Wind Cycleworks
-
- Forum-lid HC
En zoals je zelf al aangeeft, een setje stevige wielen. Ik kan mij niet voorstellen dat deze fulcrums, deze belasting gaan waarderen.
@hotrod: Met de verdeling ben ik nog zoekende... Heb ook nog een handlebar-roll, maar dat vind ik heel onprettig sturen. Tassen aan de lowrider vond ik inderdaad niet vervelend.
@scottwilko: Met mijn 60kg kunnen de fulcrums wel wat (lichte) tassen hebben tijdens een testrondje. Volle bepakking ga ik mij niet aan wagen.
@scottwilko: Met mijn 60kg kunnen de fulcrums wel wat (lichte) tassen hebben tijdens een testrondje. Volle bepakking ga ik mij niet aan wagen.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Bezig met de eerste SPECIAL ROAD DiSC met steekas (Syntace X12 x 142mm) en flatmount schijfremmontage:
WiND36: De eerste SPECIAL ROAD DiSC
Een moderne stalen schijfremracer. Columbus buizen, steekas, flatmount schijfrem, oversized balhoofdbuis met oversized carbon voorvork, etc. etc.
Meer op de website: http://windcycleworks.nl/post/170677679 ... -road-disc
Een moderne stalen schijfremracer. Columbus buizen, steekas, flatmount schijfrem, oversized balhoofdbuis met oversized carbon voorvork, etc. etc.
Meer op de website: http://windcycleworks.nl/post/170677679 ... -road-disc
@marcelb: Bedankt! Vind ik ook (maarja, het is dan ook mijn eigen nieuwe fiets ...)
@JDW: Bedankt. Framestack = 632mm, framereach = 382mm. Voor de SPECIALS zijn de stack en reach aanpasbaar.
Mechanische schijfremmen: combineren het simpele van velgremmen (montage, onderhoud, afstellen, etc.) met de voordelen van schijfremmen. En voor mij voor op de weg gewoon voldoende remkracht en modulatie. Waarbij de 140mm schijven op deze fiets wel een tikkie aan de kleine kant lijken te zijn om mijn bijna-100kg snel van hoge snelheid tot stilstand te brengen (op basis van eerste testritten). Maar die zijn later gewoon te vervangen door 160mm (zoals op mijn andere fietsen). Technisch zijn de TRP's ook gewoon erg goed (en mooi!).
Mechanische schijfremmen: combineren het simpele van velgremmen (montage, onderhoud, afstellen, etc.) met de voordelen van schijfremmen. En voor mij voor op de weg gewoon voldoende remkracht en modulatie. Waarbij de 140mm schijven op deze fiets wel een tikkie aan de kleine kant lijken te zijn om mijn bijna-100kg snel van hoge snelheid tot stilstand te brengen (op basis van eerste testritten). Maar die zijn later gewoon te vervangen door 160mm (zoals op mijn andere fietsen). Technisch zijn de TRP's ook gewoon erg goed (en mooi!).
@kittel, skimons en ric: Bedankt heren!