Goede avond,
Ik ben een jongen van 21 jaar en vol in de bloei van zijn leven. (Stappen, studie en sport). Ook ik heb helaas een hernia. Een dubbele L4/L5 en L5/S1 en L3/L4 een bulging disc. De klachten zijn uitstraling naar beide benen en een gevoelloos linker bovenbeen. Ook de stabiliteit wordt steeds meer een ding. De neuroloog zegt dat het een erfelijke factor van mijn vader en moeder betreft (vader spondylodese operatie en moeder dubbele nek hernia). Zwak weefsel van de tussenwervelschijven is dus de boosdoener. Een operatie is op dit moment geen oplossing, omdat de artsen niet weten welke tussenwervelschijven de ergste klachten geven. Er moet dus eerst herstel zijn, zodat de ergste pijn overblijft en ze die dus op de goede plek kunnen opereren. Enfin het hebben van de hernia’s heb ik geaccepteerd. Ik heb er vanaf begin november last van en ben 3 wortelblokkades en een prf ( stroompulsen tegen de zenuw) behandeling verder (helaas zonder gewenst resultaat). De neuroloog vertelde mij dat ik veel moet lopen, zo 3 uur per dag. Zelf vind ik dit iets te hoog gegrepen, aangezien ik na een half uur bijna in elkaar zak van de zwakte en pijn in mijn benen. Ik ben eens op het forum gaan kijken naar de combinatie fietsen en een hernia hebben. Nu ik het zo lees overweeg ik weer eens op de fiets te stappen.
Mijn vraag is tips van jullie kant over bijvoorbeeld bepaalde fysio of andere therapie. Ik moest starten met mensendieck van de neuroloog, maar dit zonder weinig resultaat. Ik vind het ook het wat zweverige broertje van de fysio. Is een sportarts of bepaalde fietsfysio’s een mogelijk hulpmiddel? Zoja zijn er goede in de regio Amsterdam die worden gedekt met een aanvullende verzekering?
Tijdens mijn hernia heb ik een mooi Carbon stuur op de kop weten te tikken. Daar ben ik nu lekker in alle rust mee bezig om de fiets steeds mooier te maken. Dat zullen jullie wel gemerkt hebben met alle vragen van mij op het forum over bepaalde (problemen met) montages
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
. De fiets is bijna af en zal jullie een foto sturen van het eindresultaat.
Bever en Jans, hoe gaat het nu met jullie?
P.s. Sorry voor het lange bericht!