Canyon
-
- Forum-lid
Bedankt voor de reacties en ik ga denk ik maar voor de luie manier.. Daarnaast heb ik ook nog niet echt het gereedschap in huis om een cassette te verwijderen.. Ja ja ik hoor jullie al denken, hij koopt een canyon en hij heeft de gereedschappen nog geen eens, ik weet het hahahaha
Bedankt nogmaals, hopelijk dit weekend eerste rondje rijden....
Bedankt nogmaals, hopelijk dit weekend eerste rondje rijden....
-
- Forum-lid
Zou misschien eerst eens een rondje rijden om te kijken of deze fiets wel echt dé fiets voor jou is, voor je dingen beschadigt en m toch terug zou willen sturen. Just my 2 cents.
-
- Forum-lid
Dat is sowieso een goed idee natuurlijk. Maar het verwijderen van een stukje bescherming kan geen kwaad lijkt mij.. Fietsen met een plastic rondje tussen de cassette en de velg lijkt mij ook niet helemaal top..
-
- Forum-lid HC
Er rijden heel veel fietsen rond met die bescherm ring. Kan echt helemaal geen kwaad. Enige reden om hem te verwijderen is de cosmetische reden.
Oh en hij zit vast niet tussen de cassette en de velg, maar tussen de cassette en de naaf plus spaken.
Oh en hij zit vast niet tussen de cassette en de velg, maar tussen de cassette en de naaf plus spaken.
Ik zal even kijken hoeveel ik er nog heb liggen. PM maar even wat je wil betalen. Geen idee wat die dingen bij Canyon kosten.
Volgens mij heeft Canyon het zelfs liever dat dat 'plastic rondje' er nog op zit wanneer je hem eventueel retour zou sturen.Wesley1990 schreef: ↑25 jan 2018 08:40 Dat is sowieso een goed idee natuurlijk. Maar het verwijderen van een stukje bescherming kan geen kwaad lijkt mij.. Fietsen met een plastic rondje tussen de cassette en de velg lijkt mij ook niet helemaal top..
-
- Forum-lid
Bedankt voor de reacties. Ik laat het plastic rondje er voor nu opzitten. Nu heb ik het volgende "probleem", zowel mijn achterwiel als voorwiel lopen aan tegen de remblokjes. Bij mijn vorige fiets kon ik makkelijke de remhoef (als dit zo heet) met de hand van links en naar rechts verplaatsten. Dat lukt helaas nu wat minder. Echter kan ik nergens vinden hoe dit te corrigeren.
Mijn vraag is kan ik het boutje, ondanks dat het veel kracht kost, aan de achterkant los draaien en de remhoef goed zetten?
Allemaal leuk en aardig die canyon's, je moet er wel handig voor worden hahaha alvast bedankt.
Mijn vraag is kan ik het boutje, ondanks dat het veel kracht kost, aan de achterkant los draaien en de remhoef goed zetten?
Allemaal leuk en aardig die canyon's, je moet er wel handig voor worden hahaha alvast bedankt.
Er even van uitgaand, dat je Canyon met een Shimano groep uitgerust is: Op één van de remhoeven zit een klein inbusboutje waarmee je de rem kunt centreren. Check even de "shimano tech docs" en kies dan voor de dealerdocumentatie. Deze is aangeduid met "DM". In deze installatie- en afstelinfo vind je duidelijke instructies.Wesley1990 schreef: ↑25 jan 2018 21:15 Bedankt voor de reacties. Ik laat het plastic rondje er voor nu opzitten. Nu heb ik het volgende "probleem", zowel mijn achterwiel als voorwiel lopen aan tegen de remblokjes. Bij mijn vorige fiets kon ik makkelijke de remhoef (als dit zo heet) met de hand van links en naar rechts verplaatsten. Dat lukt helaas nu wat minder. Echter kan ik nergens vinden hoe dit te corrigeren.
-
- Forum-lid
Super bedankt. Het is toch handig wat je allemaal op internet kan vinden! Ga ik morgen maar eens mee aan de gang. nogmaals bedankt!hotrod schreef: ↑25 jan 2018 21:51Er even van uitgaand, dat je Canyon met een Shimano groep uitgerust is: Op één van de remhoeven zit een klein inbusboutje waarmee je de rem kunt centreren. Check even de "shimano tech docs" en kies dan voor de dealerdocumentatie. Deze is aangeduid met "DM". In deze installatie- en afstelinfo vind je duidelijke instructies.Wesley1990 schreef: ↑25 jan 2018 21:15 Bedankt voor de reacties. Ik laat het plastic rondje er voor nu opzitten. Nu heb ik het volgende "probleem", zowel mijn achterwiel als voorwiel lopen aan tegen de remblokjes. Bij mijn vorige fiets kon ik makkelijke de remhoef (als dit zo heet) met de hand van links en naar rechts verplaatsten. Dat lukt helaas nu wat minder. Echter kan ik nergens vinden hoe dit te corrigeren.
-
- Forum-lid
Vandaag het eerste ritje gemaakt op mijn nieuwe fiets, de Canyon Ultimate sl 9.0 DI2. Nou wat een verademing, elke trap was raak zoals ze het zo mooi zeggen. Heerlijk fiets, lekker reactief en je wilt maar harder blijven fietsen. Verder de Ultegra DI2 groep is fantastisch. Ik kom van tiagra dus je kan je voorstellen hoe heerlijk het was. Nu de conditie op peil brengen want aan de fiets kan het niet meer liggen!