Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 25 jan 2018 16:22

Volgens mij wordt in de meeste landen vooral naar sporters uit het buitenland gewezen. Daar is Nederland niet uniek in.

senior
Forum-lid

senior 25 jan 2018 17:29

MarkVeenstra schreef: 25 jan 2018 14:26
lb117 schreef: 25 jan 2018 12:41
MarkVeenstra schreef: 25 jan 2018 11:31 ...
...
...Maar wat ik wel kwalijk vind, en misschien trekt dit topic die mensen wat meer aan, is de directe veroordeling van hele groepen sporters. Het over 1 kam scheren. In de normale maatschappij moet je wat gedaan hebben, dat moet bewezen zijn, en da wordt je veroordeeld. In de sport is het nu al zover: "overal is doping, dus ik vertrouw geen enkele sporter."..

...Dan fakkel je niet de hele club af op basis van een indirecte indicator. Dus houd je respect voor de individuele sporter overeind, terwijl je wel je mening/wantrouwen uit.
Als je mijn opmerking bedoelt (en zo voelt het een beetje) moet je zelf ook goed lezen. Ik zou mezelf al niet vertrouwen, laat staan anderen. Dat gezegd hebbende: natuurlijk presteren die mensen op een niveau dat de meesten van ons nooit zullen halen, dus dat respect is er best wel. Maar de praktijk laat ook zien dat dopinggebruik nu eenmaal veel meer verspreid is dan we langs de zijlijn zien. Vergeet ook niet dat voor prof sporters de benadering van hun sport een heel andere is dan die van ons.

detest
Forum-lid

Gebruikersavatar detest 26 jan 2018 13:42

Even iets anders: https://nos.nl/artikel/2213788-olympisc ... -zoen.html

Best een originele verklaring....

senior
Forum-lid

senior 26 jan 2018 15:40

Die kende ik nog niet. Toch maar goed dat het een Amerikaan betreft en geen Rus.

Maruss
Forum-lid

Maruss 27 jan 2018 07:44

Had Contador moeten gebruiken als verdediging. Op gelopen tijdens een dieren knuffel sessie als onderdeel van een mindfulness training :roll: , of zeggen dat je partner een vervuild stukje vlees is :twisted:

Of Froome geslapen naast de fabriek waar ze Salbutamol maken, maar dat wist hij niet en dus nam hij nog een dosis want verschil merkte hij niet. Bevestigt meteen dat het geen sport prestatie verhogend middel is. :roll:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 jan 2018 08:57

Als smoezen verzinnen zo makkelijk blijkt te zijn vrees ik dat we gewoon weer de grote Froome-optocht gaan zien deze zomer. Alleen zal het in malienkolder zijn met fullface helm, want het publiek gaat hem niet meer accepteren.
Less is bore

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 27 jan 2018 12:05

lb117 schreef: 25 jan 2018 15:00 Je hebt gelijk qua formulering. Maar de geschiedenis wijst toch echt anders uit.
Ik vertrouw de sport per definitie niet, maar het interesseert me ook niet. De sport is een plaats waar grote belangen en investeringen qua tijd, geld en wat al niet meer gedaan worden. Ik geniet van grote sport momenten en de heroiek die daar bij komt kijken. Van grote sporthelden uit het heden en verleden.

Heb zelf ook gesport (voetbal) op niet eens TOP amateur niveau. en daar kwamen de caffeine tabletten af en toe al op tafel. Dus naief ben ik niet.

En dan schiet zo'n uitspraak van Wust mij echt in het verkeerde keelgat. Wat denkt ze nou? En wat denken mensen die dit verdedigen nou? de geschiedenis heeft toch keer op keer laten zien. van Mercx naar carl Lewis naar Kuliznikov naar Frank de Boer naar Lance Armstrong en ga zo maar door dat doping gewoon onderdeel van de sport is.

Dat wij Nederlanders graag wijzen naar anderen maar onze eigen helden " niet verdenken" is ook niet nieuw. dus kortom History repeats!
Complimenten lb117 :like: Een van de beste bijdragen aan dit topic.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

lb117
Forum-lid

lb117 27 jan 2018 23:17

Herman_N schreef: 27 jan 2018 12:05
lb117 schreef: 25 jan 2018 15:00 Je hebt gelijk qua formulering. Maar de geschiedenis wijst toch echt anders uit.
Ik vertrouw de sport per definitie niet, maar het interesseert me ook niet. De sport is een plaats waar grote belangen en investeringen qua tijd, geld en wat al niet meer gedaan worden. Ik geniet van grote sport momenten en de heroiek die daar bij komt kijken. Van grote sporthelden uit het heden en verleden.

Heb zelf ook gesport (voetbal) op niet eens TOP amateur niveau. en daar kwamen de caffeine tabletten af en toe al op tafel. Dus naief ben ik niet.

En dan schiet zo'n uitspraak van Wust mij echt in het verkeerde keelgat. Wat denkt ze nou? En wat denken mensen die dit verdedigen nou? de geschiedenis heeft toch keer op keer laten zien. van Mercx naar carl Lewis naar Kuliznikov naar Frank de Boer naar Lance Armstrong en ga zo maar door dat doping gewoon onderdeel van de sport is.

Dat wij Nederlanders graag wijzen naar anderen maar onze eigen helden " niet verdenken" is ook niet nieuw. dus kortom History repeats!
Complimenten lb117 :like: Een van de beste bijdragen aan dit topic.
Ik reageer niet vaak maar deze kwam uit het hart. Ik ben benieuwd wat anderen hier van vinden.

Simonster
Forum-lid

Simonster 30 jan 2018 12:39

Komen de voorspellingen van een aantal hier toch uit, zo lijkt het.. Froome mogelijk aan de start van de Giro en TdF.

https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/a ... -de-france

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 30 jan 2018 12:55

Het zou triest zijn als hij daarmee wegkomt.

Marxten
Forum-lid

Marxten 30 jan 2018 13:38

Hij spreekt het zelf al tegen op twitter.

Overigens gaat het ook in tegen de richtlijnen van Sky: Vrijspraak of ontslag zijn de opties die er liggen vanuit de ploeg.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 jan 2018 16:06

Ik vrees nog steeds voor een opzichtige smoes en een daaropvolgend doofpotscenario.
Belachelijke situatie dit, zeker gezien de schorsingen uit het verleden bij lagere waarden.
Less is bore

Plaats reactie