Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 899
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Dat kan maar nu was ik dicht bij huis. Het idee dat je je band niet meer los kunt krijgen tenzij je gaat knippen is niet echt geruststellend.
Dit was voor mij ook de reden om van tubeless af te stappen.Latex werkt perfect maar je buitenband eraf knippen is verre van ideaal.tom de groot schreef: ↑28 jan 2018 22:04 Dat kan maar nu was ik dicht bij huis. Het idee dat je je band niet meer los kunt krijgen tenzij je gaat knippen is niet echt geruststellend.
Combinatie Reynolds strike-Schwalbe Pro One
Specialized Diverge Axs
Deze topic is vwb de Reynolds Strike icm Conti GP 4000 S verontrustend.!feddesman schreef: ↑29 jan 2018 09:09Dit was voor mij ook de reden om van tubeless af te stappen.Latex werkt perfect maar je buitenband eraf knippen is verre van ideaal.tom de groot schreef: ↑28 jan 2018 22:04 Dat kan maar nu was ik dicht bij huis. Het idee dat je je band niet meer los kunt krijgen tenzij je gaat knippen is niet echt geruststellend.
Combinatie Reynolds strike-Schwalbe Pro One
viewtopic.php?f=10&t=85803
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Een goede tip voor jouw.?gringo schreef: ↑27 jan 2018 14:09 Ik heb met een aantal One PRO banden ook slechte ervaringen. Veel en snel een lekke band. Wel thuiskomen maar niet goed.
Ben weer terug gegaan naar de gewone ONE tuneless en daar al jaren erg tevreden mee. In 4 jaar tijd pas EEN keer binnenbandje er in moeten leggen.
Alleen de gewone ONE tubeless is tegenwoordig moeilijk te vinden. Iemand nog tips?
http://bit.ly/2GuiItU
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Bedankt voor de tip.Orlok schreef: ↑29 jan 2018 19:39Een goede tip voor jouw.?gringo schreef: ↑27 jan 2018 14:09 Ik heb met een aantal One PRO banden ook slechte ervaringen. Veel en snel een lekke band. Wel thuiskomen maar niet goed.
Ben weer terug gegaan naar de gewone ONE tuneless en daar al jaren erg tevreden mee. In 4 jaar tijd pas EEN keer binnenbandje er in moeten leggen.
Alleen de gewone ONE tubeless is tegenwoordig moeilijk te vinden. Iemand nog tips?
http://bit.ly/2GuiItU
De banden worden vanmiddag opgestuurd.
Gisteren even snel testritje gemaakt met de mavic carbon sl ust die ik voor mijn trek heb gekocht.
4.5bar voor, 5bar achter (met 25mm bandjes) reed prima en voor gevoel zelfde als wat ik normaal met 6bar/6.5bar rijd met binnenband.
Banden erop zetten en gewoon met normale pomp opgepompt, geen tire booster oid nodig.
Wilde nog even testrondje maken voordat ik eind van de maand met deze wielen ga fietsen in Spanje.
En gisteren gelukkig droge wegen.
Inmiddels 3 tubeless wielen staan (2 voor gravelbike, 1 voor racefiets)
Nog speciale tips voor wegzetten banden met tubeless vloeistof trouwens ?
Banden eens in de zoveel dagen/weken heen en weer schudden oid of kan het weinig kwaad als ik wielen 2 maanden stil laat staan ?
4.5bar voor, 5bar achter (met 25mm bandjes) reed prima en voor gevoel zelfde als wat ik normaal met 6bar/6.5bar rijd met binnenband.
Banden erop zetten en gewoon met normale pomp opgepompt, geen tire booster oid nodig.
Wilde nog even testrondje maken voordat ik eind van de maand met deze wielen ga fietsen in Spanje.
En gisteren gelukkig droge wegen.
Inmiddels 3 tubeless wielen staan (2 voor gravelbike, 1 voor racefiets)
Nog speciale tips voor wegzetten banden met tubeless vloeistof trouwens ?
Banden eens in de zoveel dagen/weken heen en weer schudden oid of kan het weinig kwaad als ik wielen 2 maanden stil laat staan ?
Idd af en toe even de druk controleren, oppompen, schudden en ronddraaien en weer wegzetten(hangen) zorg iig dat het ventiel niet helemaal beneden staat, zelf heb ik altijd het tubelessventiel op 12h.DDX schreef: ↑05 feb 2018 13:01 Gisteren even snel testritje gemaakt met de mavic carbon sl ust die ik voor mijn trek heb gekocht.
4.5bar voor, 5bar achter (met 25mm bandjes) reed prima en voor gevoel zelfde als wat ik normaal met 6bar/6.5bar rijd met binnenband.
Banden erop zetten en gewoon met normale pomp opgepompt, geen tire booster oid nodig.
Wilde nog even testrondje maken voordat ik eind van de maand met deze wielen ga fietsen in Spanje.
En gisteren gelukkig droge wegen.
Inmiddels 3 tubeless wielen staan (2 voor gravelbike, 1 voor racefiets)
Nog speciale tips voor wegzetten banden met tubeless vloeistof trouwens ?
Banden eens in de zoveel dagen/weken heen en weer schudden oid of kan het weinig kwaad als ik wielen 2 maanden stil laat staan ?
Oh ja, de maximale houdbaarheid (werking) van de latex zou vlgns Schwalbe 6 maanden zijn.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik hoor graag hoe ze bevallenDDX schreef: ↑05 feb 2018 13:01 Gisteren even snel testritje gemaakt met de mavic carbon sl ust die ik voor mijn trek heb gekocht.
