Reynolds strike icm conti gp 4000s
Beste forumleden,
Ik heb een set reynolds strike wielen geleverd met mn aeroad. Met conti gp 4000S II banden. Ik krijg de banden echter niet van de velg. Heeft iemand mss nog tips om dit voor elkaar te krijgen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp
Ik heb een set reynolds strike wielen geleverd met mn aeroad. Met conti gp 4000S II banden. Ik krijg de banden echter niet van de velg. Heeft iemand mss nog tips om dit voor elkaar te krijgen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp
Heb zelf ook de Reynolds Strike wielen. Ze zijn tubeless ready, dus zit een extra scherpe rand, om tubeless banden goed vast te grijpen, daardoor zitten de banden ook na leeg laten lopen van je binnenband nog vast in die rand. Maak op 1 plek een beginnetje door band aan een kant uit de rand te krijgen, daarna volgt de rest vanzelf. Bij opnieuw banden op je velg monteren hoor je bij het oppompen een paar scherpe plopgeluiden als je band opnieuw in de velgrand schiet. schrik dan dus niet want dit hoort. Succes!
Je bedoelt dat je de band niet naar het midden van het velgbed kunt dwingen?
Misschien kun je met behulp van een tang (bv lijmtang) een begin maken. Tang op de band zetten zo dicht mogelijk tegen de velgrand.
Misschien kun je met behulp van een tang (bv lijmtang) een begin maken. Tang op de band zetten zo dicht mogelijk tegen de velgrand.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Gaat met je bandenlichter inderdaad niet lukken. Pak de band goed vast en probeer 'm zijdelings van uit de rand te trekken. Gaat bij nieuwe band natuurlijk lastiger want die is nog stug. Als je goed in de band knijpt en dan een paar keer rondgaat terwijl je in de band blijft knijpen met duim en vingers, warm je de band goed op en wordt ie soepeler. Zal wel beetje gehannes blijven, maar de aanhouder wint.
Klopt. En gooi die conti's er maar af en vervang ze maar door pirelli velo. Liggen perfect in het velgbed en vind het momenteel de beste band die er te verkrijgen is. Loopt licht en soepel, lekbestendig en geen scheurtjes tot nu toe!Joakim schreef: ↑27 jan 2018 18:40 Gaat met je bandenlichter inderdaad niet lukken. Pak de band goed vast en probeer 'm zijdelings van uit de rand te trekken. Gaat bij nieuwe band natuurlijk lastiger want die is nog stug. Als je goed in de band knijpt en dan een paar keer rondgaat terwijl je in de band blijft knijpen met duim en vingers, warm je de band goed op en wordt ie soepeler. Zal wel beetje gehannes blijven, maar de aanhouder wint.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb de Velo's. Vanmiddag even binnenbandje gewisseld (zat een veel te lang ventiel in) bij mijn Bora 35, maar ik kon de Velo er met mijn blote handen af halen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Lekker op die Conti's blijven rijden, fijne band, goede lekbestendigheid, soepel.
Idd eerst met de hand de band uit de hoek van de velg drukken, daarna met de bandenlichter.
Ik heb dezelfde combinatie en geen centje pijn mbt het verwisselen van banden, wel zorgen dat je genoeg kracht in je vingers, vooral je duim, hebt!
Succes.
Idd eerst met de hand de band uit de hoek van de velg drukken, daarna met de bandenlichter.
Ik heb dezelfde combinatie en geen centje pijn mbt het verwisselen van banden, wel zorgen dat je genoeg kracht in je vingers, vooral je duim, hebt!
Succes.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Het uit die velghoek duwen is idd de truuk. Bij de atb moet ik dat ook altijd even doen, zeker als met latex is gevuld.
Less is bore
Toen ik met het zelfde probleem "er klaar mee was" (geen gevoel in mijn duimen meer over..) heb ik een achterkant van een mes (botte kan dus...) er tussen gewrongen en de hieldraad er uit gewrikt . Toen er een kleine opening was heb ik de rest met de bandenlichter naar binnen kunen drukken. Klinkt wat lomp, maar niks beschadigd!