Canyon
Thnx. Ja door de aanbieding was het losse frame eigenlijk even aantrekkelijk/onaantrekkelijk dan een complete fiets en onderdelen los verkopen. Daarbij heb ik geen zin om alles eerst te moeten afbouwen en dan weer opbouwen en vind ik het zonde om een fiets met groep te kopen terwijl ik nog een goede groep heb liggen.
De Force groep is niet een super goedkope groep ala 105 ofzo. Rij er nu 4 jaar mee en voldoet prima, dus waarom wat anders? Ik rij liever dit dure kader omdat dit frame qua geometrie beter bij me past dan een sl (en ja ik heb op een soort gelijke geometrie als sl gereden). Daarnaast wil ik geen elektronische groep omdat ik koersen rij, een di2 derailleur vervangen is een stukje duurder dan een force derailleur.
En misschien nog wel het belangrijkste, ik vind de sl lang niet zo strak als de slx qua kleur en cockpit
Laatst gewijzigd door Kornuit op 15 feb 2018 16:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Allemaal goed voor mij hoorNuitKor schreef: ↑15 feb 2018 16:40De Force groep is niet een super goedkope groep ala 105 ofzo. Rij er nu 4 jaar mee en voldoet prima, dus waarom wat anders? Ik rij liever dit dure kader omdat dit frame qua geometrie beter bij me past dan een sl (en ja ik heb op een soort gelijke geometrie als sl gereden). Daarnaast wil ik geen elektronische groep omdat ik koersen rij, een di2 derailleur vervangen is een stukje duurder dan een force derailleur.
En misschien nog wel het belangrijkste, ik vind de sl lang niet zo strak als de slx qua kleur en cockpit
Bij mij gaat de geometrie tss de SL en SLX niet voelbaar zijn ( enkel de zitbuislengte heeft 4mm verschilt, de rest vd maten zijn identitiek )
Maar je hebt gelijk, als je een kleur wil moet je de prijs even vergeten en gaan voor je "goesting"
Succes met de opbouw
ps : ik koers niet , maar onderaan de beugels en dan DA Di2 met sprintshifters, zalig gewoon en scheelt je mss wel wat plaatsen
Sworks Venge
Ja soms moet je gewoon op je gevoel afgaan. Die sprintshifters zijn een mooie gadget, maar ik kan met force onderin de beugels gewoon schakelen tijdens het sprinten. Je kan namelijk de remhendels dichter bij je vingers afstellen.brekson schreef: ↑15 feb 2018 17:58Allemaal goed voor mij hoorNuitKor schreef: ↑15 feb 2018 16:40De Force groep is niet een super goedkope groep ala 105 ofzo. Rij er nu 4 jaar mee en voldoet prima, dus waarom wat anders? Ik rij liever dit dure kader omdat dit frame qua geometrie beter bij me past dan een sl (en ja ik heb op een soort gelijke geometrie als sl gereden). Daarnaast wil ik geen elektronische groep omdat ik koersen rij, een di2 derailleur vervangen is een stukje duurder dan een force derailleur.
En misschien nog wel het belangrijkste, ik vind de sl lang niet zo strak als de slx qua kleur en cockpit
Bij mij gaat de geometrie tss de SL en SLX niet voelbaar zijn ( enkel de zitbuislengte heeft 4mm verschilt, de rest vd maten zijn identitiek )
Maar je hebt gelijk, als je een kleur wil moet je de prijs even vergeten en gaan voor je "goesting"
Succes met de opbouw
ps : ik koers niet , maar onderaan de beugels en dan DA Di2 met sprintshifters, zalig gewoon en scheelt je mss wel wat plaatsen
Ook ik rij liever een mechanische sram force/red dan iets elektronisch van dat mainstream-merk. Maar dat is de discussie natuurlijk niet...
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14 feb 2018 15:56
Na voorheen een Canyon Ultimate SL was het na 5 jaar tijd voor een nieuwe ...
Mooie deal kunnen maken op deze
Mooie deal kunnen maken op deze
I find buying a bicycle is a great way to stay in touch with people.
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14 feb 2018 15:56
Is een xl. Ik ben 1m90 groot met binnenbeenlengte van 95cm
I find buying a bicycle is a great way to stay in touch with people.