4.5bar voor, 5bar achter (met 25mm bandjes) reed prima en voor gevoel zelfde als wat ik normaal met 6bar/6.5bar rijd met binnenband.
Banden erop zetten en gewoon met normale pomp opgepompt, geen tire booster oid nodig.
Wilde nog even testrondje maken voordat ik eind van de maand met deze wielen ga fietsen in Spanje.
En gisteren gelukkig droge wegen.
Inmiddels 3 tubeless wielen staan (2 voor gravelbike, 1 voor racefiets)
Nog speciale tips voor wegzetten banden met tubeless vloeistof trouwens ?
Banden eens in de zoveel dagen/weken heen en weer schudden oid of kan het weinig kwaad als ik wielen 2 maanden stil laat staan ?
Wat ik meestal doe als ik bij mijn fiets in de buurt kom, is even aan de trappers draaien en beide wielen hard rond laten gaan. Ook in de remmen knijpen, aan de ketting voelen, banden indrukken. Je weet wel.
Serieuze tip: Als je ze een tijd stil hebt laten staan de banden eraf als dat toch gemakkelijk gaat. Eventueel de aangekoekte latex eruit trekken en wat bijvullen. Als je van tevoren weet dat je ze een tijd niet gaat gebruiken kun je de vloeistof optrekken met een “injectie” spuit en bij een andere set erin of in de fles terug.
-
- Forum-lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54
Zit antivries in.
Ik heb ze ook net nieuw, goede aanbieding gevonden hier in Duitsland. Eindelijk een carbon wielset voor velgremmen, tubeless en onder de 1600 gram. Tot nu toe maar één testrondje mee gedaan. Had hiervoor Zonda tubeless. Rollen erg lekker, ik had er 6 bar in zitten, en had het idee dat ze wat meer uit het wegdek filteren. Met mijn Bianchi countervail carbon frame en carbon stuurtje blijft er geen trilling meer over, erg comfortabel. Net zo stijf als de Zonda's en een tikkie lichter.raiju schreef: ↑05 feb 2018 19:26Ik hoor graag hoe ze bevallenDDX schreef: ↑05 feb 2018 13:01 Gisteren even snel testritje gemaakt met de mavic carbon sl ust die ik voor mijn trek heb gekocht.
4.5bar voor, 5bar achter (met 25mm bandjes) reed prima en voor gevoel zelfde als wat ik normaal met 6bar/6.5bar rijd met binnenband.
Banden erop zetten en gewoon met normale pomp opgepompt, geen tire booster oid nodig.
Wilde nog even testrondje maken voordat ik eind van de maand met deze wielen ga fietsen in Spanje.
En gisteren gelukkig droge wegen.
Inmiddels 3 tubeless wielen staan (2 voor gravelbike, 1 voor racefiets)
Nog speciale tips voor wegzetten banden met tubeless vloeistof trouwens ?
Banden eens in de zoveel dagen/weken heen en weer schudden oid of kan het weinig kwaad als ik wielen 2 maanden stil laat staan ?
Wat ik meestal doe als ik bij mijn fiets in de buurt kom, is even aan de trappers draaien en beide wielen hard rond laten gaan. Ook in de remmen knijpen, aan de ketting voelen, banden indrukken. Je weet wel.
Serieuze tip: Als je ze een tijd stil hebt laten staan de banden eraf als dat toch gemakkelijk gaat. Eventueel de aangekoekte latex eruit trekken en wat bijvullen. Als je van tevoren weet dat je ze een tijd niet gaat gebruiken kun je de vloeistof optrekken met een “injectie” spuit en bij een andere set erin of in de fles terug.
Vond wel het remmen veel slechter dan aluminium, heb DA velgremmen, en met die Zonda's waren dat echte ankers. Nu remmen ze nog steeds ok, maar wel een stuk minder. En maken geluid bij het remmen. Heb ze over een paar honderd hoogtemeters ingeremd, maakte tot nu toe weinig verschil.
Die dingen worden met band en ventiel kant en klaar geleverd. Het zou nog beter zijn als ze die band in de goede richting doen, zag ik jammergenoeg pas nadat ik er latex en lucht in had gedaan dat de band achterstevoren zat. Geen zin om het te veranderen.
Reactie op post hierboven.
Afgelopen weken reed ik met alu fulcrum quattro, die remmen ook slecht met het weer van afgelopen weken maar dat ligt volgens mij ook aan de blokjes en de afstelling daarvan.
5 minuten geleden heb ik de wielen besteld want ik vond dat ik dat verdiend had. Het is tenslotte vrijdag.
Bedankt voor de tip: De banden zal ik controleren op rijrichting.
Icm met de gele blokjes remden mijn mavic 40c vrij goed, deze cosmic carbons zijn nog beter. Ik ga dit jaar weer veel naar de Ardennen en de bredere velg en band icm tubeless zal een hoop gestuiter schelen.
Afgelopen weken reed ik met alu fulcrum quattro, die remmen ook slecht met het weer van afgelopen weken maar dat ligt volgens mij ook aan de blokjes en de afstelling daarvan.
5 minuten geleden heb ik de wielen besteld want ik vond dat ik dat verdiend had. Het is tenslotte vrijdag.
Bedankt voor de tip: De banden zal ik controleren op rijrichting.
Icm met de gele blokjes remden mijn mavic 40c vrij goed, deze cosmic carbons zijn nog beter. Ik ga dit jaar weer veel naar de Ardennen en de bredere velg en band icm tubeless zal een hoop gestuiter schelen.