De perfecte fietsbril
- daniel1975
- Forum-lid HC
Elke bril volstaat, maar uiteindelijk wil je een Oakley Radar
Less is bore
De voor mij ideale fietsbril is deze; https://www.decathlon.nl/p/fietsbril-cy ... R-p-178791
Destijds heb ik hem voor 30 euro gekocht. Dit is meteen een van de punten waarom hij voor mij ideaal is. Mocht ik er per ongeluk een keer op gaan zitten dan is dat niet zo'n probleem. Mocht het glas beschadigen, dan koop ik gewoon weer een nieuwe voor weinig.
Verder zit hij best fijn en kleurt het glas mee naarmate de zon meer gaat schijnen. Dat vind ik ideaal.
Destijds heb ik hem voor 30 euro gekocht. Dit is meteen een van de punten waarom hij voor mij ideaal is. Mocht ik er per ongeluk een keer op gaan zitten dan is dat niet zo'n probleem. Mocht het glas beschadigen, dan koop ik gewoon weer een nieuwe voor weinig.
Verder zit hij best fijn en kleurt het glas mee naarmate de zon meer gaat schijnen. Dat vind ik ideaal.
-
- Forum-lid HC
Bestaat niet!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Oakley is duur en tuurlijk zit er een giga marge op. Maar no way dat je voor €30 ook maar iets hebt wat in de buurt komt van een fotochromatische Oakley lens. Niet qua werking, niet qua krasbestendigheid, niet qua anti-flare en niet qua vervorming van je beeld.
Ding zal best voldoen, maar de TS vroeg naar de perfecte bril
Less is bore
Adidas met LST glazen. Ideaal voor wisselende lichtomstandigheden (dus doet het ook goed op de MTB). Enige nadeel: de coating is niet superhard, dus bij een valpartij een grote kans op krassen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Er is een reden waarom er zoveel sporters een Okley gebruiken. Hoef je alleen nog een keuze te maken uit het design
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Hier ook Adidas, gast nu 14 jaar mee, 1x nieuwe glazen. Incl insert voor sterkte correctie achter de glazen. Je moet wat als brildrager (en niet aan (dag)lenzen willen).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
De definitie van perfect is per persoon verschillend. Ook de prijs kan daarin meespelen. Voor 30 heb je een bril doe voldoet en gezien de waarde makkelijk vervangen kan worden. Mocht je 150 euro bril bij het koffiedrinken ongelukkig ten val komen ben je een stuk minder blij. De reden dat topsporters er mee rijden is overigens simpel: sponsering. En daar betalen de consumenten weer voor.daniel1975 schreef: ↑09 feb 2018 09:39 Oakley is duur en tuurlijk zit er een giga marge op. Maar no way dat je voor €30 ook maar iets hebt wat in de buurt komt van een fotochromatische Oakley lens. Niet qua werking, niet qua krasbestendigheid, niet qua anti-flare en niet qua vervorming van je beeld.
Klopt...
Ik zelf gebruik Tifosi brillen ( zijn in ieder geval betaalbaar ) met fototec ( kleuren de glazen mee met de hoeveelheid zonlicht, werk goed ) en gepolariseerd.