Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

bluetooth dongle icm wahoo snap

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 15 feb 2018 13:06

Ik kan het volkomen mis hebben, maar volgens mij is dit geen ANT dongle. Ik kan nergens vinden dat deze ANT zou kunnen. Ik kan ook nergens vinden dat ie het niet kan trouwens..

Rootland
Forum-lid

Rootland 15 feb 2018 13:07

Waarom zou de Zwift desktop app niet werken met Bluetooth? Je hebt een USB 4.0 dongle (die ondersteund geen ANT+...). Via ANT+ zal je laptop dus geen verbinding maken. Wellicht raakt Zwift in de war als je zowel je telefoon/ipad via ANT+ verbind en je laptop tegelijkertijd via Bluetooth?

Afbeelding

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 15 feb 2018 13:09

Voor zover ik weet werkt Zwift op Mac met Bluetooth, maar op de PC niet. Of is dat recentelijk veranderd?

Rootland
Forum-lid

Rootland 15 feb 2018 13:22

Geen idee, mijn screenshot komt van een Mac...

Edit: lijkt erop dat als je Bluetooth op je PC wil gebruiken je het 'via' de app moet doet: https://support.zwift.com/hc/en-us/arti ... LE-Support

BartNL
Forum-lid

BartNL 15 feb 2018 14:06

ibooij schreef: 15 feb 2018 13:06 Ik kan het volkomen mis hebben, maar volgens mij is dit geen ANT dongle. Ik kan nergens vinden dat deze ANT zou kunnen. Ik kan ook nergens vinden dat ie het niet kan trouwens..
dat zou ook de problemen verklaren aangezien Zwift met bluetooth op een PC onbetrouwbaar werkt. Lijkt mij dat TS een ANT+ dongle moet kopen.

Trines
Forum-lid

Trines 15 feb 2018 14:17

BartNL schreef: 15 feb 2018 14:06
ibooij schreef: 15 feb 2018 13:06 Ik kan het volkomen mis hebben, maar volgens mij is dit geen ANT dongle. Ik kan nergens vinden dat deze ANT zou kunnen. Ik kan ook nergens vinden dat ie het niet kan trouwens..
dat zou ook de problemen verklaren aangezien Zwift met bluetooth op een PC onbetrouwbaar werkt. Lijkt mij dat TS een ANT+ dongle moet kopen.
deze dongle ondersteunt wel ant+. staat er in apparatbeheer ook gewoon bij. bluetooth en ant+ dus.
de zwift desktop app kun je niet verbinden via bluetooth. dit kun je ook niet instellen voor zover ik weet. in de linker bovenhoek staan 2 icoontjes: bluetooth en ant+.
hioer kun je zien dat de zwift desktop app verbonden is met ant+, en dus niet via bluetooth.
maar ik ga het eens proberen via de uitleg in deze link: https://support.zwift.com/hc/en-us/arti ... LE-Support

edit: via bovenstaande link werkt het wel. nu eens kijken of hij dit ook vast kan houden.
ergens stoort er toch iets icm ant+ en mijn pc. maar goed, dit werkt.
iedereen bedankt voor het meedenken en de link.

BartNL
Forum-lid

BartNL 15 feb 2018 15:54

Trines schreef: 15 feb 2018 14:17 deze dongle ondersteunt wel ant+. staat er in apparatbeheer ook gewoon bij. bluetooth en ant+ dus.
de dongle uit je bol.com link ondersteund zeker geen ANT+. Ik denk dat het niet meevalt om in NL een (web)winkel te vinden die een ANT+ dongle voor minder dan €30 verkoopt.
Voor het geval de BT tegen gaat vallen zou ik je toch adviseren een ANT+ dongle te kopen omdat die in jouw setup stabieler zal werken.

Trines
Forum-lid

Trines 15 feb 2018 16:14

BartNL schreef: 15 feb 2018 15:54
Trines schreef: 15 feb 2018 14:17 deze dongle ondersteunt wel ant+. staat er in apparatbeheer ook gewoon bij. bluetooth en ant+ dus.
de dongle uit je bol.com link ondersteund zeker geen ANT+. Ik denk dat het niet meevalt om in NL een (web)winkel te vinden die een ANT+ dongle voor minder dan €30 verkoopt.
Voor het geval de BT tegen gaat vallen zou ik je toch adviseren een ANT+ dongle te kopen omdat die in jouw setup stabieler zal werken.
jij bent wel erg stellig. hij ondersteunt WEL ant+, zie screenshot.
en dit is op een win10 desktop pc.
zwift1.png

BartNL
Forum-lid

BartNL 15 feb 2018 17:01

Trines schreef: 15 feb 2018 16:14 jij bent wel erg stellig. hij ondersteunt WEL ant+, zie screenshot.
dat screenshot overtuigt mij niet, met foute drivers kun je in Windows alles voor de gek houden met als resultaat dat het niet werkt. Ik ben er wel van overtuigt dat je met een echte ANT+ dongle een probleemloze verbinding zou hebben.
Maar trek vooral je eigen conclusie ;)

Trines
Forum-lid

Trines 15 feb 2018 17:15

BartNL schreef: 15 feb 2018 17:01
Trines schreef: 15 feb 2018 16:14 jij bent wel erg stellig. hij ondersteunt WEL ant+, zie screenshot.
dat screenshot overtuigt mij niet, met foute drivers kun je in Windows alles voor de gek houden met als resultaat dat het niet werkt. Ik ben er wel van overtuigt dat je met een echte ANT+ dongle een probleemloze verbinding zou hebben.
Maar trek vooral je eigen conclusie ;)

was niet verkeerd bedoeld hoor. maar nu ik erover nadenk...het zou wel eens kunnen kloppen wat je zegt. ik krijg mijn ant+ HR band ook niet gepaired. maar hoe kan het dan dat hij het wel af en toe deed en een paar dagen terug wel een paar probleemloze ritten heb kunnen maken zonder de hulp van mijn iphone?
terwijl zwift op de pc met alleen bluetooth niet zou kunnen werken?

BartNL
Forum-lid

BartNL 15 feb 2018 19:07

Trines schreef: 15 feb 2018 17:15 [hoe kan het dan dat hij het wel af en toe deed en een paar dagen terug wel een paar probleemloze ritten heb kunnen maken zonder de hulp van mijn iphone?
terwijl zwift op de pc met alleen bluetooth niet zou kunnen werken?
misschien dat je iPhone toevallig wel in de buurt was?
Wanneer ik nu op https://support.zwift.com/hc/en-us/arti ... LE-Support kijk ondersteund Zwift op een Windows PC nog steeds geen directe BLE verbinding.

Plaats reactie