Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

wrc1
Forum-lid

Gebruikersavatar wrc1 08 feb 2018 12:30

tom de groot schreef: 03 feb 2018 18:15 Jammer dat mensen hier nog intrappen. Totaal geen kwaliteitscontrole op de frames, inferieur materiaal gebruik, gebrek aan kennis over materiaal en verwerking hiervan en mooiste is nog gaan klagen als het kapot gaat ook.

Goedkoop is duurkoop.
Afbeelding
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 feb 2018 13:02

Owww.., ik dacht dat dat frame stuk was gegaan van de crash. Maar hij is dus gecrashed omdat de fiets onder hem in tweeën brak?
Anders snap ik de knipoog naar goedkoop = duurkoop niet zo.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

hayes

hayes 08 feb 2018 21:05

Ah. De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Tijdens cyclocross onlangs een mooi (lekker duur) carbon wiel in twee zien breken zonder dat er wereldschokkende krachten op werkten.

albatros
Forum-lid

albatros 09 feb 2018 19:43

Hallo,
mijn eerste aankoop bij velobuild en zwaar teleurgesteld.
verzending met XDB en na meer dan drie maand nog steeds geen frame aangekomen.
Al veel reacties gestuurd naar Chris en steeds dezelfde reactie xdb is er mee bezig.
Heb xdb zelf al proberen te contacteren maar met geen succes.

Iemand met dezelfde ervaring of suggestie.

Denk er sterk over na om via paypall een refund te vragen

Afbeelding

Spykerracing90
Forum-lid

Spykerracing90 09 feb 2018 20:19

albatros schreef: 09 feb 2018 19:43 Hallo,
mijn eerste aankoop bij velobuild en zwaar teleurgesteld.
verzending met XDB en na meer dan drie maand nog steeds geen frame aangekomen.
Al veel reacties gestuurd naar Chris en steeds dezelfde reactie xdb is er mee bezig.
Heb xdb zelf al proberen te contacteren maar met geen succes.

Iemand met dezelfde ervaring of suggestie.

Denk er sterk over na om via paypall een refund te vragen

Afbeelding
Lijkt me een issue van xdb/UPS als ik je tracking info zo bekijk. Snap dat het vervelend is, maar denk niet dat Velobuild daar iets aan kan doen (als ze dat al willen, hun after sales is niet geweldig).

Je zou UPS eens kunnen vragen, als ik het zo zie wordt je frame nu door hen verwerkt. Al heb ik daar persoonlijk ook slechte ervaringen mee.

Ben benieuwd hoe je fiets bevalt als je hem binnen hebt!

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 10 feb 2018 10:20

Je zou Cris van Velobuild kunnen vragen naar welk adres zij (hij) jouw frame hebben opgestuurd, krijg sterk de indruk dat UPS naar een adres in Czech Republic op zoek gaan.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

albatros
Forum-lid

albatros 10 feb 2018 10:50

Orlok schreef: 10 feb 2018 10:20 Je zou Cris van Velobuild kunnen vragen naar welk adres zij (hij) jouw frame hebben opgestuurd, krijg sterk de indruk dat UPS naar een adres in Czech Republic op zoek gaan.
Momenteel al 4 dagen geen reactie, Chinees nieuwjaar op komst

camille
Forum-lid

camille 11 feb 2018 19:40

Update mbt scheur in frame van Velobuild: Bij Paypal een issue aangemaakt en is in mijn "voordeel" beslist. Probleem is nu dat ik alles moet terug sturen op eigen kosten en dan mijn geld terug krijg. Terug sturen is echter net zo duur (zo niet duurder) als het laten repareren :dislike:

Wat zouden jullie doen verlies nemen en laten repareren of verlies nemen en terug sturen. Zelf neig ik naar het laatste omdat Velobuild er dan ook er bij in schiet (defect frame en verzendkosten naar NL)

Heb al een keer een voorstel gedaan aan Chris om ongeveer de helft van de reparatie terug te laten betalen omdat ik snel verder wilde maar daar is hij nooit op in gegaan. Al met al zal ik iig nooit meer bij Velobuild bestellen.

Bome
Forum-lid

Bome 11 feb 2018 21:07

Hoewel ik je gedachten begrijp zou ik er toch voor kiezen om het frame te laten maken (als kosten gelijk zijn). Als je het frame terugstuurt heb je niks, en alleen een hoop kosten gemaakt.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 12 feb 2018 10:57

Iemand hier ervaring met de helmen uit China? Zitten deze helmen nog een klein beetje? en zit er inderdaad een keurmerk op als dat op Ali aangegeven staat?
Ik wil een aero helm voor de paar triathlons die ik doe, en dan wil ik daar niet te veel geld aan uitgeven.
Tijdswinst doe ik het dan natuurlijk niet voor, maar meer voor de looks.

Naambezet
Forum-lid

Naambezet 12 feb 2018 11:14

scottwilko schreef: 12 feb 2018 10:57 Iemand hier ervaring met de helmen uit China? Zitten deze helmen nog een klein beetje? en zit er inderdaad een keurmerk op als dat op Ali aangegeven staat?
Ik wil een aero helm voor de paar triathlons die ik doe, en dan wil ik daar niet te veel geld aan uitgeven.
Afbeelding

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 12 feb 2018 11:44

scottwilko schreef: 12 feb 2018 10:57 Iemand hier ervaring met de helmen uit China? Zitten deze helmen nog een klein beetje? en zit er inderdaad een keurmerk op als dat op Ali aangegeven staat?
Kocht een jaar geleden eens een nep giro helm. Eigenlijk voor erbij, beetje woon werk etc. Helm was prima, kon hem qua schaal en protectie niet onderscheiden van een echte. helaas was het sluitingsmechanisme waardeloos. Voor mij geenhelmpie meer uit China. :-). Bij Salden laatst een kask mojito gekocht, zat erg comfortabel en ziet er niet zo robuust uit :winkthumb:

Plaats reactie