Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]
Goed om weten. Ze geven op hun site wel aan wat de frame compatibility is, maar dit is niet altijd even duidelijk. Voor de Type S Campa staat er bv enerzijds dat deze compatibel is met BB86, en anderzijds dat voor BB86 de compatibiliteit moet getest worden voor elk frame.
Nadat ik volledig overtuigd ben van het nut en het gebruik van een powermeter op de racefiets, heb ik vorige week ook een Power2max besteld voor de mtb. €600 voor dubbelzijdige meting, relatief gezien tov bv Stages een zeer mooie prijs. De chainring bolts zouden ze er wel mogen bijleveren.
Nadat ik volledig overtuigd ben van het nut en het gebruik van een powermeter op de racefiets, heb ik vorige week ook een Power2max besteld voor de mtb. €600 voor dubbelzijdige meting, relatief gezien tov bv Stages een zeer mooie prijs. De chainring bolts zouden ze er wel mogen bijleveren.
P2M is geen dubbelzijdige meting, wel een volledige meting.
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 15 mar 2015 15:32
Beste fietsers,
Ben in de markt voor een vermogensmeter zit alleen te twijfelen tussen alle mogelijkheden ondertussen al heel het internet rond gestruind naar info.
Gekeken naar P2M, vector 3 en stages , belangrijk is wel dat het op een campa chorus > 2015 crankset past.
In eerste instantie leken mij de vector3 pedalen perfect goede reviews ,maar zit op een kwetsbare plek en onderhoud is op zijn tijd nodig. P2M wordt mij te prijzig met campa. Stages meet alleen links, een zegt maakt niet uit ander zweert bij totaal vermogen.
Zijn er nog alternatieven of is het kiezen tussen een stages of vector 3 (budget max 1000 )
Alvsast bedankt
Ben in de markt voor een vermogensmeter zit alleen te twijfelen tussen alle mogelijkheden ondertussen al heel het internet rond gestruind naar info.
Gekeken naar P2M, vector 3 en stages , belangrijk is wel dat het op een campa chorus > 2015 crankset past.
In eerste instantie leken mij de vector3 pedalen perfect goede reviews ,maar zit op een kwetsbare plek en onderhoud is op zijn tijd nodig. P2M wordt mij te prijzig met campa. Stages meet alleen links, een zegt maakt niet uit ander zweert bij totaal vermogen.
Zijn er nog alternatieven of is het kiezen tussen een stages of vector 3 (budget max 1000 )
Alvsast bedankt
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 15 mar 2015 15:32
Naar de assioma heb ik ook gekeken, persoonlijk iets minder qua looks en speciale schoenplaatjes nodig (gebruik nu look keo) maar is ook een optie. Het enige wat me tegen houd bij de pedalen is het onderhoud ,kan ik met de vector of assioma gewoon 5 jaar lang 5 a 7000 km per jaar wegtrappen? of moet elk jaar alles uit elkaar gehaald worden.
Powermeter in de naaf vind ik niet mooi. Welke meter in de trapas is compatible met campa? max 1000
Ik weet niet of je het ziet zitten, maar je kan eventueel je campa crank vervangen door een rotor exemplaar en dan voor een Power2Max of Rotor InPower gaan. Ik weet nu niet of dat qua trapas etc. allemaal compatibel is, maar powermeters voor campa zijn niet echt de goedkoopste.
Eenzijdig meten kan een vertekend beeld opleveren: niemand is precies even sterk in beide benen. Het totaal vermogen zal niet (helemaal) kloppen, maar voor het meten van progressie is dat geen probleem.
Campa en vermogen; weinig opties = duur.
Ik zou lekker kiezen voor een quarq en als er eens een mooie Campa power2max tweedehands langs komt, dan pak je die.
Een crank van een ander merk in een groep maakt, buiten smaak en looks, geen bal uit.
Campa en vermogen; weinig opties = duur.
Ik zou lekker kiezen voor een quarq en als er eens een mooie Campa power2max tweedehands langs komt, dan pak je die.
Een crank van een ander merk in een groep maakt, buiten smaak en looks, geen bal uit.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 15 mar 2015 15:32
Ja lastig, wil graag de looks houden van Campa ,maar dat is er niet voor die prijs hahaha.
Of even doorsparen en gelijk een mooie p2m voor Campa halen. Of toch de goedkopere stages keuzes keuzes....
Ga de komende tijd maar even nadenken wat ik nou wil.
Of even doorsparen en gelijk een mooie p2m voor Campa halen. Of toch de goedkopere stages keuzes keuzes....
Ga de komende tijd maar even nadenken wat ik nou wil.
Je kan proberen 2dehands je slag te slaan. Door de vele verschillen (alleen al cranklengte...) vraagt het wat geduld om je slag te slaan, maar soms loont het wel. Ik heb op marktplaats bv een nieuwe 4iiii powermeter (garantiegeval) kunnen kopen voor 350€.
Vandaag zag ik deze nog passeren:
https://www.facebook.com/groups/1382071 ... 9458609767
https://www.facebook.com/groups/1625720 ... 4428245086
Vandaag zag ik deze nog passeren:
https://www.facebook.com/groups/1382071 ... 9458609767
https://www.facebook.com/groups/1625720 ... 4428245086
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
Ik heb een stages (links) en een powertap (naaf) vermogensmeter. Nu ik een tijd geleden geopereerd ben na een patellapeesruptuur is het erg interessant om de data te zien tijdens en na een rit. Voorheen wist ik niet hoe de verhouding links/rechts was, ik heb de powertap nu een paar maanden. Maar het lijkt me wel duidelijk als rechtsbenige (met voetbal tweebenig ) dat rechts sterker was.
Ik heb een kort testje gedaan en de datalijnen in dezelfde grafiek geplot. Het was te kort voor een echte conclusie. Maar als ik zo in Zwift rond rij gaat alles veel makkelijker met de stages...
En wbt cranklengte. Hou maar eens een 172,5 en een 175mm crankarm naast elkaar. Ik denk dat er weinig zijn die het verschil merken als de cranklengte er niet op staat. En als het er op staat zit het vooral tussen de oren. Alleen is dat laatste een nogal niet te onderschatten aspect bij de meeste hier op het forum.
Ik heb een kort testje gedaan en de datalijnen in dezelfde grafiek geplot. Het was te kort voor een echte conclusie. Maar als ik zo in Zwift rond rij gaat alles veel makkelijker met de stages...
En wbt cranklengte. Hou maar eens een 172,5 en een 175mm crankarm naast elkaar. Ik denk dat er weinig zijn die het verschil merken als de cranklengte er niet op staat. En als het er op staat zit het vooral tussen de oren. Alleen is dat laatste een nogal niet te onderschatten aspect bij de meeste hier op het forum.
Ik zeg niet dat je niet kan switchen tussen cranklengtes, maar als je een stages koopt, dan toch best eentje met dezelfde lengte als je huidige crank
Totaal vermogen is inderdaad betrouwbaarder dan left-only, maar voor het merendeel van de fietsers voldoet dit laatste. Een L/R verschil hoeft geen ramp te zijn, zolang dit niet varieert met vermogen (bv 48/52 wanneer je rustig fietst, en 53/47 wanneer je boven je omslagpunt rijdt). Dan nog, als je een powermeter gebruikt om in zone's te trainen en je inspanningen en progressie te monitoren, dan is absoluut vermogen niet zo van belang. Maar als je het prijsverschil tussen een stages en een Power2Max ECO ziet, dan zou ik toch snel voor deze laatste kiezen.
Totaal vermogen is inderdaad betrouwbaarder dan left-only, maar voor het merendeel van de fietsers voldoet dit laatste. Een L/R verschil hoeft geen ramp te zijn, zolang dit niet varieert met vermogen (bv 48/52 wanneer je rustig fietst, en 53/47 wanneer je boven je omslagpunt rijdt). Dan nog, als je een powermeter gebruikt om in zone's te trainen en je inspanningen en progressie te monitoren, dan is absoluut vermogen niet zo van belang. Maar als je het prijsverschil tussen een stages en een Power2Max ECO ziet, dan zou ik toch snel voor deze laatste kiezen.