Het grote OAKLEY topic
Okay, nu snap ik wel wat jou op het verkeerde spoor bracht.
Via de link vind meer info over zowel de PRIZM SNOW als over de PRIZM SPORT lenzen. incl Road enTrail
http://www.oakley.com/en/prizm
De Prizm lens is er ook voor fietsers maar dan zitten er andere lenzen in waarbij de Road special bedoelt is voor op de weg en de Trail voor MTB.
De verschillen zitten niet alleen in de kleur van de lens, het gaat verder dan dat. De kleuren van de omgeving waarin je sport worden zodanig "vervormd" dat er meer contrast optreed. daardoor zie je met Road lens, op het asfalt meer tinten grijs, bv steentjes of oneffenheden worden beter gezien. Met Trail zie je meer tinten groen en bruin dus helderder beeld in het bos of het veld.
De Snow doet dat met witte omstandigheden.
Voor op de weg kan ik je de Road aanbevelen. Mij bevalt die buitengewoon goed!
Waarom Woutje blauwe lenzen heeft? Voorkeur voor polarized denk ik. Info:
http://www.oakley.com/en/mens/sunglasse ... 8392287847
Via de link vind meer info over zowel de PRIZM SNOW als over de PRIZM SPORT lenzen. incl Road enTrail
http://www.oakley.com/en/prizm
De Prizm lens is er ook voor fietsers maar dan zitten er andere lenzen in waarbij de Road special bedoelt is voor op de weg en de Trail voor MTB.
De verschillen zitten niet alleen in de kleur van de lens, het gaat verder dan dat. De kleuren van de omgeving waarin je sport worden zodanig "vervormd" dat er meer contrast optreed. daardoor zie je met Road lens, op het asfalt meer tinten grijs, bv steentjes of oneffenheden worden beter gezien. Met Trail zie je meer tinten groen en bruin dus helderder beeld in het bos of het veld.
De Snow doet dat met witte omstandigheden.
Voor op de weg kan ik je de Road aanbevelen. Mij bevalt die buitengewoon goed!
Waarom Woutje blauwe lenzen heeft? Voorkeur voor polarized denk ik. Info:
http://www.oakley.com/en/mens/sunglasse ... 8392287847
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zat voor de donkerdere dagen juist te denken om trail glazen te proberen in de auto. Een gewone zonnebril is soms net té donker.
Less is bore
Ik ben van plan een Oakley Radar aan te schaffen. Na enkele goedkopere brillen ben ik nu wel bereid wat meer te betalen om zo een goede bril voor de komende jaren te kopen. Nu ben ik al de hele middag bezig me in te lezen over de verschillende modellen en glazen maar toch ben ik er nog niet uit wat het gaat worden. Gezien mijn smallere gezicht is een path glas het best. Alleen het type glas kom ik niet helemaal uit en zou ik wel wat advies voor kunnen gebruiken.
Ik fiets 's winters op de MTB door het bos en in de zomer veel op de racefiets met zowel bewolking als zon (al komt dat helaas veel te weinig voor) In de zomer ben ik nog 2 weken in Frankrijk te vinden op de racer.
Op zich leek mij de photochromic lens wel een uitkomt al twijfel ik dan over de snelheid van bijkleuren (10 sec) en als het echt zonnig is lees ik dat hij dan misschien niet goed genoeg verduistert.
Ik kan ook voor 2 lenzen gaan voor bewolkt weer en zonnig weer. Ook heb ik gelezen over de prizm glazen, deze lijken mij weer echt gemaakt op fietsen en kan ook wel weer iets toevoegen. Is hier mee te fietsen in zowel bewolking of bos en ook zomers in de zon?
Kortom, een hoop vragen en onduidelijkheden. Ik heb echt mijn best gedaan op internet maar heb denk ik toch wat gebruikers ervaringen nodig om tot een juiste keuze te komen. Alvast dank hiervoor
Ik fiets 's winters op de MTB door het bos en in de zomer veel op de racefiets met zowel bewolking als zon (al komt dat helaas veel te weinig voor) In de zomer ben ik nog 2 weken in Frankrijk te vinden op de racer.
Op zich leek mij de photochromic lens wel een uitkomt al twijfel ik dan over de snelheid van bijkleuren (10 sec) en als het echt zonnig is lees ik dat hij dan misschien niet goed genoeg verduistert.
Ik kan ook voor 2 lenzen gaan voor bewolkt weer en zonnig weer. Ook heb ik gelezen over de prizm glazen, deze lijken mij weer echt gemaakt op fietsen en kan ook wel weer iets toevoegen. Is hier mee te fietsen in zowel bewolking of bos en ook zomers in de zon?
Kortom, een hoop vragen en onduidelijkheden. Ik heb echt mijn best gedaan op internet maar heb denk ik toch wat gebruikers ervaringen nodig om tot een juiste keuze te komen. Alvast dank hiervoor
- daniel1975
- Forum-lid HC
Photochromic is top voor de NL herfst en winter. Voor de zomer moet je er echt wel een lens bij hebben.
Less is bore
Wat is dan beter, een photochromic en dan een prizm race erbij voor in de zomer, of een prizm race en een prizm trail? Of is de prizm trail te donder voor in het bewolkte weer in de winter in het bos?
Verder valt het me op dat op bivoorbeeld uturumshop en Mantel de brillen voor 129-159,- worden aangeboden maar net niet inde uitvoering die ik wil qua kleurstelling. ben ik dan genoodzaakt om voor bijna 100,- meer bij Oakley te bestellen of is er een site die wel meerdere uitvoeringen en lenzen aanbiedt?
Verder valt het me op dat op bivoorbeeld uturumshop en Mantel de brillen voor 129-159,- worden aangeboden maar net niet inde uitvoering die ik wil qua kleurstelling. ben ik dan genoodzaakt om voor bijna 100,- meer bij Oakley te bestellen of is er een site die wel meerdere uitvoeringen en lenzen aanbiedt?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik rij hele winter nu al met photochromic en ik zou niet anders willen. Bij bewolkte dagen is hij vrijwel helder en als de winterzon doorbreekt past hij zich mooi aan. Een trail is al weer snel te donker in de winter.
Op echt grauwe dagen rij ik trouwens met yellow, nog veel fijner (ziet de wereld er ook iets vrolijker uit).
Op echt grauwe dagen rij ik trouwens met yellow, nog veel fijner (ziet de wereld er ook iets vrolijker uit).
Less is bore
Thanks, ga ik doen. Het blijft toch lastig, als ik bovenstaande lees heb ik dus behalve de photochromic en een donkere lens voor de zomer ook nog een gele lens nodig voor de echt grauwe dagen. Dan zit ik al op 349,- Wordt me toch een beetje te veel van het goede..
Ik vind m voor fietsen donker genoeg hoor. Op de fiets zit je toch met je hoofd omlaag en heb je geen reflecties van sneeuw of water.
Verkleuren van licht naar donker (het glas bedoel ik) gaat behoorlijk snel, omgekeerd iets langzamer.
De Clear / Black Iridium Photochromic is trouwens een neutrale lens, en heeft dus niet de contrastverhogende / mood-brightening eigenschappen van bv de G30, Blue Iridium of Persimmon die ik van eerder gewend was.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"