Avond,
Ik heb een vraagje.
Ik ben van plan een nieuwe mtb te halen, degene die ik op het oog heb heeft een RS-1 voorvork. Nu heb ik thuis nog een mooie carbon set liggen met Hope pro 2 evo naven. Nou ben ik bekend met het feit dat in de inbouw breedte anders is. Maar heb wel gelezen dat hier ombouw/conversie sets voor zijn. Echter kan ik er niet zo goed achter komen welke ik dan moet hebben.
Iemand bekend met dit en dus de juiste link naar het juiste produkt heeft?
Alvast bedankt
Wielen voor RS-1 voorvork
Waarom deze vork? Zwaar, niet heel stijf, errug onhandig als je het voorwiel wil plaatsen. Zou nooit mijn keuze zijn.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
En je heb er een speciale naaf voor nodig. Voor zover ik weet heeft Hope geen ombouw setjes.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mijn fiets is laatst gestolen en ben dus op zoek naar een nieuwe.
Bij mijn FM staat nu een Cube carbon volledig XT afgemonteerd met deze voorvork erin voor een redelijke prijs.
Ben nog in de orrienterende fase.
Budget is rond 2000 euro (2e hands cube zit er dik onder)
Was ook al aan het kijken voor een lefty.
Andere tips zijn altijd welkom, heb het gevoel dat je best veel keus hebt voor 2000 euro.
Alvast bedankt voor de reacties
Bij mijn FM staat nu een Cube carbon volledig XT afgemonteerd met deze voorvork erin voor een redelijke prijs.
Ben nog in de orrienterende fase.
Budget is rond 2000 euro (2e hands cube zit er dik onder)
Was ook al aan het kijken voor een lefty.
Andere tips zijn altijd welkom, heb het gevoel dat je best veel keus hebt voor 2000 euro.
Alvast bedankt voor de reacties
-
- Forum-lid HC
Het is opzich een prima vork, die erg stijf aanvoelt, dat zie je niet aan de testresultaten, maar het is echt wel een goede vork.
Ik zou hem ook niet kopen omdat bv hope ook geen ombouwkit heeft, die maakt hope voor vrijwel elke as(breedte) maar niet voor deze, dat zegt ook wat. Teven is een wiel plaatsen inderdaad erg onhgandig, thuis nog wel te doen, maar een keer in het veld echt geen pretje
Ik zou hem ook niet kopen omdat bv hope ook geen ombouwkit heeft, die maakt hope voor vrijwel elke as(breedte) maar niet voor deze, dat zegt ook wat. Teven is een wiel plaatsen inderdaad erg onhgandig, thuis nog wel te doen, maar een keer in het veld echt geen pretje
Heb een Lux met deze vork.
Ben er erg tevreden over, geen stijfheidsissue's gemerkt tot nog toe. En ik vind hem mooi , maar dat zal (zoals met alles) persoonlijk zijn.
Ook het terugplaatsen van het voorwiel levert weinig problemen op, als je de vork voor het verwijderen van het wiel even lockt en uit de veren trekt. Maar misschien is dat even wennen...
Hope levert idd helaas geen naaf voor deze vork. SRAM, DT en Tune hebben wel RS-1 naven.
Ben er erg tevreden over, geen stijfheidsissue's gemerkt tot nog toe. En ik vind hem mooi , maar dat zal (zoals met alles) persoonlijk zijn.
Ook het terugplaatsen van het voorwiel levert weinig problemen op, als je de vork voor het verwijderen van het wiel even lockt en uit de veren trekt. Maar misschien is dat even wennen...
Hope levert idd helaas geen naaf voor deze vork. SRAM, DT en Tune hebben wel RS-1 naven.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sowiso is het een ontwerpfout om niet mee te gaan in de algemene voorwielnaven-standaard.
Less is bore