Veldritseizoen 2017/2018
Dat artikel geeft aan dat het snelpak van de UCI komt, uitgereikt/verstrekt wordt aan de leider, en die heeft het maar te dragen. Oftewel: De renner en ploeg hebben (naast het toevoegen van hun eigen sponsoren) geen invloed op het design. Het pak is zoals het is. Net zoals de tijdritpakken voor de leiders in bijvoorbeeld de Tour de France: Die worden verstrekt door de organisatie, en zijn geheel geel. Ploeg mag er hun eigen sponsornamen opzetten en mag het vermaken om de pasvorm beter te maken, maar aan het design mag niks veranderen.
Voor de wereldkampioenschapstrui heeft de UCI weer andere (vrij strenge) regels. Die mag de ploeg zelf ontwerpen, zo lang het aan die regels voldoet. Volgens mij valt de broek niet onder die regels, maar dat weet ik niet zeker. Een zwarte broek (of onderkant van het snelpak) mag in ieder geval wel, als de ploeg dat wil. Voor nationale kampioenschapstruien geldt ongeveer hetzelfde, maar dan komen de regels van de nationale bonden en niet van de UCI. De nationale bonden zijn hierin vaak een stuk minder streng, of hebben soms zelfs helemaal geen regels. Vandaar dat het met nationale kampioenstruien ook nog wel eens "misgaat" in de publieke opinie.
Oftewel: Er is een groot verschil tussen kleding die verstrekt wordt door de organisatie, of kleding waarvoor (strenge tot lakse) regels gelden waarbinnen de teams hun gang mogen gaan. Het WK pak van van Aert val in die laatste categorie. Het WB-pak van van der Poel in de eerste categorie. Niet te vergelijken dus.
Voor de wereldkampioenschapstrui heeft de UCI weer andere (vrij strenge) regels. Die mag de ploeg zelf ontwerpen, zo lang het aan die regels voldoet. Volgens mij valt de broek niet onder die regels, maar dat weet ik niet zeker. Een zwarte broek (of onderkant van het snelpak) mag in ieder geval wel, als de ploeg dat wil. Voor nationale kampioenschapstruien geldt ongeveer hetzelfde, maar dan komen de regels van de nationale bonden en niet van de UCI. De nationale bonden zijn hierin vaak een stuk minder streng, of hebben soms zelfs helemaal geen regels. Vandaar dat het met nationale kampioenstruien ook nog wel eens "misgaat" in de publieke opinie.
Oftewel: Er is een groot verschil tussen kleding die verstrekt wordt door de organisatie, of kleding waarvoor (strenge tot lakse) regels gelden waarbinnen de teams hun gang mogen gaan. Het WK pak van van Aert val in die laatste categorie. Het WB-pak van van der Poel in de eerste categorie. Niet te vergelijken dus.
===========================
Free your mind and your ass will follow
Ik denk niet dat het zijn wegambities zijn die verantwoordelijk zijn voor zijn vormpeil, wel de bijhorende trainingen die heel zijn schema onrealistisch gemaakt hebben. Eigenlijk is het straf dat hij met zo'n trainingen nog zo'n niveau in het veld kan halen.
Van Aert zijn vormpeil is meer dan goed. Als je ziet dat de derde op VDP en Wout VA bijna 2 minuten achterstand heeft weet je genoeg.
Het WK moet wel nog altijd gereden worden, zeker als het deze week regent en modderig wordt. 'k Zou geen geld willen geven voor al die "onklopbaren" die op een WK al geklopt zijn. Toen Nys 30 wedstrijden won werd hij ook geen wereldkampioen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- LongTallErne
- Forum-lid
dc schreef: ↑29 jan 2018 07:54 Ik vind dat een prachtige uitspraak van iemand die voor zijn plezier naar een sport kijkt en financieel een andere broodwinning heeft
Het is een beroep met een eindige looptijd en dan speelt geld een rol, Je morele oordeel is een holle boom. Het is niet alsof jij voor nul euro en geen pensioen naar je werk gaat om plezier te hebben.
Knap dat je vanuit je luie stoel over mijn werksituatie kan oordelen.
Uiteraard werk ik niet voor niets, De schoorsteen moet ook roken. Heb echter wel gemerkt dat plezier in je werk ook veel waard is en heb daar (met plezier) geld voor ingeleverd. Eindige looptijd is een non-issue (holle boom?). Met iets minder salaris kan hij het na zijn 35e ook nog wel uitzingen. Nog afgezien van bijverdiensten.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
Gebruik youtube eens en kijk welk verzet VanAert in 2015 en 2016 rondtrapte in crossen als Koppenberg, Spa, Gavere,... en vergelijk dat met wat hij nu rondtrapt dankzij die wegtrainingen. Een cross duurt een uur, geen zeven uur.
Dat is nou juist het hele punt: Mathieu doet juist wat hij leuk vindt door zich de komende jaren op de cross en de MTB te richten. Schijnbaar lag er op de weg een nòg beter contract, vanuit Sky, maar dat geld heeft hij afgewezen om te kunnen blijven doen wat hij zelf wil. Exact wat jij beschrijft, dat doet hij dus al.LongTallErne schreef: ↑29 jan 2018 22:40 Heb echter wel gemerkt dat plezier in je werk ook veel waard is en heb daar (met plezier) geld voor ingeleverd. Eindige looptijd is een non-issue (holle boom?). Met iets minder salaris kan hij het na zijn 35e ook nog wel uitzingen. Nog afgezien van bijverdiensten.
Maar je argumenteert desondanks alsof hij alleen in de cross blijft voor het geld, maar dat hij eigenlijk naar de weg zou (moeten) willen.
Dat is dus helemaal niet de reden dat hij (nog) niet naar de weg gaat.LongTallErne schreef: ↑28 jan 2018 22:12 Als ik hier lees dat MvdP beter niet naar de weg moet willen omdat hij nu een miljoen verdient.....
Dat is dus precies wat 'ie nu doet. Hij blijft juist bij de cross en MTB omdat hij dat zelf wil (onder andere omdat hij die olympische medaille wil). Je hebt toch zelf ook de vele interviews gezien/gelezen waarin hij dit duidelijk uitlegt?
Wout van Aert is de vraag zelf ook gesteld. Begin december zei hij nog dat zijn voorbereiding zowat identiek was aan het jaar daarvoor. Ondertussen zal hij wel getraind hebben voor het wegseizoen, maar dat (vond hij toen zelf) was geen excuus voor zn vele tweede plekken in het begin van het veldrit seizoen. Toen was WvA gewoon iets minder. De verklaring is meer te zoeken bij Van der Poel. Hij heeft eindelijk eens een goed zomerseizoen gereden en is nu gewoon de beste.
Mijn God, als ik de Vlaamse supporters zo bezig zie op de Facebook pagina van Sporza dan is het toch wel in en in triest. Adrie van de Poel deugt niet, ooit gepakt op doping dus zijn zoon deugt ook niet, dus Matthieu is een doper, en bovendien hebben zowel vader en zoon dikke nekken en het zijn huilebalken, en dan is senior ook nog eens parkoersbouwer en uiteraard maakt hij elk parkoers in het voordeel van zijn zoon en in het nadeel van "d'n Wout". Mijn hemel zoveel frustratie bij de zuiderburen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof