Canyon
Twee vraagjes over mijn nieuwe Canyon Ultimate:
- mijn Pioneer DA9000 power meter past niet, loopt tegen de achterbrug aan. Past een stages wel?
- iemand een suggestie voor een bel die op de H36 aerocockpit of op de Garmin-houder die daarbij hoort past?
Dank!
Rik
- mijn Pioneer DA9000 power meter past niet, loopt tegen de achterbrug aan. Past een stages wel?
- iemand een suggestie voor een bel die op de H36 aerocockpit of op de Garmin-houder die daarbij hoort past?
Dank!
Rik
Stages met Campagnolo past net niet op het 2017 frame (wel op 2014 frame), heb nu krassen op mijn achtervork.
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Wie doet nu zijn moots weg voor een stuk plastic
Dit kun je oplossen door aan de non-drive side een spacertje te monteren voor je de crankarm terug op de as plaatst.
Of Stages past weet ik niet: op mijn ultimate uit 2011 wel maar ik vind die stages ronduit troep. Bij een wat groter frame (60cm) en out front mount heb ik continue drop-outs, waar ik met m’n Quarq geen last van heb. Nu dus de Garmin maar weer op de stuurpen gemonteerd...
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik zie op de foto's enkel een mogelijk niet perfecte lakking.
Als je alle frames van verschillende merken met een vergrootglas zou onderzoeken zal er op de meerderheid van de frames wel iets aan te merken zijn.
Als het dat is en je hebt al enkele malen een nieuw frame/vork gekregen dan kan ik de reactie van Canyon begrijpen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Ik niet. Canyon is al lang geen budget merk meer.Lcsmet schreef: ↑25 feb 2018 12:12Ik zie op de foto's enkel een mogelijk niet perfecte lakking.
Als je alle frames van verschillende merken met een vergrootglas zou onderzoeken zal er op de meerderheid van de frames wel iets aan te merken zijn.
Als het dat is en je hebt al enkele malen een nieuw frame/vork gekregen dan kan ik de reactie van Canyon begrijpen.
Voor het geld dat je daar moet neertellen voor een fiets/frame mag je wel een degelijk gelakt frame verwachten.
Ik zou denk ik toch mijn geld terugvragen, en lekker verder gaan shoppen.
Voor het zelfde geld van die Canyon kun je ook een Giant TCR met schijven en Ultegra vinden, en zo zijn er nog legio andere merken met vergelijkbare fietsen voor vergelijkbare prijzen.
Bij mij zou het vertrouwen toch al aardig weg zijn.
Als de fiets u niet aanstaat (bij Canyon), dan heb je toch 30 dagen de tijd om deze terug te sturen en uw geld terug te vragen?
Je mag er zelfs mee gereden hebben.
Ik denk niet dat er een fietsenmaker is die de aangekochte (niet via internet gekochte) fiets terug zal nemen.
Koop je een fiets via internet, dan heb je (naar ik dacht) 14 dagen om de fiets terug te sturen en uw geld terug te vragen.
Je mag er zelfs mee gereden hebben.
Ik denk niet dat er een fietsenmaker is die de aangekochte (niet via internet gekochte) fiets terug zal nemen.
Koop je een fiets via internet, dan heb je (naar ik dacht) 14 dagen om de fiets terug te sturen en uw geld terug te vragen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 feb 2018 08:15
Heb een jaartje op een Canyon Commuter gefietst en dat beviel helemaal niet. Ben de fiets nu al een maand kwijt, omdat de belt kapot is gegaan. Daar zat twee jaar garantie op, volgens Canyon is die garantie nu na een jaar vervallen, omdat de belt kapot is gegaan (zo wil ik ook wel garantie op iets geven). Ik heb tot op heden geen datum wanneer de fiets weer terug komt.
