiteindelijk kreeg ik zo een groot gat in een band wat de sealent niet kon dichten. Ik had een binnenband bij me uiteraard maar kon de band met geen mogelijkheid los krijgen van de velgrand... Erg vervelend en uiteindelijk naar huis kunnen lopen. Thuis aangekomen heb ik de tubeless banden er met een tang uitgeknipt.
Mijn conclusie is dat ik blijf rijden met gewone banden met latex binnenbanden misschien dat ik nog eens andere banden als de schwalbe one ga proberen maar voorlopig ben ik genezen van tubeless te willen rijden.
Ik heb met een aantal One PRO banden ook slechte ervaringen. Veel en snel een lekke band. Wel thuiskomen maar niet goed.
Ben weer terug gegaan naar de gewone ONE tuneless en daar al jaren erg tevreden mee. In 4 jaar tijd pas EEN keer binnenbandje er in moeten leggen.
Alleen de gewone ONE tubeless is tegenwoordig moeilijk te vinden. Iemand nog tips?
Ben weer terug gegaan naar de gewone ONE tuneless en daar al jaren erg tevreden mee. In 4 jaar tijd pas EEN keer binnenbandje er in moeten leggen.
Alleen de gewone ONE tubeless is tegenwoordig moeilijk te vinden. Iemand nog tips?
-
- Forum-lid
- Berichten: 899
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Gaat de band bij jou dan wel los van de velg? Je hebt weinig aan een binnenband als je niet eens de buitenband los kunt krijgen.
De Schwalbe One Tubeless ging gemakkelijk van de velg.
Heb ook de One Pro tubeless van de velgen gehaald en van de 6 (3 setjes) moest ik 1 doorknippen.
Er zit wel verschil in de velgen. Heb 2 setjes NoTubes velgen van Stans en daar gaan ze gemakkelijk op en af. Vanaf de Reynolds Assaults is dat een ander verhaal.
Heb ook de One Pro tubeless van de velgen gehaald en van de 6 (3 setjes) moest ik 1 doorknippen.
Er zit wel verschil in de velgen. Heb 2 setjes NoTubes velgen van Stans en daar gaan ze gemakkelijk op en af. Vanaf de Reynolds Assaults is dat een ander verhaal.
Nou heb ik in heel veel jaren veel meegemaakt met banden maar dat je een leeg gelopen buitenband niet van de velg kan krijgen zonder deze met een tang er van af te knippen kan er bij mij niet in en ben benieuwd wie en waarmee men die tubelessband heeft gemonteerd.tom de groot schreef: ↑27 jan 2018 12:08 Nou zal ik ook mijn ervaring met tubeless met jullie delen. Na 2000km denk ik dat ik wel een goed beeld ervan kan geven. Begin november was het dan zo ver en ben ik voor het eerst tubeless gaan rijden met schwalbe one banden.
De eerste rit na 15km al lek. Gat werd mooi gedicht dat wel maar toch is je band dan vrij leeg een bar of 3/3,5 zat er nog in bleek later. De ritten die volgden hetzelfde verhaal vaak lek maar het werd gedicht. Wat mij opviel is dat ik regelmatig heb gehad dat bij het begin van de rit de band op 6,5 bar stond maar eenmaal gestart in een paar kilometer de band weer vrijwel plat stond. Nadat ik dan wat lucht erbij had geblazen ging het de rest van de rit goed. Uiteindelijk kreeg ik zo een groot gat in een band wat de sealent niet kon dichten. Ik had een binnenband bij me uiteraard maar kon de band met geen mogelijkheid los krijgen van de velgrand... Erg vervelend en uiteindelijk naar huis kunnen lopen. Thuis aangekomen heb ik de tubeless banden er met een tang uitgeknipt.
Mijn conclusie is dat ik blijf rijden met gewone banden met latex binnenbanden misschien dat ik nog eens andere banden als de schwalbe one ga proberen maar voorlopig ben ik genezen van tubeless te willen rijden.
Voor de rest blijkt uit jouw verhaal dat de latex in de tubelessband zijn werk goed heeft gedaan zelfs al na 15 km,! Maar met een groot gat had je met een normale buiten- en binnenband ook lek gestaan, dus maakt dat geen verschil uit.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless