Carbon clinchers uit China vragen
Maatwielen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Waarom zou hij dat vreemd vinden? Klaarblijkelijk is de vraag naar een product China groter dan de vraag naar zijn product. Als er wel vraag naar nalopen, richten en eventueel onderhoud is, dan zou hij daar zijn werk van moeten maken.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ja, ben je lekker mee!
Van alleen nalopen en wat richtwerk kan je natuurlijk niet leven.
Net als iedereen die helmen, kleding, schoenen gaan passen bij de plaatselijke FM en dit vervolgens via internet gaan kopen. Niet klagen als deze man op een gegeven moment zijn hoofd niet meer boven water kan houden en je niet meer terecht kan voor onderhoud of je gewoon een uurtarief aanrekent van 60 euro of meer.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Dit is iets anders dan het passen van kleding bij de lbs.
Wel een probleem kan dit zijn met garantie gevallen. Als iemand een Chinese set naar een wielbouwer brengt voor controle en nalopen, dan kan die wielbouwer daar een x bedrag voor rekenen. Maar als er dan een probleem met de wielen ontstaat, waar denk je dan dat die persoon verhaal gaat halen? Dat zou voor mij de reden zijn geen chinees spul na te lopen.
Wel een probleem kan dit zijn met garantie gevallen. Als iemand een Chinese set naar een wielbouwer brengt voor controle en nalopen, dan kan die wielbouwer daar een x bedrag voor rekenen. Maar als er dan een probleem met de wielen ontstaat, waar denk je dan dat die persoon verhaal gaat halen? Dat zou voor mij de reden zijn geen chinees spul na te lopen.
Heb een setje van 25mm met Schwalbe one 25mm in mijn SLX uit 2016 zitten en daar heb ik geen enkel probleem mee. Enige wat je ven moet doen is de remmen bijstellen. maar dat is logisch vanwege de velg breedte.hansvloon schreef: ↑31 jan 2018 08:24 Ga ik geen problemen krijgen met de rim width 25mm en 25mm continental grand prix 4000 in een Canyon Ultimate CF SLX 2017?
Las hier eerder wat berichten over > de cilinders van Helin meten 17C hoewel ze 18C aangeven.
Is dit bij farsport ook het gevel? (dan moet het geen probleem zijn)
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Als jij een auto na laat kijken na aankoop en je betaalt dan zie ik het probleem niet.colnagofreak schreef: ↑31 jan 2018 08:49Zou de eigenaar blij van worden als iedereen zijn wielen in China gaat bestellen en vervolgens aan hem gevraagd wordt om ze na te lopen of ze goed zijn?
Of ben ik nou de enige dit vreemd vind?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Voor 25mm banden wordt 20_21C als optimaal beschouwd.hansvloon schreef: ↑31 jan 2018 08:24 Ga ik geen problemen krijgen met de rim width 25mm en 25mm continental grand prix 4000 in een Canyon Ultimate CF SLX 2017?
Las hier eerder wat berichten over > de cilinders van Helin meten 17C hoewel ze 18C aangeven.
Is dit bij farsport ook het gevel? (dan moet het geen probleem zijn)
Geen enkel probleem dus.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Oke dank je, twijfel nog even tussen farsport en Fulcrum Racing Quattro Carbon Racefiets Wielen.
Zijn de wielen van farsport met een DTSWISSE350 naaf en sapin spaken van een stuk beter kwaliteit?
(indien problemen (garantie) is een wiel van farsport natuurlijk wel wat lastiger)
Zijn de wielen van farsport met een DTSWISSE350 naaf en sapin spaken van een stuk beter kwaliteit?
(indien problemen (garantie) is een wiel van farsport natuurlijk wel wat lastiger)
Gezien de vragen die je nog hebt, zou ik dit topic nog eens goed doornemen (of nog even wachten met de aankoop van een Chinese set). De kwaliteit van een stel wielen hangt grotendeels af van de kwaliteit van de componenten en van de kunde waarmee ze gebouwd zijn. Bij een set Chinese wielen is de kwaliteit van de velg op voorhand altijd iets moeilijker te bepalen. Niet dat ze daar slecht spul maken, maar de QA is soms niet dezelfde als deze bij een 'merk met naam'. De kunde waarmee je wiel gebouwd wordt, daar zal ook iets meer variatie op zitten dan bij een Fulcrum wiel (waarmee ik opnieuw niet wil zeggen dat je wiel per se slechter in elkaar zit dan een Fulcrum wiel). Wel is het gewoon aan te raden om je wiel eens te laten nalopen, om te zien of alle spaken in balans zijn etc. Dit kan het verschil maken tussen een wiel dat jarenlang probleemloos meegaat, en een wielset die je al snel problemen oplevert. Farsports is over het algemeen wel betrouwbaar, dus op dat vlak zit dat wel ok. Zelf zou ik echter geen Chinese wielen kopen indien je er zelf niet een beetje aan kan richten, of indien je niemand hebt met verstand van wielen die er eens naar wilt kijken of herstellen indien nodig. (En dit is mijn mening, over Chinese wielen bestaan er 1000 meningen )
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Je mag ze hier wel nakijken, ik heb alle spullen er voor in huis. Heb zojuist een nieuwe Farsports DT240S disc brake 25/38 set besteld. Het is mijn 5e Farsports set, nooit problemen mee ondervonden. Sommige velgen heeft Farsports ook getest volgens het UCI testprotocol, deze staan dan ook op de UCI lijst.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014