Toen ik vroeg waarom ik geen garantie kreeg, gaven ze aan dat de kilometerstand te hoog was. Toen ik vroeg hoeveel km's te veel is, zeiden ze dat ze dat niet konden zeggen. En nu geven ze de producent van de belt de schuld.
Ik heb een jaar woon-werk verkeer gereden op de commuter(!), dat is 19 km per dag. In totaal max 4,000 met deze fiets gereden. De belt op mijn vorige fiets (geen Canyon) ging meer dan vier jaar mee op precies hetzelfde traject.
En als je de fiets terug stuurt, dan maak je van alles kapot. Schroefjes draaien door, het stuur wil met geen mogelijkheid los. Het is een fiets, die je in een doos moet stoppen. Iedereen snapt wel wat er dan mis kan gaan. Ik heb een spatbord en een zadelklem kapot gemaakt: de kosten zijn voor mij. Bij een fietsenmaker heb je dat niet.
Dat alles gezegd hebbende: het was gewoon ook een slechte fiets.
Ik was echt superenthousiast over deze fiets en over Canyon. Inmiddels niet meer.
Toen ik vroeg waarom ik geen garantie kreeg, gaven ze aan dat de kilometerstand te hoog was. Toen ik vroeg hoeveel km's te veel is, zeiden ze dat ze dat niet konden zeggen. En nu geven ze de producent van de belt de schuld.
Ik heb een jaar woon-werk verkeer gereden op de commuter(!), dat is 19 km per dag. In totaal max 4,000 met deze fiets gereden. De belt op mijn vorige fiets (geen Canyon) ging meer dan vier jaar mee op precies hetzelfde traject.
En als je de fiets terug stuurt, dan maak je van alles kapot. Schroefjes draaien door, het stuur wil met geen mogelijkheid los. Het is een fiets, die je in een doos moet stoppen. Iedereen snapt wel wat er dan mis kan gaan. Ik heb een spatbord en een zadelklem kapot gemaakt: de kosten zijn voor mij. Bij een fietsenmaker heb je dat niet.
Dat alles gezegd hebbende: het was gewoon ook een slechte fiets.
Ik was echt superenthousiast over deze fiets en over Canyon. Inmiddels niet meer.
Hoi, ik overweeg een canyon speedmax cf 8.0 (2017 of 2018). Ik vroeg mij af of die lelijke rubberen "bento box", "Energy box" of hoe ze dat ding ook noemen te verwijderen is. Of beter gezegd, of het daaronder ook allemaal nog netjes is afgewerkt. Graag zou ik eens een (detail) foto zien van de bekabeling achter de stuurpen zonder dat gedrocht gemonteerd.
Verder vind ik het een prachtfiets overigens
Als iemand mij kan voorzien van een duidelijke (eigen) foto (of bron van internet) zou dat top zijn.
Verder vind ik het een prachtfiets overigens
Als iemand mij kan voorzien van een duidelijke (eigen) foto (of bron van internet) zou dat top zijn.
Sinds kort eigenaar van een Canyon Ultimate CF SLX 8.0 met di2. Prachtige fiets en het elektronische schakelen is geweldig. Het enige wat me opvalt aan de fiets is het rammelend geluid van de aandrijving over klinkers e.d.. Het geluid klinkt alsof de ketting op de kooi van de voorderailleur stuitert, maar dit is niet het geval.
Het geluid is ook goed te horen als ik het achterwiel in de fiets laat stuiteren in huis. Best vreemd, Ik kan het niet achterhalen waar het vandaan komt.
Toevallig andere Canyon eigenaren die hier tegen aan lopen? Ik heb wel het idee dat het uit de groep Ultegra R8000 groep komt.
Het geluid is ook goed te horen als ik het achterwiel in de fiets laat stuiteren in huis. Best vreemd, Ik kan het niet achterhalen waar het vandaan komt.
Toevallig andere Canyon eigenaren die hier tegen aan lopen? Ik heb wel het idee dat het uit de groep Ultegra R8000 groep komt.